Φοιτητές του Τμήματος Καλών Τεχνών φιλοτεχνούν για την εκπαίδευση σε δημοτικό σχολείο της Λεμεσού


Νέα-Ανακοινώσεις

Με στόχο τη θετική κοινωνική επίδραση και την επικοινωνία με την κοινωνία της Λεμεσού, η Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου(ΤΕΠΑΚ), μέσω του Τμήματος Καλών Τεχνών και των φοιτητών του Τμήματος, Γιώργο Λουκαΐδη και Μιχάλη Σκαρπάρη, προχώρησαν στη δημιουργία τοιχογραφίας στο κτήριο του Β’ Δημοτικού Σχολείου Ποταμού Γερμασόγειας.

Η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου, κα Μαρία Τσαγκάρη, η Σχολική Εφορεία και ο σύνδεσμος γονέων του Β’ Δημοτικού Σχολείο Ποταμού Γερμασόγειας, παρείχαν όλα τα υλικά και εφόδια στους φοιτητές του Τμήματος Καλών Τεχνών, για να μπορέσουν να δημιουργήσουν την τοιχογραφία που πλέον κοσμεί και θα εμπνέει με τη νέα σχολική χρονιά την κοινότητα του δημοτικού σχολείου και κυρίως τις μαθήτριες και τους  μαθητές του.

Η Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών στήριξε τους φοιτητές για την επιτυχή ολοκλήρωση του εικαστικού έργου. Τέτοια έργα, καλλιεργούν την αισθητική αγωγή των παιδιών, αφού ζώντας μέσα σε ένα χώρο αισθητικά όμορφο μαθαίνουν να αναζητούν και να απολαμβάνουν το ωραίο στη ζωή, να το σέβονται, να το προστατεύουν και να δημιουργούν.

Ανάλογες ενέργειες προβλέπεται να προγραμματιστούν και στο μέλλον με τη στήριξη φίλων και υποστηρικτών της Σχολής αποσκοπώντας στην ενδυνάμωση της φοιτητικής κοινότητας της Σχολής, στη διασύνδεση της με την κοινωνία και τις επιχειρήσεις, αλλά και την επικοινωνία και ουσιαστική αλληλεπίδραση με την κοινωνία.

Δείτε το σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=8HX3dfwkn70

Με αφορμή τη δημιουργία της τοιχογραφίας, η Διευθύντρια του Β’ Δημοτικού Ποταμού Γερμασόγειας,, κα Μαρία Τσαγκάρη, παραχώρησε συνέντευξη στη Λειτουργό της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Αγγέλα Φραγκεσκίδου, όπου μίλησε για το αποτέλεσμα και τις εντυπώσεις από την καλλιτεχνική παρέμβαση στο σχολείο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

1.Πώς θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία σας με το Τμήμα Καλών Τεχνών της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου;

Η συνεργασία μας τόσο με τη Σχολή όσο και με τους φοιτητές του Τμήματος Καλών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ ήταν εξαιρετικά αρμονική και παραγωγική. Οι εκπρόσωποι της Σχολής έθεσαν από την αρχή κάποιους όρους και προϋποθέσεις ώστε να εξασφαλιστεί πρωτίστως η σωματική ασφάλεια των φοιτητών, στους οποίους η Σχολική Εφορεία και το Σχολείο ανταποκρίθηκαν πλήρως. Ακόμα, ενώ το σχέδιο δόθηκε στους φοιτητές από το σχολείο, ταυτόχρονα δόθηκε σε αυτούς και η ελευθερία να αυτενεργήσουν και να εφαρμόσουν τις εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητές τους, κάτι το οποίο έκαναν,αφού προέβηκαν σεαλλαγές τόσο στον σχεδιασμό όσο και στα χρώματα. Οι φοιτητές είχαν την πλήρη στήριξη του σχολείου, της Σχολικής Εφορείας και του Συνδέσμου Γονέων, φορείς οι οποίοι εξασφάλισαν όλα τα αναγκαία για την ολοκλήρωση του έργου, όπως μπογιές, σπρέι, πινέλα, σκαλωσιές, ζώνες ασφαλείας, φρουρό ασφαλείας. Ταυτόχρονα είχαν την πλήρη στήριξη της Σχολής τους, αφού καθημερινώς εκπρόσωποι της σχολής επισκέπτονταν το σχολείο και παρακολουθούσαν την εξέλιξη του έργου.

