Ερευνητικό Εργαστήριο Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης:
Κύριος στόχος του εργαστηρίου είναι η δημιουργία και η διατήρηση ενός περιβάλλοντος το οποίο αποτελεί χώρο συνάντησης, συζήτησης και διαμόρφωσης ερευνητικών προτάσεων και θεωρητικών ανταλλαγών, και πλαίσιο παραγωγής βιβλιογραφικού και άλλου υλικού, σε σχέση με τα παρακάτω θεματικά-ερευνητικά πεδία.
Η δραστηριότητα του εργαστηρίου επικεντρώνεται στην έρευνα για την παραγωγή γραπτού και οπτικο-ακουστικού υλικού, το οποίο αφορά:
Η παραγωγή του εργαστηρίου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών, καθώς και την ανάπτυξη συνεργασιών, περιλαμβανομένων εξωτερικών χρηματοδοτήσεων, με σκοπό τη δημιουργία πολυμεσικών έργων.
Ερευνητικά Προγράμματα:
CDCD – Contested Desires: Constructive Dialogues creative space for democratic conversations about the heritage of colonialism. 2024-2026
European Education and Culture Executive Agency. Associate Partner (Art History & Theory Research Lab)
Popular University in Community Psychology: well-being through art. 2017-2019
Erasmus+ programme – Adult Education (μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών [IKY], Ελλάδα). Αντιπρόσωπος του συνεταιρικού οργανισμού (Τμήμα Καλών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ)
RESTORE: Computer-Based Restoration of Faces Appearing in Icons. 2011-2013
Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας [ΙΠΕ] Κύπρου και το European Structural Funds. Μέλος της ερευνητικής ομάδας (Τμήμα Πολυμέσων-Γραφικών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ)
Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και Σύμμικτοι Τόμοι με Κριτές:
Αντώνης Δανός, «Το έργο του Γεώργιου Πολ. Γεωργίου: εκλεκτικισμός, αυτόχθων 'πρωτογονισμός' και 'περιφεριακός' κοσμοπολιτισμός ως 'αλλος' μοντερνισμός». Στο, Αρετή Αδαμοπούλου, Λία Γυιόκα, Κωνσταντίνος Ι. Στεφανής, επιμ., Ιστορία της Τέχνης: Ζητήματα Ιστορίας, Μεθοδολογίας, Ιστοριογραφίας (Αθήνα: EEIT / Gutenberg, 2019): 441-459.
Antonis Danos, «Mediterranean Modernisms: The Case of Cypriot Artist Christoforos Savva». Στο, Yasser Elhariry και Edwige Tamalet Talbayev, επιμ., Critically Mediterranean: Temporalities, Aesthetics, and Deployments of a Sea in Crisis (Palgrave Macmillan, 2018): 77-110.
Antonis Danos, «Idealist ‘grand visions’, from Nikolaos Gyzis to Konstantinos Parthenis: the unacknowledged symbolist roots of Greek modernism», στο Michelle Facos και Thor Mednick επ., Reassessing the Symbolist Roots of Modernism (Ashgate, 2015): 11-22.
Klitsa Antoniou και Antonis Danos, «'Writing Trauma:' Giving Voice to a Wound that Seems to Defy Representation, in Contemporary Cypriot Art». intervalla:platform for intellectual exchange 2, "Trauma, Abstraction, and Creativity" (2014): 34-54. http://www.fus.edu/intervalla/volume-2-trauma-abstraction-and-creativity/34
Antonis Danos, «Hybrid Landscapes and Soundscapes, and the Ideologies of Borders», στο Denise Robinson, επ., Through the Roadblocks: Realities in Raw Motion (Λεμεσός, 2014):187-194.
Antonis Danos, «Twentieth-Century Greek Cypriot Art: An 'Other' Modernism on the Periphery». Journal of Modern Greek Studies, Vol. 32, n. 2 (Οκτώβρης 2014):217-252. http://dx.doi.org/10.1353/mgs.2014.0050
Antonis Danos, «The Little Black Fish: Experiencing Place, Homeland, and Identity in an Exhibition of Contemporary Cypriot art». Kunapipi [Journal of Postcolonial Writing & Culture] vol. 33, nos 1-2 (2011):247-266. [https://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1502&context=kunapipi]
Antonis Danos, «Nikolaos Gyzis’s The Secret School and an Ongoing National Discourse». Nineteenth-Century Art Worldwide, vol. 1, n. 2 (Autumn 2002): http://www.19thc-artworldwide.org/index.php/autumn02/258-nikolaos-gyziss-the-secret-school-and-an-ongoing-national-discourse.
Antonis Danos, «The culmination of aesthetic and artistic discourse in 19th-century Greece: Periklis Yannopoulos and Nikolaos Gyzis». Journal of Modern Greek Studies, vol. 20, n. 1 (May 2002):75-112 [http://dx.doi.org/10.1353/mgs.2002.0005].
