CFS 850 – ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ
Το μάθημα στοχεύει στην παροχή της αναγκαίας εκπαίδευσης σε μεθόδους έρευνας, με σκοπό να μπορούν οι φοιτητές να αναλάβουν στη συνέχεια την διεκπεραίωση υψηλού επιπέδου έρευνας κατά την εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής τους. Αυτό το μάθημα αποτελεί, για τους φοιτητές, μία ευκαιρία να αποκτήσουν κατάρτιση στις απαραίτητες θεωρητικές, εφαρμοσμένες και κρίσιμες δεξιότητες για τη διεξαγωγή αποτελεσματικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες.
Οι διάφορες μέθοδοι έρευνας που θα καλύψει αυτό το μάθημα θα βοηθήσουν τους φοιτητές να αποκομίσουν ολοκληρωμένη αντίληψη της φύσης και της σκοπιάς της έρευνας υψηλού επιπέδου μέσα στα πλαίσια των κοινωνικών επιστημών. Πιο αναλυτικά, οι μέθοδοι έρευνας βασίζονται σε διάφορα εργαλεία από τη στατιστική, τα μαθηματικά, την οικονομετρία, την επιχειρησιακή έρευνα, και την επιστήμη των υπολογιστών.
HTM 880 - ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Το μάθημα προορίζεται ως εισαγωγή σε ένα ποικίλο φάσμα ποσοτικών μεθόδων ανάλυσης και ερευνητικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται συνήθως στις κοινωνικές επιστήμες.
Δεδομένου ότι ο κεντρικός στόχος του θέματος είναι να δοθεί η δυνατότητα στους φοιτητές να ενημερωθούν και να γίνουν κριτικοί αναγνώστες της ερευνητικής βιβλιογραφίας, δίνεται έμφαση στους σκοπούς και τους περιορισμούς των επιλεγμένων στατιστικών διαδικασιών. Αυτό απαιτεί την κατανόηση των θεμελιωδών δομών που υποστηρίζουν τις διαδικασίες συλλογής δεδομένων και την ανάλυση δεδομένων στην ποσοτική έρευνα.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις στατιστικές διαδικασίες που περιλαμβάνουν μονομεταβλητές και διμεταβλητές αναλύσεις, καθώς και σε πιο εξελιγμένες πολυμεταβλητές τεχνικές.
Ξεκινά με έμφαση στον καθορισμό των ερευνητικών προβλημάτων, της εξέτασης της θεωρίας, της αιτιώδους συμπερασμού και των βασικών στατιστικών. Στη συνέχεια, διερευνά μια σειρά ερευνητικών σχεδιασμών και μεθοδολογικών τεχνικών που είναι διαθέσιμες για εμπειρική έρευνα. Τα θέματα των ερευνητικών μεθόδων περιλαμβάνουν: Θεωρία δειγματοληψίας, Σχεδιασμός δημοσκόπησης και Πειραματικά Σχέδια. Τα θέματα σε ποσοτικές τεχνικές περιλαμβάνουν: Περιγραφικές και Συμπεραστικές στατιστικές. Το μάθημα ολοκληρώνεται με εισαγωγή σε ειδικά θέματα σε μεθόδους ποσοτικής έρευνας, όπως Ανάλυση Παραγόντων, Ανάλυση Συστάδων και Μοντελοποίηση Διαρθρωτικών Εξισώσεων. Το μάθημα αποτελείται από θεωρητικό και εφαρμοσμένο μέρος.