2.Πώς θα αξιολογούσατε την κατάρτιση και τον επαγγελματισμό των φοιτητών του Τμήματος Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου που ανέλαβαν το έργο;.

Οι φοιτητές, ο Μιχάλης Σκαρπάρης και ο Γιώργος Λουκαΐδης, μας σκλάβωσαν με την ευγένεια, τη δεκτικότητα και την εργατικότητά τους. Θεωρώ πως και για τους ίδιους η εμπειρία αυτή θα μείνει αξέχαστη αφού στάθηκε η αφορμή να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις και ικανότητές τους, να γνωρίσουν καινούρια πρόσωπα, να προσφέρουν χαρά σε άλλους ανθρώπους καινα γίνουν αποδέκτες πολλής εκτίμησης και αγάπης.

3.Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις και τα αισθήματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου αλλά και της Σχολικής Εφορίας όταν πρωτοείδαν το τελικό αποτέλεσμα;

Το έργο ξεκίνησε με το κλείσιμο των σχολείων για τις θερινές διακοπές. Παρόλα αυτά, τα παιδιά είδαν το στήσιμο των σκαλωσιών και ενημερώθηκαν ότι θα γίνει μια μεγάλη επιτοίχια ζωγραφιά. Επικρατούσε μια έντονη περιέργεια και ανυπομονησία. Κατά την εξέλιξη του έργου, επειδή πολλά παιδιά μένουν πολύ κοντά στο σχολείο, όταν επισκέπτονταν το γειτονικό πάρκο, παρακολουθούσαν από τα κάγκελατην πρόοδο του έργου. Τα σχόλια τους ήταν θετικότατα και ο ενθουσιασμός τους τεράστιος.

4.Ο εκπαιδευτικός χώρος, χρειάζεται να είναι χώρος δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης. Πώς νομίζετε ότι το έργο των φοιτητών μας θα συμβάλει στην εμπέδωση αυτής της κουλτούρας;

Αναμφισβήτητα, μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής ενθαρρύνεται η δημιουργική έκφραση, καλλιεργείται η φαντασία αλλά και η πρωτοτυπία. Βλέποντας οι μαθητές/θήτριές μας το έργο των φοιτητών, εξοικειώνονται με το μήνυμα του δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασηςσε διάφορους τομείς όπως είναι η επιλογή υλικών, τεχνικών, χρωμάτων και άλλων πηγών έμπνευσης.Ακόμα, το έργοδίνει ισχυρή ώθηση στα παιδιά ώστε να μιμηθούν τους/τις ενήλικες φοιτητές/τήτριες, να αξιοποιήσουνμε παρόμοιους τρόπους τις ικανότητες που διαθέτουν και να γίνουν και αυτά μικροί/ές δημιουργοί τόσοστον σχολικό χώρο όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον.

5.Τι αντίκτυπο θεωρείτε πως θα έχει το εικαστικό αποτέλεσμα προς τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου;

Ο χώρος στον οποίο έγινε η ζωγραφιά, στη δυτική πλευρά του σχολείου, ήταν παραμελημένος και γενικά μη αρεστός στα παιδιά. Μέσα στον Ιούνιο, τοποθετήθηκε ψεύτικο γρασίδι σε ένα μέρος του χώρου, διακοσμητικά βαρέλια με λουλούδια και εκδρομικά τραπέζια. Φυτεύτηκαν επίσης δέντρα. Η ζωγραφιά στον τοίχο ύψους επτά μέτρων, αποτελούσε το επιστέγασμα των προσπαθειών για αισθητική βελτίωση του χώρου. Είμαι λοιπόν απόλυτα σίγουρη για τα επιφωνήματα θαυμασμού και ενθουσιασμού που θα ακουστούν από τα παιδιά όταν τον Σεπτέμβρη θα δουν τις αλλαγές που έγιναν και ειδικά την τοιχογραφία. Το μήνυμα του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς θα δοθεί εμπράκτως στα παιδιά. Κυρίως όμως, καλλιεργείται η αισθητική αγωγή των παιδιών, αφούζώντας μέσα σε ένα χώρο αισθητικά όμορφο μαθαίνουννα αναζητούν και να απολαμβάνουν το ωραίο στη ζωή, να το σέβονται, να το προστατεύουν και να το δημιουργούν.