Βιβλία – Κεφάλαια σε Βιβλία:
Αντώνης Δανός, «Τα Πικρολέμονα [Bitter Lemons] της Κύπρου: οι ποιητικο-ιμπεριαλιστικοί ρεμβασμοί του Lawrence Durrell στην (αποικιακή) Μεσόγειο». Στο, Νίκος Δασκαλοθανάσης, επιμ., Ιστορία της Τέχνης: Τιμητικός τόμος για τη Νίκη Λοϊζίδη (Αθήνα: Εκδόσεις futura σε συνεργασία με το Τμήμα Καλών Τεχνών, ΤΕΠΑΚ, 2019): 245-260.
Αντώνης Δανός, Κύπριοι Καλλιτέχνες: Η Δεύτερη Γενιά. Τομ. 1 (Λευκωσία: Πολιτιστικό Κέντρο Marftin Laiki Bank, 2009).
Τώνια Λοΐζου, Αντώνης Δανός, Κύπριοι Καλλιτέχνες: Η Δεύτερη Γενιά. Τομ. 2. Επιμέλεια, Αντώνης Δανός (Λευκωσία: Πολιτιστικό Κέντρο Marftin Laiki Bank, 2009).
Οπτικο-ακουστικά έργα:
Αντώνης Δανός, έρευνα και σενάριο, Γιάννης Γιαπάνης, σκηνοθεσία-φωτογραφία, Χριστόφορος Σάββα 1924–1968 [ντοκιμαντέρ] (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, Κύπρος, 2011).
Εκθεσιακοί κατάλογοι – Μονογραφίες καλλιτεχνών – Περιοδικά Τέχνης (επιλογή):
Antonis Danos, “The Mediterranean as Anti-Hegemonic Heterotopia.” In Hesperia Iliadou de Subplajo-Suppiej, ed., Maleth / Haven / Port: Heterotopias of Evocation (Arts Council Malta & Mousse Publishing, 2019): 40-47.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια-κείμενα, Οι Καιροί της Κύπρου (Λεμεσός: ΕΚΑΤΕ, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, και Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2010).
Antonis Danos, «Rebellious bodies: their destruction, and the influence of their lives and deaths», στο The Little Land Fish [Istanbul 2010 European Capital of Culture] (Κωνσταντινούπολη: EMAA, 2010):18-23.
Antonis Danos, «Klitsa Antoniou: Mine Face», στο TempusArti: route actuele kunst (Overwinden: Tempus Art – Drieluik vzw, 2009), χ. σελ.
Αντώνης Δανός, «Κλίτσα Αντωνίου: Demining», στο Προσωπικό-Πολιτικό: biennale 2 [Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης] (Θεσσαλονίκη: Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, 2009):40-41.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενο (:4-7), Έλενα Κούμα: ‘Ηλιογονία’ (Λευκωσία, 2009).
Antonis Danos, «The anxieties of the body: spirituality and eroticism in Nicholas Panayi’s painting», στο Nicholas Panayi: White Light O + Ω [11th International Cairo Biennale] (Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2008).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κύριο κείμενο (:4-11), Ρήνος Στεφανή: ‘Ακροβάτες’ (Λευκωσία: Εκδόσεις Πάνθεον, 2008).
Αντώνης Δανός, «Οι Παναγίες της Ομορφιάς του Λευτέρη Ολύμπιου: γυναίκες-αρχέτυπα και η εξουσία του βλέμματος», στο Λευτέρης Ολύμπιος: ‘Παναγίες της Ομορφιάς’ (Αθήνα: NEMECIS, 2007):36-37.
Antonis Danos, «Contesting spaces and identities: Klitsa Antoniou’s All This Is MINE», I Linguaggi del Mediterraneo: La Parola Come Segno (Torino: EnPleinAir, 2007), χ. σελ.
Αντώνης Δανός, «Screens: telling stories», Άρτιον, τχ. 2 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2007):10-13
Αντώνης Δανός, «Δημήτρης Κωνσταντίνου», Άρτιον, τχ. 2 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2007):42-45.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Screens: telling stories (Λεμεσός: Δήμος Λεμεσού, 2006).
Αντώνης Δανός, «Αρχέτυπο και φορέας παράδοσης, φορμαλιστικό στοιχείο και υλική παρουσία στο χώρο: η γυναικεία μορφή σε έργα των Αδαμάντιου Διαμαντή, Χριστόφορου Σάββα και Δημήτρη Κωνσταντίνου», Άρτιον, τχ. 1 (Λευκωσία: ΕΚΑΤΕ, 2006):20-22.
Αντώνης Δανός, «Τάσος Στεφανίδης (1917-1996)», Άρτιον, τχ. 1 (Λευκωσία: ΕΚΑΤE, 2006):40-42
Αντώνης Δανός, «Kakia Catselli Trachoniti–Foam Birth». Open9 [9th International Exhibition of Sculptures and Installations] (Βενετία: Arte Communications, 2006):28, 122-23.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Η Ανθρώπινη Μορφή στη Νεότερη Κυπριακή Τέχνη – οι πρώτες γενιές (Λευκωσία: Ίδρυμα Ευαγόρα και Κάθλην Λανίτη – Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2006).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και εισαγωγή (:8-11), Somatópia: Mapping Sites, Siting Bodies (Λευκωσία: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, 2005).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Gender Explorations (Λευκωσία: Mediterranean Institute of Gender Studies, 2004).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Κλίτσα Αντωνίου: ‘Mare Nostrum: Visions of a Mermaid’ (Λευκωσία, 2004).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενο (:34-39), Ευγενία Βασιλούδη: ‘Ύμνος στη Δήμητρα’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004).