CIS 812 –ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Το μεταπτυχιακό/διδακτορικό αυτό μάθημα θα εισαγάγει τους φοιτητές/τριες στην επιστημολογία και μεθοδολογία της ποιοτικής έρευνας, με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση των ποιοτικών μεθόδων έρευνας. Οι εβδομαδιαίες συναντήσεις θα καλύψουν τις επικρατέστερες ερευνητικές προσεγγίσεις της ποιοτικής μεθοδολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Θα συζητηθούν επίσης θέματα σχεδιασμού έρευνας, συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, ανάπτυξης θεωρίας μέσω της ποιοτικής έρευνας, και ηθικής και δεοντολογίας της έρευνας. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες θα εξασκηθούν στην ανάλυση και νοηματοδότηση δεδομένων που θα τους δοθούν, αλλά θα υλοποιήσουν επίσης ερευνητικές εργασίες μικρής έκτασης, χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους συλλογής, κωδικοποίησης, και ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων. Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές θα κληθούν ν’ αξιολογήσουν κριτικά άρθρα ποιοτικής ή μικτής μεθοδολογίας, τα οποία έχουν δημοσιευθεί στα δικά τους ερευνητικά πεδία. Στην εργαστηριακή πτυχή του μαθήματος οι φοιτητές θα διδαχθούν δεξιότητες χρήσης λογισμικών πακέτων επεξεργασίας ποιοτικών δεδομένων, μέσω κυρίως του προγράμματος QSR ΝVivo. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα έχουν κατανοήσει τις αρχές της ποιοτικής έρευνας και τη σχέση της με την ανάπτυξη της θεωρίας και την εφαρμοσμένη έρευνα, και θα είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να υλοποιούν μία έρευνα για διερεύνηση ποιοτικών ερωτημάτων.
ΗΤΜ 550 - Ανθρώπινο Δυναμικό και Οργανωσιακή Συμπεριφορά
Το μάθημα εξετάζει την ανθρώπινη συμπεριφορά, τις ατομικές διαφορές και την απόδοση στις επιχειρήσεις φιλοξενίας και ευρύτερη βιομηχανία. Μέσα από μία διαθεματική προσέγγιση, το μάθημα αντλεί έννοιες από διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων σχετικών με την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων, τεχνικών και νοητικών δεξιοτήτων, καθώς και πρακτικών επιλογής, κατάρτισης, ανάπτυξης και αξιολόγησης της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού. Το μάθημα καταπιάνεται με το ευρύ φάσμα των λειτουργιών του τομέα ανθρώπινου δυναμικού στη βιομηχανία και προετοιμάζει τους φοιτητές για τις προκλήσεις που εμπεριέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού με έντονα τα στοιχεία της διαφορετικότητας και πολύ-πολιτισμικότητας, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Το μάθημα επίσης τονίζει το στρατηγικό ρόλο της οργανωσιακής συμπεριφοράς στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και τη σημασία της στην ανάπτυξη αποτελεσματικού εργασιακού περιβάλλοντος στην ευρύτερη βιομηχανία.
ΗΤΜ 540 - Χρηματοοικονομική Ανάλυση και αποφάσεις
Οι χρηματοοικονομικές αποφάσεις είναι θεμελιώδους σημασίας στη σύγχρονη οικονομία και έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και στους επενδυτές. Το γνωστικό υπόβαθρο της χρηματοοικονομικής είναι έντονα πολυσυλλεκτικό αφομοιώνοντας πεδία όπως: μικροοικονομία, μακροοικονομία, λογιστική, μαθηματικά, στατιστική, επιχειρησιακή έρευνα, επιστήμες αποφάσεων, στρατηγική, κλπ. Το μάθημα αυτό έχει σαν σκοπό να εισαγάγει τους φοιτητές στην θεωρία και εφαρμογή της χρηματοοικονομικής διοίκησης. Θα προσδώσει τις απαραίτητες γνώσεις και τα εργαλεία για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει μια σύγχρονη επιχείρηση. Η συζήτηση επικεντρώνεται στα δεδομένα που ισχύουν στις ανεπτυγμένες χρηματοπιστωτικές αγορές, κυρίως των ΗΠΑ και της Ευρώπης, με εκτενείς αναφορές στην κυπριακή και ελληνική πραγματικότητα.
