DigitalHEIights – Διαδρομή ψηφιακής αναβάθμισης για βιώσιμη αξιολόγηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση


Νέα-Ανακοινώσεις

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 95% των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΕΙ) επηρεάστηκαν και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο μετατόπισαν τη διδασκαλία και τη μάθηση προς την εξ αποστάσεως διδασκαλία έκτακτης ανάγκης για να ανταποκριθούν στους περιορισμούς και τις προκλήσεις που θέτει η πανδημία του COVID-19. Αυτή η κατάσταση είχε τον αντίκτυπό της στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών.

Υποστηρίζεται ότι κάθε προσπάθεια ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τον τρόπο με τον οποίο οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν τις υπάρχουσες στρατηγικές αξιολόγησης. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να εξεταστεί πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ψηφιακές τεχνολογίες για τη δημιουργία ή τη διευκόλυνση καινοτόμων προσεγγίσεων αξιολόγησης. Αυτοί οι δύο στόχοι βρίσκονται στο επίκεντρο του έργου DigitalHEIights.

Σύμφωνα με πρόσφατες ευρωπαϊκές μελέτες, η ψηφιακή κατάρτιση αποτελεί προτεραιότητα στην Ευρώπη, αλλά πολλά ΑΕΙ στα κράτη μέλη δεν έχουν στρατηγικό σχέδιο για την επιδίωξη αυτού του στόχου. Είναι σημαντικό για τους ακαδημαϊκούς να επαναπροσδιορίσουν το επαγγελματικό τους προφίλ, τις λειτουργίες και τους ρόλους τους, αλλά και να ενισχύσουν την κατάρτιση και τις επαγγελματικές τους ικανότητες και δεξιότητες για να συμβαδίσουν με τις αναδυόμενες τεχνολογίες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Το έργο DigitalHEIights (Erasmus+) στοχεύει στην προώθηση μιας βιώσιμης διαδρομής για τον μετασχηματισμό της αξιολόγησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσω της ανάπτυξης ψηφιακής ετοιμότητας, ανθεκτικότητας και ικανότητας και υποστήριξης των ψηφιακών ικανοτήτων, κάνοντας χρήση του πλαισίου DigComp Edu για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αυτό στοχεύει στην υποστήριξη της ψηφιακής αναβάθμισης των μελών ΔΕΠ στον τομέα της ψηφιακής αξιολόγησης και στην ανάπτυξη ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού υλικού στον τομέα της ψηφιακής αξιολόγησης που θα υποστηρίζει μέλη ακαδημαϊκούς και ερευνητές. Πρόθεση είναι να ενισχυθούν οι παιδαγωγικές ικανότητες των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση μέσω ψηφιακών μέσων.

Ως ουσιαστικό μέρος του έργου Erasmus+ «DigitalHEIights», οι Ευρωπαίοι εταίροι ανέπτυξαν μια σύντομη έρευνα που περιλαμβάνει 10 ερωτήσεις (10-15 λεπτά) για την αξιολόγηση των ικανοτήτων των ακαδημαϊκών στη διαδικτυακή αξιολόγηση των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η συμμετοχή σας θα εκτιμηθεί. Συμπληρώστε τη σύντομη έρευνα στη διεύθυνση: https://forms.gle/8BhqD1o6b7ei2srV7

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο DigitalHEIights είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση:

https://www.facebook.com/digitalheightsproject/

Art + Design: elearning lab, design for social change

Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

https://elearningartdesign.org/

 

 

 

Πρόσφατα άρθρα

Εκδήλωση προς τιμή του λογοτέχνη Τάσου Αριστοτέλους διοργανώνει το Κέντρο Γλωσσών

Εκδήλωση προς τιμή του λογοτέχνη Τάσου Αριστοτέλους διοργανώνει το Κέντρο Γλωσσών

DigitalHEIights – Διαδρομή ψηφιακής αναβάθμισης για βιώσιμη αξιολόγηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

DigitalHEIights – Διαδρομή ψηφιακής αναβάθμισης για βιώσιμη αξιολόγηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Νέος Πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων Κύπρου ο Πρύτανης του ΤΕΠΑΚ

Νέος Πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων Κύπρου ο Πρύτανης του ΤΕΠΑΚ

Νέος Πρόεδρος της Συνόδου των Πρυτάνεων Κύπρου ο Πρύτανης του ΤΕΠΑΚ

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 95% των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΕΙ) επηρεάστηκαν και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο μετατόπισαν τη διδασκαλία και τη μάθηση προς την εξ αποστάσεως διδασκαλία έκτακτης ανάγκης για να ανταποκριθούν στους περιορισμούς και τις προκλήσεις που θέτει η πανδημία του COVID-19. Αυτή η κατάσταση είχε τον αντίκτυπό της στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών.

Υποστηρίζεται ότι κάθε προσπάθεια ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τον τρόπο με τον οποίο οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να βελτιώσουν τις υπάρχουσες στρατηγικές αξιολόγησης. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να εξεταστεί πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ψηφιακές τεχνολογίες για τη δημιουργία ή τη διευκόλυνση καινοτόμων προσεγγίσεων αξιολόγησης. Αυτοί οι δύο στόχοι βρίσκονται στο επίκεντρο του έργου DigitalHEIights.

Σύμφωνα με πρόσφατες ευρωπαϊκές μελέτες, η ψηφιακή κατάρτιση αποτελεί προτεραιότητα στην Ευρώπη, αλλά πολλά ΑΕΙ στα κράτη μέλη δεν έχουν στρατηγικό σχέδιο για την επιδίωξη αυτού του στόχου. Είναι σημαντικό για τους ακαδημαϊκούς να επαναπροσδιορίσουν το επαγγελματικό τους προφίλ, τις λειτουργίες και τους ρόλους τους, αλλά και να ενισχύσουν την κατάρτιση και τις επαγγελματικές τους ικανότητες και δεξιότητες για να συμβαδίσουν με τις αναδυόμενες τεχνολογίες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Το έργο DigitalHEIights (Erasmus+) στοχεύει στην προώθηση μιας βιώσιμης διαδρομής για τον μετασχηματισμό της αξιολόγησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσω της ανάπτυξης ψηφιακής ετοιμότητας, ανθεκτικότητας και ικανότητας και υποστήριξης των ψηφιακών ικανοτήτων, κάνοντας χρήση του πλαισίου DigComp Edu για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, το έργο αυτό στοχεύει στην υποστήριξη της ψηφιακής αναβάθμισης των μελών ΔΕΠ στον τομέα της ψηφιακής αξιολόγησης και στην ανάπτυξη ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού υλικού στον τομέα της ψηφιακής αξιολόγησης που θα υποστηρίζει μέλη ακαδημαϊκούς και ερευνητές. Πρόθεση είναι να ενισχυθούν οι παιδαγωγικές ικανότητες των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση μέσω ψηφιακών μέσων.

Ως ουσιαστικό μέρος του έργου Erasmus+ «DigitalHEIights», οι Ευρωπαίοι εταίροι ανέπτυξαν μια σύντομη έρευνα που περιλαμβάνει 10 ερωτήσεις (10-15 λεπτά) για την αξιολόγηση των ικανοτήτων των ακαδημαϊκών στη διαδικτυακή αξιολόγηση των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η συμμετοχή σας θα εκτιμηθεί. Συμπληρώστε τη σύντομη έρευνα στη διεύθυνση: https://forms.gle/8BhqD1o6b7ei2srV7

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο DigitalHEIights είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση:

https://www.facebook.com/digitalheightsproject/

Art + Design: elearning lab, design for social change

Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών

Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

https://elearningartdesign.org/