6.Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να αναφέρετε;

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι/ες συνέβαλαν στην πραγματοποίηση του έργου: Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, τη Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, το Τμήμα Καλών Τεχνών, τη Σχολική Εφορεία και τον Σύνδεσμο Γονέων του σχολείου του Β΄ Δημοτικού Ποταμού Γερμασόγειας. Πολλά ευχαριστώ στην Αγγέλα Φραγκεσκίδου που από την αρχή πίστεψε και μοιράστηκε το όραμα του σχολείου και με επιμονή και προσπάθεια συνέβαλε ώστε αυτό το έργο να γίνει πραγματικότητα. Μιχάλη Σκαρπάρη και Γιώργο Λουκαΐδη, όσα λόγια και να πω θα είναι φτωχά, για να εκφράσουν αυτά που νιώθω. Να είστε σίγουροι όμως ότι έχετε την αγάπη και τον θαυμασμό των 450 παιδιών του σχολείου μας. Θα αποτελείτε γι’ αυτά παράδειγμα προς μίμηση.

Πρόσφατα άρθρα

Το ΤΕΠΑΚ φιλοξένησε το πρώτο θερινό σχολείο στο πλαίσιο της ίδρυσης του Ινστιτούτου Κομφούκιος

Το ΤΕΠΑΚ φιλοξένησε το πρώτο θερινό σχολείο στο πλαίσιο της ίδρυσης του Ινστιτούτου Κομφούκιος

Τα παιδιά του Καλοκαιρινού Σχολείου του ΤΕΠΑΚ μπήκαν στη θέση ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ)

Τα παιδιά του Καλοκαιρινού Σχολείου του ΤΕΠΑΚ μπήκαν στη θέση ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ)

Διεθνές σεμινάριο με θέμα «Νυχτερινή Εργασία και Ανθρώπινη Υγεία: Επιδημιολογικά Δεδομένα για Εργαζόμενους σε Εταιρείες Πετρελαιοειδών»

Διεθνές σεμινάριο με θέμα «Νυχτερινή Εργασία και Ανθρώπινη Υγεία: Επιδημιολογικά Δεδομένα για Εργαζόμενους σε Εταιρείες Πετρελαιοειδών»

Διεθνές σεμινάριο με θέμα «Νυχτερινή Εργασία και Ανθρώπινη Υγεία: Επιδημιολογικά Δεδομένα για Εργαζόμενους σε Εταιρείες Πετρελαιοειδών»

Με στόχο τη θετική κοινωνική επίδραση και την επικοινωνία με την κοινωνία της Λεμεσού, η Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου(ΤΕΠΑΚ), μέσω του Τμήματος Καλών Τεχνών και των φοιτητών του Τμήματος, Γιώργο Λουκαΐδη και Μιχάλη Σκαρπάρη, προχώρησαν στη δημιουργία τοιχογραφίας στο κτήριο του Β’ Δημοτικού Σχολείου Ποταμού Γερμασόγειας.

Η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου, κα Μαρία Τσαγκάρη, η Σχολική Εφορεία και ο σύνδεσμος γονέων του Β’ Δημοτικού Σχολείο Ποταμού Γερμασόγειας, παρείχαν όλα τα υλικά και εφόδια στους φοιτητές του Τμήματος Καλών Τεχνών, για να μπορέσουν να δημιουργήσουν την τοιχογραφία που πλέον κοσμεί και θα εμπνέει με τη νέα σχολική χρονιά την κοινότητα του δημοτικού σχολείου και κυρίως τις μαθήτριες και τους  μαθητές του.

Η Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών στήριξε τους φοιτητές για την επιτυχή ολοκλήρωση του εικαστικού έργου. Τέτοια έργα, καλλιεργούν την αισθητική αγωγή των παιδιών, αφού ζώντας μέσα σε ένα χώρο αισθητικά όμορφο μαθαίνουν να αναζητούν και να απολαμβάνουν το ωραίο στη ζωή, να το σέβονται, να το προστατεύουν και να δημιουργούν.