Το μάθημα καλύπτει επίσης τις χρηματοοικονομικές εκθέσεις σε ότι αφορά τη δομή και την αξιολόγησή τους. Περιλαμβάνει πρότυπα λογιστικά συστήματα, λογιστική ευθύνης, μελέτες και συγκριτική ανάλυση. Καταπιάνεται επίσης με υπολογισμό κόστους εσόδων, λογιστικές ενημερωτικές εκθέσεις, αξιολόγηση κεφαλαιουχικών έργων, λογιστικές στρατηγικές και στρατηγικές ελέγχου, καθώς και με σύγχρονα χρηματοοικονομικά θέματα.
ΗΤΜ 520 - Στρατηγική Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις θεμελιώδεις έννοιες της στρατηγικής, να γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν εργαλεία για να αναλύουν το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και να αναπτύσσουν στρατηγικές επιλογές για την επιχείρηση, και τελικά, να επιλέγουν και να εφαρμόζουν την καλύτερη διαθέσιμη επιλογή.
MGT 560 - Στρατηγικό Μάρκετινγκ
Οι διευθυντές συχνά αντιλαμβάνονται το μάρκετινγκ υπό τη σκοπιά δραστηριοτήτων τακτικής, όπως οι πωλήσεις, η διαφήμιση και η προβολή. Παράλληλα, μέσα στους οργανισμούς, το μάρκετινγκ θεωρείται ως μια δραστηριότητα η οποία έχει τον ρόλο της υποστήριξης των διευθυντών για την πώληση περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών. Το μάρκετινγκ είναι όμως κάτι πολύ περισσότερο από τακτικές. Περιλαμβάνει στρατηγική διαχείριση, η οποία αποτελεί το θεμέλιο για την επιτυχία των τακτικών στοιχείων. Αυτή η άποψη του μάρκετινγκ ως κεντρική επιχειρησιακή λειτουργία, η οποία επεκτείνεται σε όλες τις περιοχές μιας επιχείρησης, είναι η βάση της στρατηγικής θεωρίας η οποία καλύπτεται σε αυτό το μάθημα.
HTM 522 - ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΙΑ ΣΤΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν τη διαχείριση των διαφόρων λειτουργιών της ξενοδοχειακής και ευρύτερης τουριστικής βιομηχανίας σε σχέση με τη ροή πληροφοριών, τη ροή των υπηρεσιών, καθώς και το απαιτούμενο προϊόν. Συγκεκριμένα, το μάθημα καταπιάνεται με την ανάλυση της διαχειριστικής αλυσίδας και του καλυτέρου δυνατού τρόπου διαχείρισής της, ούτως ώστε να προσφερθούν στον πελάτη τη καλύτερη αξία στην χαμηλότερη δυνατή τιμή. Πέραν του θεωρητικού υπόβαθρου, η διδασκαλία του μαθήματος επικεντρώνεται σε τέσσερεις μελέτες περίπτωσης μέσα από τις οποίες ο φοιτητής εξετάζει σε τακτικιστικό, στρατηγικό και λειτουργικό επίπεδο, τα πιο πάνω στις περιπτώσεις (α) Ξενοδοχειακών αλυσίδων, (β) αεροπορικών εταιριών, (γ) κρουαζιερόπλοιών, και (δ) αεροδρομίων/λιμανιών.
MGT 510 - Αρχές Επιχειρηματικότητας
Το μάθημα επικεντρώνεται στις βασικές αρχές και διαδικασία της επιχειρηματικότητας. Θα προσφέρει στους φοιτητές τις γνώσεις και δεξιότητες σε σχέση με την επιχειρηματικότητα και τη διαδικασία αναγνώρισης, ανάπτυξης, και σχεδιασμού υλοποίησης επιχειρηματικών ιδεών.
Το μάθημα βασίζεται σε δυο πυλώνες: 1) τη μελέτη του επιχειρηματία, και 2) τη διαδικασία επιχειρηματικότητας, ξεκινώντας με την αναγνώριση και αξιολόγηση της επιχειρηματικής ιδέας και καταλήγοντας στο σχεδιασμό υλοποίησης της επιχειρηματικής ιδέας.
