Ο Δρ Χρύσης Γ. Παπαλεοντίου είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου στη Λεμεσό. Διδάσκει προπτυχιακά μαθήματα μοντελοποίησης και σχεδιασμού μεταλλικών και προεντεταμένων κατασκευών, αριθμητικής ανάλυσης κατασκευών με προγραμματισμό και πρόσφατα δικαίου και τεχνικής νομοθεσίας. Διδάσκει επίσης σε μεταπτυχιακό επίπεδο μάθημα μοντελοποίησης, ανάλυσης, συμπεριφοράς και αντισεισμικού σχεδιασμού μεταλλικών κατασκευών με βάση των Ευρωκώδικα ΕΝ1998. Είναι κάτοχος των πτυχίων BS (Ηigh Ηons), MS και PhD από το University of Texas at Austin, USA, στην Πολιτική Μηχανική. Eχει εξειδίκευση, ερευνητικό έργο και δημοσιεύσεις στη γραμμική και μη γραμμική δυναμική ανάλυση κατασκευών in time and frequency domain.
Πέραν από τις σπουδές του στις ΗΠΑ, εργάστηκε ως full time Research Engineer for the Center for Transportation Research, Texas, USA που είναι ένα από τα πιο μεγάλα και αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα στις ΗΠΑ στον τομέα της οδοποιίας το οποίο συνεργάζεται με το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Texas. Έχει ανάλογες δημοσιεύσεις στο τομέα της κατασκευής, συντήρησης, υλικών και δοκιμών για έργα οδοποιίας. Κατά τη διάρκεια της εργοδότησης του στο Κέντρο Έρευνας έχει πάρει πέντε μεταπτυχιακά μαθήματα στατιστικής στο University of Texas at Austin και ειδικεύτηκε σε θέματα στατιστικού σχεδιασμού ερευνητικών μελετών που σχετίζονται με έργα οδοποιίας. Συνεργάστηκε στον ερευνητικό τομέα και στο θέμα αυτό με τον καθηγητή μαθηματικών Virgyl Anderson του Πανεπιστημίου Purdue, Indiana ο οποίος ήταν ένας από τους σχεδιαστές του ερευνητικού προγράμματος AASHO Road Test το οποίο μέχρι και σήμερα αποτελεί την βάση σχεδιασμού έργων οδοποιίας. Ένα από τα προγράμματα στο οποίο ο Δρ Παπαλεοντίου ήταν βασικός ερευνητής και σχεδιαστής του στατιστικού προγράμματος ήταν η μελέτη ολισθηρότητας οδοστρωμάτων που ήταν και η μεγαλύτερη μελέτη που διεξαγόταν στις ΗΠΑ για το θέμα αυτό. Εργάστηκε για πέντε έτη ως Consultant Engineer και Project Manager for J-Q Consultant Engineers in Austin Texas στο σχεδιασμό και επίβλεψη μεγάλων κατασκευαστικών έργων από οπλισμένο και προεντεταμένο σκυρόδεμα και μεταλλικών κατασκευών στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια της εργοδότησης του στην εταιρεία J-Q και ως συνεργάτης της εταιρείας Woodward-Clyde International που ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής και συντήρησης φραγμάτων στις ΗΠΑ εξειδικεύτηκε στην μοντελοποίηση και αριθμητική ανάλυση με χωρικά πεπερασμένα στοιχεία στη μελέτη σταθεροποίησης φραγμάτων Colorado River στις ΗΠΑ (Wirtz Dam, Tom Miller concrete hollow Dam, Buchanan Dam, etc.) εργασία που αποτέλεσε τη βάση για σταθεροποίηση με τένοντες προέντασης. Η εργασία αυτή δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο ASCE Journal in the USA. Διετέλεσε μέλος της ομάδας σχεδιασμού (πριν από το συμβόλαιο ΒΟΤ) των νέων Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, (Κτήρια Επιβατών και Υποστήριξης και Πύργοι Ελέγχου των δυο αεροδρομίων), της νέας Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης “Στέλιος Ιωάννου” του Πανεπιστημίου Κύπρου, του Leventis Gallery Tower και άλλων έργων στην Κύπρο. Εργάστηκε για σειρά ετών ως εξωτερικός συνεργάτης μηχανικός στην Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου της Κυπριακής Δημοκρατίας για τον έλεγχο κατασκευαστικών έργων που συγχρηματοδοτούνται από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Κυπριακή Δημοκρατία.
Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται η δυναμική ανάλυση και συμπεριφορά κατασκευών που υπόκεινται σε οριζόντιες και κάθετες σεισμικές διεγέρσεις, η επίδραση, αποτίμηση και μελέτη των ψηλών συχνοτήτων στην σεισμική συμπεριφορά, η μελέτη της σεισμικής συμπεριφοράς και οικονομικοί παράγοντες κατασκευών με χαμηλή απορρόφηση ενέργειας, και θέματα πρακτικού σχεδιασμού και συμπεριφοράς κατασκευών όπως θέματα που σχετίζονται με τη μέθοδο του φασματικού σχεδιασμού και η πρακτική εφαρμογή νέων μεθόδων κατασκευής στην κατασκευαστική βιομηχανία στην Κύπρο όπως η χρησιμοποίηση μεθόδων προέντασης και μεταλλικές κατασκευές.