Ανάλογες ενέργειες προβλέπεται να προγραμματιστούν και στο μέλλον με τη στήριξη φίλων και υποστηρικτών της Σχολής αποσκοπώντας στην ενδυνάμωση της φοιτητικής κοινότητας της Σχολής, στη διασύνδεση της με την κοινωνία και τις επιχειρήσεις, αλλά και την επικοινωνία και ουσιαστική αλληλεπίδραση με την κοινωνία.

Δείτε το σχετικό βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=8HX3dfwkn70

Με αφορμή τη δημιουργία της τοιχογραφίας, η Διευθύντρια του Β’ Δημοτικού Ποταμού Γερμασόγειας,, κα Μαρία Τσαγκάρη, παραχώρησε συνέντευξη στη Λειτουργό της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Αγγέλα Φραγκεσκίδου, όπου μίλησε για το αποτέλεσμα και τις εντυπώσεις από την καλλιτεχνική παρέμβαση στο σχολείο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

1.Πώς θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία σας με το Τμήμα Καλών Τεχνών της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου;

Η συνεργασία μας τόσο με τη Σχολή όσο και με τους φοιτητές του Τμήματος Καλών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ ήταν εξαιρετικά αρμονική και παραγωγική. Οι εκπρόσωποι της Σχολής έθεσαν από την αρχή κάποιους όρους και προϋποθέσεις ώστε να εξασφαλιστεί πρωτίστως η σωματική ασφάλεια των φοιτητών, στους οποίους η Σχολική Εφορεία και το Σχολείο ανταποκρίθηκαν πλήρως. Ακόμα, ενώ το σχέδιο δόθηκε στους φοιτητές από το σχολείο, ταυτόχρονα δόθηκε σε αυτούς και η ελευθερία να αυτενεργήσουν και να εφαρμόσουν τις εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητές τους, κάτι το οποίο έκαναν,αφού προέβηκαν σεαλλαγές τόσο στον σχεδιασμό όσο και στα χρώματα. Οι φοιτητές είχαν την πλήρη στήριξη του σχολείου, της Σχολικής Εφορείας και του Συνδέσμου Γονέων, φορείς οι οποίοι εξασφάλισαν όλα τα αναγκαία για την ολοκλήρωση του έργου, όπως μπογιές, σπρέι, πινέλα, σκαλωσιές, ζώνες ασφαλείας, φρουρό ασφαλείας. Ταυτόχρονα είχαν την πλήρη στήριξη της Σχολής τους, αφού καθημερινώς εκπρόσωποι της σχολής επισκέπτονταν το σχολείο και παρακολουθούσαν την εξέλιξη του έργου.

2.Πώς θα αξιολογούσατε την κατάρτιση και τον επαγγελματισμό των φοιτητών του Τμήματος Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου που ανέλαβαν το έργο;.

Οι φοιτητές, ο Μιχάλης Σκαρπάρης και ο Γιώργος Λουκαΐδης, μας σκλάβωσαν με την ευγένεια, τη δεκτικότητα και την εργατικότητά τους. Θεωρώ πως και για τους ίδιους η εμπειρία αυτή θα μείνει αξέχαστη αφού στάθηκε η αφορμή να εφαρμόσουν στην πράξη τις γνώσεις και ικανότητές τους, να γνωρίσουν καινούρια πρόσωπα, να προσφέρουν χαρά σε άλλους ανθρώπους καινα γίνουν αποδέκτες πολλής εκτίμησης και αγάπης.

3.Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις και τα αισθήματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου αλλά και της Σχολικής Εφορίας όταν πρωτοείδαν το τελικό αποτέλεσμα;

Το έργο ξεκίνησε με το κλείσιμο των σχολείων για τις θερινές διακοπές. Παρόλα αυτά, τα παιδιά είδαν το στήσιμο των σκαλωσιών και ενημερώθηκαν ότι θα γίνει μια μεγάλη επιτοίχια ζωγραφιά. Επικρατούσε μια έντονη περιέργεια και ανυπομονησία. Κατά την εξέλιξη του έργου, επειδή πολλά παιδιά μένουν πολύ κοντά στο σχολείο, όταν επισκέπτονταν το γειτονικό πάρκο, παρακολουθούσαν από τα κάγκελατην πρόοδο του έργου. Τα σχόλια τους ήταν θετικότατα και ο ενθουσιασμός τους τεράστιος.