ΗΤΜ 532 - Διοίκηση Τουρισμού Εκδηλώσεων
Το μάθημα εξετάζει τα οικονομικά και κοινωνικά πλεονεκτήματα και ιδιαιτερότητες του τουρισμού εκδηλώσεων καθώς και τις βασικές αρχές σχεδιασμού, οργάνωσης, διεξαγωγής και γενικής διοίκησης στη βιομηχανία MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions). Έμφαση δίνεται στις κύριες μορφές και αγορές της συγκεκριμένης μορφής τουρισμού, στις διαφορετικές κατηγορίες εκδηλώσεων, στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία με τον πελάτη, στα οικονομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά παροχής τέτοιων υπηρεσιών, καθώς και στις σύγχρονες πρακτικές και μελλοντικές τάσεις στην οργάνωση και διεξαγωγή εκδηλώσεων επαγγελματικού τουρισμού.
ΗΤΜ 542 - ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ [ΣΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ]
Το μάθημα αποσκοπεί να ερμηνεύσει το επιστημονικό πεδίο της Διαχείρισης Εισοδημάτων στις επιχειρήσεις της τουριστικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται στον έλεγχο, την εποπτεία, την απόδοση και τη διαχείριση των πηγών των εισοδημάτων και των εν δυνάμει εισοδημάτων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, μέσα από τους περιορισμούς της προσφοράς και της ζήτησης.
ΗΤΜ 501 - Διοίκηση Μονάδων Καζίνο
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει στους φοιτητές τη δυνατότητα για διερεύνηση και μελέτη σύγχρονων τάσεων, θεμάτων και εξελίξεων στη διοίκηση μονάδων καζίνο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη φιλοσοφία των τυχερών παιχνιδιών, στην ιστορία και ανάπτυξη του εμπορικού τζόγου, στη δομή και οργάνωση μονάδων καζίνο, στα νομοθετικά ζητήματα και στα συστήματα εσωτερικού ελέγχου, στον οικονομικό αντίκτυπο και κοινωνικά προβλήματα, καθώς και στα παίγνια καζίνου (παιγνιομηχανήματα και τραπέζια παιγνίου) και τους σχετικούς κανόνες ρύθμισης και λειτουργιάς τους.
ΗΤΜ 521 - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο για να βοηθήσει τους φοιτητές να ενισχύσουν την κατανόηση της διοίκησης ποιότητας στην Ξ&Τ βιομηχανία. Το μάθημα συνδυάζει τις έννοιες της ποιότητας υπηρεσιών και της ικανοποίησης του πελάτη με τις τεχνικές επιμέτρησης και αξιολόγησης. Ο σκοπός του μαθήματος είναι δίπτυχος: Πρώτο, να ανασκοπήσει τη θεωρία της ποιότητας υπηρεσιών και της ικανοποίησης του πελάτη περιλαμβανομένης της σχετικής αξιολόγησης και δεύτερο να παρουσιάσει τις σχετικές τεχνικές επιμέτρησης. Έχοντας κατανοήσει τη σχετική θεωρία, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν την αποκτηθείσα γνώση στην επιμέτρηση, ανάλυση και ερμηνεία σχετικών δεδομένων.
ΗΤΜ 530 - Τουριστική Οργάνωση και Ανάπτυξη
Το μάθημα εξετάζει τους τομείς οργάνωσης και ανάπτυξης καθώς επίσης και τις διάφορες πολιτικές που καθορίζουν τη γραμμή πλεύσης σε διαφορετικούς προορισμούς με διαφορετικά κοινωνικοπολιτικά και οικονομικά συστήματα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ρόλο και τη συνεισφορά τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα (συμπεριλαμβανομένου του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της τοπικής αυτοδιοίκησης) στην οργάνωση, διαχείριση και ανάπτυξη του τουρισμού. Για το σκοπό αυτό, εξετάζονται τα ενδιαφέροντα και τα κίνητρα των διαφόρων συντελεστών στην τουριστική ανάπτυξη ενός προορισμού. Μέσα από περιπτωσιακές μελέτες οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να εξετάσουν, να αναλύσουν και να αξιολογήσουν τους στρατηγικούς σχεδιασμούς σε διαφορετικούς προορισμούς.