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κείμενα, Άντρος Ευσταθίου: ‘Four Touches’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004).
Αντώνης Δανός, κείμενο στο Έλενα Κούμα: ‘Πανσπερμία’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2004):6-9.
Αντώνης Δανός, επιμέλεια και κύριο κείμενο (:8-15), Οι Γλώσσες του Φύλου (Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2003).
Αντώνης Δανός, «Η Υδατογραφία στη Νεότερη και Σύγχρονη Κυπριακή Τέχνη: μια σύντομη αναφορά», στο Κυριάκος Λύρας: Υδατογραφίες (Λευκωσία, 2003):12-15.
Αντώνης Δανός, κείμενο στο Ζήνωνας Τζέπρας: ‘Το Χρώμα της Μνήμης’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-5.
Αντώνης Δανός, κείμενο στο Αργύρης Κωνσταντίνου: ‘Μνήμες Αθωότητας’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-11.
Αντώνης Δανός, Κείμενο στο Μαρία Κουδουνά: ‘Είσοδος Ελεύθερη’ (Λευκωσία: Εν Τύποις, 2003):4-7.
FAR 140 _ Μεθοδολογία και Έρευνα στην Ιστορία της Τέχνης
FAR 141 _ Βασικές Έννοιες στην Ιστορία των Εικαστικών Τεχνών και Πολιτισμών
FAR 240 _ Έννοιες και Θεματικές στη Σύγχρονη Τέχνη I: Μοντερνισμός
FAR 550 _ Θεωρία και Κριτική Ανάλυση Ι (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ιστορία κ’ Θεωρία της Τέχνης)
FAR 551 _ Θεωρία και Κριτική Ανάλυση ΙΙ (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ιστορία κ’ Θεωρία της Τέχνης)
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ [MASTER'S] ΔΙΑΤΡΙΒΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ – ΤΜΗΜΑ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ – ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]
ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΚΥΡΙΟΣ ΕΠΙΤΗΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ [ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ]
Σχεδιασμός – Επιμέλεια Εκθέσεων:
Through the Roadblocks. Συν-επιμέλεια, Helene Black. Συν-διοργάνωση από τον οργανισμό NeMe, τη Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών [ΤΕΠΑΚ], και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου. Κέντρο Ευαγόρα Λανίτη, Λεμεσός, 24/11-17/12/12.
‘Κοιτάζοντας Λοξά’: Όψεις μιας επετείου [σύγχρονη κυπριακή τέχνη για τα 50χρονα από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας]. Οργάνωση από το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου [EKATE]. Χορηγός, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, με τη στήριξη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, Λεμεσός, 17/11-17/12/2010.
The Little Land Fish [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Συν-επιμέλεια, Zeynep Yasa Yaman. Συν-διοργάνωση, European-Mediterranean Art Association [EMAA] και το Επιμελητήριο Καλών Τεχνών Κύπρου [EKATE]. Μέρος του Portable Art Project of Istanbul 2010-European Capital of Culture. Κωνσταντινούπολη, 19/06-19/07/2010.
Καλλιτέχνες της Λεμεσού από την πρώτη γενιά της νεότερης κυπριακής τέχνης. Οργάνωση, Δήμος Λεμεσού και Πάτρα 2006-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Πάτρα, 15/09-13/10/06 & Λεμεσός, 15/11-1/12/2006.
Screens: Telling Stories [Σύγχρονη κυπριακή τέχνη από τον χώρο του φιλμ και του βίντεο]. Οργάνωση, Δήμος Λεμεσού και Πάτρα 2006-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Πάτρα, 16/09-13/10/06 & Λεμεσός, 1-26/11/06.
«Kakia Catselli Trachoniti–Foam Birth». Open9 [9th International Exhibition of Sculptures and Installations]. Βενετία-Lido, 30/08-1/10/06.
Η Ανθρώπινη Μορφή στη Νεότερη Κυπριακή Τέχνη – οι πρώτες γενιές. Οργάνωση, Ίδρυμα Ευαγόρα και Κάθλην Λανίτη – Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Λεμεσός, 10/05-11/06/06
Somatópia: Mapping Sites, Siting Bodies [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Οργάνωση, Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (Κύπρου). Λονδίνο, 27/09-21/10/05.
Gender Explorations [σύγχρονη κυπριακή τέχνη]. Οργάνωση, Mediterranean Institute of Gender Studies και Department of Design, Intercollege. Λευκωσία, 5-11/03/2004.
Οι Γλώσσες του Φύλου. Οργάνωση, Πανεπιστήμιο Κύπρου. Λευκωσία, 15/05-6/06/2003.