4.Ο εκπαιδευτικός χώρος, χρειάζεται να είναι χώρος δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης. Πώς νομίζετε ότι το έργο των φοιτητών μας θα συμβάλει στην εμπέδωση αυτής της κουλτούρας;

Αναμφισβήτητα, μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής ενθαρρύνεται η δημιουργική έκφραση, καλλιεργείται η φαντασία αλλά και η πρωτοτυπία. Βλέποντας οι μαθητές/θήτριές μας το έργο των φοιτητών, εξοικειώνονται με το μήνυμα του δικαιώματος της ελεύθερης έκφρασηςσε διάφορους τομείς όπως είναι η επιλογή υλικών, τεχνικών, χρωμάτων και άλλων πηγών έμπνευσης.Ακόμα, το έργοδίνει ισχυρή ώθηση στα παιδιά ώστε να μιμηθούν τους/τις ενήλικες φοιτητές/τήτριες, να αξιοποιήσουνμε παρόμοιους τρόπους τις ικανότητες που διαθέτουν και να γίνουν και αυτά μικροί/ές δημιουργοί τόσοστον σχολικό χώρο όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον.

5.Τι αντίκτυπο θεωρείτε πως θα έχει το εικαστικό αποτέλεσμα προς τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου;

Ο χώρος στον οποίο έγινε η ζωγραφιά, στη δυτική πλευρά του σχολείου, ήταν παραμελημένος και γενικά μη αρεστός στα παιδιά. Μέσα στον Ιούνιο, τοποθετήθηκε ψεύτικο γρασίδι σε ένα μέρος του χώρου, διακοσμητικά βαρέλια με λουλούδια και εκδρομικά τραπέζια. Φυτεύτηκαν επίσης δέντρα. Η ζωγραφιά στον τοίχο ύψους επτά μέτρων, αποτελούσε το επιστέγασμα των προσπαθειών για αισθητική βελτίωση του χώρου. Είμαι λοιπόν απόλυτα σίγουρη για τα επιφωνήματα θαυμασμού και ενθουσιασμού που θα ακουστούν από τα παιδιά όταν τον Σεπτέμβρη θα δουν τις αλλαγές που έγιναν και ειδικά την τοιχογραφία. Το μήνυμα του εθελοντισμού και της κοινωνικής προσφοράς θα δοθεί εμπράκτως στα παιδιά. Κυρίως όμως, καλλιεργείται η αισθητική αγωγή των παιδιών, αφούζώντας μέσα σε ένα χώρο αισθητικά όμορφο μαθαίνουννα αναζητούν και να απολαμβάνουν το ωραίο στη ζωή, να το σέβονται, να το προστατεύουν και να το δημιουργούν.

6.Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να αναφέρετε;

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες και όλους όσοι/ες συνέβαλαν στην πραγματοποίηση του έργου: Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, τη Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, το Τμήμα Καλών Τεχνών, τη Σχολική Εφορεία και τον Σύνδεσμο Γονέων του σχολείου του Β΄ Δημοτικού Ποταμού Γερμασόγειας. Πολλά ευχαριστώ στην Αγγέλα Φραγκεσκίδου που από την αρχή πίστεψε και μοιράστηκε το όραμα του σχολείου και με επιμονή και προσπάθεια συνέβαλε ώστε αυτό το έργο να γίνει πραγματικότητα. Μιχάλη Σκαρπάρη και Γιώργο Λουκαΐδη, όσα λόγια και να πω θα είναι φτωχά, για να εκφράσουν αυτά που νιώθω. Να είστε σίγουροι όμως ότι έχετε την αγάπη και τον θαυμασμό των 450 παιδιών του σχολείου μας. Θα αποτελείτε γι’ αυτά παράδειγμα προς μίμηση.