ΗΤΜ 531 - Αειφορία και Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να ενημερώσει τον φοιτητή για τη σημασία της αειφορίας καθώς επίσης και την προβληματική εφαρμογή της στο πλαίσιο του τουρισμού. Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, οι φοιτητές θα εξετάσουν από διάφορες οπτικές γωνίες θέματα που σχετίζονται με την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη (π.χ. τοπική κοινωνία, διακυβέρνηση, εταιρική κοινωνική ευθύνη) ενώ θα αναλύσουν τη σχέση αειφορίας και εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Το μάθημα θα υιοθετήσει μια διεπιστημονική προσέγγιση εξετάζοντας τη σχέση των κοινωνικών, πολιτικών, οικονομικών, και περιβαλλοντικών παραγόντων που διέπουν τον τουρισμό σε σχέση με την έννοια της αειφορίας.
ΗΤΜ 561 - Ψηφιακό Μάρκετινγκ στην Ξενοδοχειακή και Τουριστική Βιομηχανία
Το ψηφιακό μάρκετινγκ και τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και δικτύωσης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του μάρκετινγκ στη ξενοδοχειακή και τουριστική βιομηχανία, αφού ενισχύει την ανταγωνιστικότητα τόσο των ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων όσο και των προορισμών. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη η γνώση του βέλτιστου τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις στον ξενοδοχειακό και τουριστικό τομέα μπορούν να εφαρμόσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ έτσι ώστε να αποκτήσουν κοινωνικά και οικονομικά οφέλη. Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να παρέχει στους φοιτητές κατανόηση για τη σημαντικότητα και την εφαρμογή του ψηφιακού μάρκετινγκ και των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης/δικτύωσης. Συγκεκριμένα, προωθεί την κριτική σκέψη όσον αφορά σύγχρονες στρατηγικές που διαμορφώνουν τις τουριστικές πρακτικές σε επίπεδο ζήτησης και προσφοράς. Παράλληλα, περιλαμβάνει ανάλυση των επιπτώσεων των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης/δικτύωσης στην συμπεριφορά των τουριστών αλλά και του τρόπου με τον οποίο ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για δικτύωση, συνεργασίες και συμπλοκή των τουριστών στο μάρκετινγκ. Το μάθημα επίσης στοχεύει στην αναγνώριση των παραγόντων που ενθαρρύνουν ή/και παρεμποδίζουν τη χρήση ψηφιακού μάρκετινγκ στην ξενοδοχειακή και τουριστική βιομηχανία
ΗΤΜ 570 - Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και πληροφοριακά συστήματα στη βιομηχανία Φιλοξενίας και Τουρισμού
Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν το ρόλο του ηλεκτρονικού επιχειρείν και πληροφοριακών συστημάτων στη Βιομηχανία Φιλοξενίας και Τουρισμού. Το ρόλο της καταναλωτικής συμπεριφοράς σε σχέση με τον τουρισμό, σε ό,τι αφορά τόσο στη διαδικασία επιλογής όσο και την εμπειρία, και στην παράλληλη διερεύνηση των επιπτώσεων της ανάπτυξης των τομέων πληροφορικής και επικοινωνιών σε συνάρτηση με την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σχετικών με τη βιομηχανία τουρισμού και φιλοξενίας. Το μάθημα στοχεύει επίσης στην κατανόηση των επιπτώσεων της τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών στη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων, ως επίσης και στην κατανόηση των βασικών αρχών και των τεχνικών υποδομών/προϋποθέσεων για να λειτουργήσει ένας οργανισμός/εταιρεία σε διαδικτυακό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, το μάθημα παρουσιάζει τις στρατηγικές και λειτουργικές επιπτώσεις για τις τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής μέσω της ανάλυσης των τρόπων με τους οποίους αυτές επιδρούν και επηρεάζουν τον κάθε τομέα της βιομηχανίας τουρισμού και φιλοξενίας. Τέλος, το μάθημα, μέσα από πραγματικές μελέτες περίπτωσης, διερευνά πώς οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για την ενσωμάτωση και συντονισμό των τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων, προσδιορίζοντας ευκαιρίες και προκλήσεις για κάθε τομέα του τουρισμού, ταξιδιών και φιλοξενίας ως αποτέλεσμα της τεχνολογικής επανάστασης.
