Την Κυριακή, 20 Αυγούστου 2017, διοργανώθηκε με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία το τελικό συνέδριο του ευρωπαϊκού προγράμματος PARRISE (www.parrise.eu), στο Dublin City University, στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας. Στο πρόγραμμα PARRISE, οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμμετέχουν 18 εταίροι από 11 χώρες. Την Κύπρο εκπροσωπεί το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, με επιστημονική υπεύθυνο την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ελένη Α. Κύζα στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου.
Στόχος του προγράμματος PARRISE είναι η σύζευξη της επιστήμης και της κοινωνίας στην εκπαίδευση στις φυσικές και περιβαλλοντικές επιστήμες και η ενσωμάτωση της “Υπεύθυνης Έρευνας & Καινοτομίας” (Responsible Research & Innovation) στην επαγγελματική μόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, το πρόγραμμα PARRISE ανάπτυξε και εγκυροποίησε μια παιδαγωγική προσέγγιση για την ενσωμάτωση ιδεών υπεύθυνης έρευνας και καινοτομίας σε μαθησιακά περιβάλλοντα: την κοινωνικο-επιστημονική μάθηση με διερώτηση (SSIBL). Η καινοτόμος αυτή διδακτική προσέγγιση δίνει έμφαση στην κατανόηση της επιστήμης για ανάληψη δράσεων ενεργούς πολιτότητας και ήταν η βάση δύο κύκλων επαγγελματικής ανάπτυξης με εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διοργανώθηκαν απ’ όλους τους εταίρους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Το τελικό συνέδριο του PARRISE με τίτλο «Επιστήμη & Κοινωνία στην Εκπαίδευση: Προωθώντας την Υπεύθυνη Έρευνα & Καινοτομία (ΥΕΚ) μέσω της μάθησης στην Παιδεία» προσέλκυσε γύρω στους 140 σύνεδρους (ακαδημαϊκούς-ερευνητές, εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής) από την Ευρώπη, ΗΠΑ και Αυστραλία. Στο συνέδριο, η Κύπρος εκπροσωπήθηκε από την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ελένη Α. Κύζα (Συντονίστρια του προγράμματος στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου), την Επιθεωρήτρια Χημείας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Χρυστάλλα Κουκουμά, τον ερευνητικό συνεργάτη του προγράμματος Δρ. Γιάννη Γεωργίου, καθώς επίσης και από τις εκπαιδευτικούς κ. Μαρία Μιτή (Καθηγήτρια Βιολογίας), κ. Τασούλα Σιάμαρου-Μουλλωτού (Καθηγήτρια Χημείας) και κ. Έφη Δαρείου (Εκπαιδευτικό Δημοτικής Εκπαίδευσης).
Κατά τη διάρκεια του τελικού συνεδρίου, παρουσιάστηκε η καινοτόμος διδακτική προσέγγιση SSIBL, οργανώθηκαν εργαστήρια για διδακτικές προτάσεις για την προώθηση της ΥΕΚ, και παρουσιάστηκε μαθησιακό υλικό που αναπτύχθηκε από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί κ. Μαρία Μιτή, κ. Τασούλα Σιάμαρου-Μουλλωτού, και κ. Έφη Δαρείου, παρουσίασαν αφίσες με τις μαθησιακές ενότητες SSIBL που αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος στην Κύπρο.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου διοργανώθηκαν επίσης δύο δημόσιες συζητήσεις τύπου πάνελ. Η πρώτη συζήτηση εστίασε στις δυνατότητες αλλά και τις προκλήσεις του παιδαγωγικού πλαισίου SSIBL και συντονίστηκε από την Αναπλ. Καθηγήτρια στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Δρ. Ελένη Α. Κύζα. Σε αυτή συμμετείχαν ο Δρ. Ralph Levinson (Institute of Education, UCL), ο Δρ. René von Schomberg, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Δρ. Per-Edvin Persson (Φινλανδία), Σύμβουλος για θέματα μουσείων και άτυπης εκπαίδευσης, και ο καθηγητής Φυσικών Επιστημών, Δρ. Russel Tytler (Deakin University, Aυστραλία).
Η δεύτερη συζήτηση εστίασε στο μέλλον της Υπεύθυνης Έρευνας & Καινοτομίας στην εκπαίδευση και συντονίστηκε από τη Δρ. Marie-Christine Knippels. Σ’ αυτήν συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, η Επιθεωρήτρια Χημείας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Στάλω Κουκουμά, η καθηγήτρια Doris Jorde, από το Πανεπιστήμιο του Όσλο (Νορβηγία), o Δρ. Peter Gray από το πανεπιστήμιο Norwegian University of Science and Technology στη Νορβηγία, ο καθηγητής Pedro Reis, από το University of Lissabon, στην Πορτογαλία, και η κ. Μαρία Καραμήτρου η οποία εκπροσώπησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι εργασίες του συνεδρίου συνείσφεραν στην καλύτερη κατανόηση των ιδεών της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας (ΥΕΚ). Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες και τις συζητήσεις του συνεδρίου αναδύθηκαν επίσης καίριοι προβληματισμοί για το πώς τα θέματα ΥΕΚ μπορούν να προσεγγιστούν μέσα από τη διδασκαλία και μάθηση στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες στην πρωτοβάθμια αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα PARRISE ολοκληρώνει τις επιχορηγούμενες δραστηριότητές του το Δεκέμβριο του 2017. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος στο http://www.parrise.eu, η οποία θα συνεχίσει να ενημερώνεται με δραστηριότητες για την ΥΕΚ.
ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ “Η βρυσομάνα της ανοικτής ποιητικής διαλεκτικής του Βασίλη Μιχαηλίδη”
Την Κυριακή, 20 Αυγούστου 2017, διοργανώθηκε με ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία το τελικό συνέδριο του ευρωπαϊκού προγράμματος PARRISE (www.parrise.eu), στο Dublin City University, στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας. Στο πρόγραμμα PARRISE, οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμμετέχουν 18 εταίροι από 11 χώρες. Την Κύπρο εκπροσωπεί το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, με επιστημονική υπεύθυνο την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ελένη Α. Κύζα στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου.
Στόχος του προγράμματος PARRISE είναι η σύζευξη της επιστήμης και της κοινωνίας στην εκπαίδευση στις φυσικές και περιβαλλοντικές επιστήμες και η ενσωμάτωση της “Υπεύθυνης Έρευνας & Καινοτομίας” (Responsible Research & Innovation) στην επαγγελματική μόρφωση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, το πρόγραμμα PARRISE ανάπτυξε και εγκυροποίησε μια παιδαγωγική προσέγγιση για την ενσωμάτωση ιδεών υπεύθυνης έρευνας και καινοτομίας σε μαθησιακά περιβάλλοντα: την κοινωνικο-επιστημονική μάθηση με διερώτηση (SSIBL). Η καινοτόμος αυτή διδακτική προσέγγιση δίνει έμφαση στην κατανόηση της επιστήμης για ανάληψη δράσεων ενεργούς πολιτότητας και ήταν η βάση δύο κύκλων επαγγελματικής ανάπτυξης με εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διοργανώθηκαν απ’ όλους τους εταίρους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Το τελικό συνέδριο του PARRISE με τίτλο «Επιστήμη & Κοινωνία στην Εκπαίδευση: Προωθώντας την Υπεύθυνη Έρευνα & Καινοτομία (ΥΕΚ) μέσω της μάθησης στην Παιδεία» προσέλκυσε γύρω στους 140 σύνεδρους (ακαδημαϊκούς-ερευνητές, εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής) από την Ευρώπη, ΗΠΑ και Αυστραλία. Στο συνέδριο, η Κύπρος εκπροσωπήθηκε από την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ελένη Α. Κύζα (Συντονίστρια του προγράμματος στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου), την Επιθεωρήτρια Χημείας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Χρυστάλλα Κουκουμά, τον ερευνητικό συνεργάτη του προγράμματος Δρ. Γιάννη Γεωργίου, καθώς επίσης και από τις εκπαιδευτικούς κ. Μαρία Μιτή (Καθηγήτρια Βιολογίας), κ. Τασούλα Σιάμαρου-Μουλλωτού (Καθηγήτρια Χημείας) και κ. Έφη Δαρείου (Εκπαιδευτικό Δημοτικής Εκπαίδευσης).
Κατά τη διάρκεια του τελικού συνεδρίου, παρουσιάστηκε η καινοτόμος διδακτική προσέγγιση SSIBL, οργανώθηκαν εργαστήρια για διδακτικές προτάσεις για την προώθηση της ΥΕΚ, και παρουσιάστηκε μαθησιακό υλικό που αναπτύχθηκε από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί κ. Μαρία Μιτή, κ. Τασούλα Σιάμαρου-Μουλλωτού, και κ. Έφη Δαρείου, παρουσίασαν αφίσες με τις μαθησιακές ενότητες SSIBL που αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος στην Κύπρο.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου διοργανώθηκαν επίσης δύο δημόσιες συζητήσεις τύπου πάνελ. Η πρώτη συζήτηση εστίασε στις δυνατότητες αλλά και τις προκλήσεις του παιδαγωγικού πλαισίου SSIBL και συντονίστηκε από την Αναπλ. Καθηγήτρια στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Δρ. Ελένη Α. Κύζα. Σε αυτή συμμετείχαν ο Δρ. Ralph Levinson (Institute of Education, UCL), ο Δρ. René von Schomberg, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Δρ. Per-Edvin Persson (Φινλανδία), Σύμβουλος για θέματα μουσείων και άτυπης εκπαίδευσης, και ο καθηγητής Φυσικών Επιστημών, Δρ. Russel Tytler (Deakin University, Aυστραλία).
Η δεύτερη συζήτηση εστίασε στο μέλλον της Υπεύθυνης Έρευνας & Καινοτομίας στην εκπαίδευση και συντονίστηκε από τη Δρ. Marie-Christine Knippels. Σ’ αυτήν συμμετείχε ως προσκεκλημένη ομιλήτρια, η Επιθεωρήτρια Χημείας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Στάλω Κουκουμά, η καθηγήτρια Doris Jorde, από το Πανεπιστήμιο του Όσλο (Νορβηγία), o Δρ. Peter Gray από το πανεπιστήμιο Norwegian University of Science and Technology στη Νορβηγία, ο καθηγητής Pedro Reis, από το University of Lissabon, στην Πορτογαλία, και η κ. Μαρία Καραμήτρου η οποία εκπροσώπησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι εργασίες του συνεδρίου συνείσφεραν στην καλύτερη κατανόηση των ιδεών της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας (ΥΕΚ). Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες και τις συζητήσεις του συνεδρίου αναδύθηκαν επίσης καίριοι προβληματισμοί για το πώς τα θέματα ΥΕΚ μπορούν να προσεγγιστούν μέσα από τη διδασκαλία και μάθηση στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες στην πρωτοβάθμια αλλά και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το πρόγραμμα PARRISE ολοκληρώνει τις επιχορηγούμενες δραστηριότητές του το Δεκέμβριο του 2017. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του προγράμματος στο http://www.parrise.eu, η οποία θα συνεχίσει να ενημερώνεται με δραστηριότητες για την ΥΕΚ.