MGT 512 - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΟΣΥΣΤΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
Το μάθημα επικεντρώνεται στα πρώτα στάδια των επιχειρηματικών προσπαθειών, ξεκινώντας από το στάδιο της σύλληψης της ιδέας, μεταβαίνοντας στο στάδιο της αρχικής ανάπτυξης μιας μικρής επιχείρησης και συνεχίζοντας σε κάπως μεγαλύτερες επιχειρήσεις για να εξερευνήσει σημαντικά θέματα διαχείρισης και ανάπτυξης νεοσύστατων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Επίσης, το μάθημα εξετάζει αποφάσεις που απασχολούν περισσότερο εδραιωμένους επιχειρηματίες, όπως αποφάσεις που σχετίζονται με προοπτικές περεταίρω ανάπτυξης μέσα από διεθνή επέκταση, οργανική ανάπτυξη ή με άλλα μέσα.
MGT 511 - Δημιουργία και Διαχείριση Νέων Επιχειρηματικών Μοντέλων
Στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν μια βασική γνώση και αντίληψη του πώς να δημιουργούν νέα και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα με υψηλές πιθανότητες επιτυχίας σε μια ανταγωνιστική αγορά. Αυτό περιλαμβάνει τη διαδικασία εντοπισμού της ιδέας, τη αξιολόγηση και την υλοποίηση της. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίδεται σε επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται σε τεχνολογίες διαδικτύου. Επίσης, οι φοιτητές θα εφαρμόσουν νέες προσεγγίσεις που αποσκοπούν στη γρήγορη υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας. Επιπρόσθετα, το μάθημα περιλαμβάνει τη μελέτη διαφόρων επιτυχημένων επιχειρηματικών μοντέλων, τη δημιουργία εφαρμογών με τεχνολογίες διαδικτύου καθώς και τρόπους προώθησης της νέας επιχείρησης.
MGT 513 - Διοίκηση της Καινοτομίας
Το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με τις έννοιες της διαχείρισης της καινοτομίας τόσο σε στρατηγικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Η καινοτομία είναι δύσκολη και εμπεριέχει κινδύνους και είναι συνεπώς απαραίτητο οι μαθητές να μάθουν τεχνικές και εργαλεία για την αποτελεσματική διαχείριση της καινοτομίας, όπως η αξιολόγηση νέων ιδεών και η εφαρμογή της καινοτομίας. Επιπλέον, οι μαθητές θα μάθουν πώς οργανισμοί με περισσότερους πόρους διαχειρίζονται την καινοτομία και προστατεύονται από disruption. Το μάθημα θα καλύψει θέματα που αφορούν τόσο τις μικρoμεσαίες επιχειρήσεις όσο και τις μεγαλύτερες εταιρείες με σύνθετες δομές.
MGT 516 - ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το μάθημα εξετάζει εταιρείες που διεθνοποιούνται αμέσως ή λίγο μετά τη δημιουργία τους μέσω της ανακάλυψης και αξιοποίησης επιχειρηματικών ευκαιριών σε ξένες αγορές. Οι εταιρείες αυτές, γνωστές ως Γεννημένες Διεθνείς Επιχειρήσεις (born globals) ή Νέες Διεθνείς Επιχειρήσεις (International New Ventures), δημιουργούνται για να ανταγωνίζονται στη παγκόσμια αγορά. Αντλούν πόρους από διάφορες γεωγραφικές περιοχές, ανταγωνίζονται σε διεθνείς αγορές και αντιμετωπίζουν κινδύνους από πολλές πηγές.Το μάθημα επικεντρώνεται στις στρατηγικές και τεχνικές για τη δημιουργία και διαχείριση αυτών των εταιρειών.