Εκδήλωση με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για το πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας


Νέα-Ανακοινώσεις

Μεγάλη επιτυχία, με περισσότερους από 150 συμμετέχοντες, σημείωσε η Εσπερίδα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 07 Οκτωβρίου 2023, στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ).

Το Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εγγεγραμμένων Λογοπαθολόγων Κύπρου (ΣΥΕΛ) συνδιοργάνωσαν τη συγκεκριμένη εσπερίδα στα πλαίσια ευαισθητοποίησης του κοινού για το πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Η Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία εστιάζεται στη στήριξη ατόμων με ελάχιστη ή καθόλου λεκτική επικοινωνία, όπως άτομα με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εγκεφαλική παράλυση, άτομα με σπάνια σύνδρομα, επιζώντες εγκεφαλικού επεισοδίου και άτομα με νευρολογικές παθήσεις (π.χ. αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση - ALS).

Οι κύριες ομιλήτριες της εσπερίδας ήταν οι Επίκουρες Καθηγήτριες του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕ.ΠΑ.Κ., η Δρ Ηλιάδα Πάμπουλου και η Δρ Έλενα Θεοδώρου. Οι ομιλήτριες αναφέρθηκαν στην καίρια σημασία της περιεκτικής αξιολόγησης των ατόμων με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές.

Η περιεκτική αξιολόγηση σχετίζεται άμεσα με τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης και γενικότερα με την διασφάλιση παροχής ποιοτικών και επιτυχημένων υπηρεσιών προς τα άτομα που μπορούν να επωφεληθούν από τις διάφορες στρατηγικές , τεχνικές καθώς και μεθόδους που χρησιμοποιούνται στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Αναφέρθηκε επίσης πως η διαδικασία αξιολόγησης δεν είναι η ίδια για όλους τους πληθυσμούς και για τον λόγο αυτό είναι εξατομικευμένη αλλά και χρονοβόρα. Όπως σχολιάστηκε, για ένα παιδί που εμπίπτει στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος η διαδικασία συλλογής πληροφοριών πρέπει να περιλαμβάνει σίγουρα εις βάθος αξιολόγηση  στο επίπεδο πραγματολογίας.

Από την άλλη για ένα παιδί με εγκεφαλική παράλυση θα πρέπει να συμπεριληφθεί η αξιολόγηση των κινητικών ικανοτήτων, καθώς επίσης θα χρειαστούν σίγουρα τροποποιήσεις των υφιστάμενων διαγνωστικών εργαλείων, για να μπορέσει το άτομο να έχει πρόσβαση στο εργαλείο.

Περαιτέρω αναφέρθηκε πως η παρέμβαση στοχεύει στην πολυτροπική επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων της φυσικής ομιλίας, των μη υποβοηθούμενων και των υποβοηθούμενων  τρόπων επικοινωνίας. Η ποικιλομορφία των διαφόρων μεθόδων, στρατηγικών και τεχνικών που εφαρμόζονται στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας, επιτρέπουν την πλήρη στήριξη όλων των ατόμων με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές.

Ομιλήτριες στην Εσπερίδα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας ήταν επίσης απόφοιτες Λογοθεραπεύτριες του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης και μέλη της ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος στην Ομάδα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας του ΣΥΕΛ, οι οποίες δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο συγκεκριμένο πεδίο.

Οι ομιλήτριες μοιράστηκαν με το κοινό την κλινική τους εμπειρία όσον αφορά στην στήριξη ατόμων με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές.

Η Μαρία Κωνσταντά (Λογοθεραπεύτρια) παρουσίασε μελέτη περίπτωσης ενός περιστατικού με σπάνιο γενετικό σύνδρομο. Αναφέρθηκε στη διαδικασία αξιολόγησης για Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία, στα εργαλεία που χορηγήθηκαν καθώς και στις περιοχές που έγινε η αξιολόγηση (γλωσσικές, γνωστικές, αισθητηριακές, κινητικές, πραγματολογικές λειτουργίες, επικοινωνιακά περιβάλλοντα, επικοινωνιακοί σύντροφοι, επικοινωνιακές ανάγκες και προτιμήσεις του ατόμου).

Η Νικολέττα Μιχαήλ (Λογοθεραπεύτρια) παρουσίασε μια μελέτη περίπτωσης ενός παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Στην παρουσίασή της επισήμανε τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το παιδί πριν την εισαγωγή ενός συστήματος Επαυξητικής Εναλλακτικής Επικοινωνίας, τους λόγους παραπομπής προς αυτή την διαδικασία, τη διαδικασία αξιολόγησης που υιοθετήθηκε για την παροχή Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας, καθώς και την παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τους γονείς του παιδιού στο σπίτι.

Αυτή η μελέτη περίπτωσης αναδεικνύει τη σημασία της Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και την υποστήριξή τους στην επικοινωνία μέσα από το περιβάλλον τους.

Η Ιωάννα Διαμαντή αναφέρθηκε σε μελέτη περιστατικού με οζώδη σκλήρυνση και επιληψία και στη χρήση του Γλωσσικού Προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ κατά τη διαδικασία παρέμβασης για ενίσχυση της διαδικασίας της επικοινωνίας με το περιβάλλον του παιδιού.

Η Νάγια Βερέη ως μητέρα παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, μαζί με την Λογοθεραπεύτρια και διδακτορική φοιτήτρια του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης (ΤΕΠΑΚ) Βασιλική Χατζηχαραλάμπους, παρουσίασαν την μελέτη με τίτλο «Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία στον σχολικό χώρο».

Αναφέρθηκαν στην θεραπευτική πορεία μέχρι να αποκτηθεί εξοπλισμός Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας, στους θεραπευτικούς στόχους που τέθηκαν μέσω της λογοθεραπείας αλλά και στα βήματα που ακολουθήθηκαν για την επίτευξη αυτών.

Η Γιόλα Χαραλάμπους (μητέρα) παρουσίασε την πορεία του γιου της από την αρχή μέχρι σήμερα όσον αφορά τη χρήση διαφόρων μεθόδων (μη υποβοηθητικών και υποβοηθητικών) Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Αναφέρθηκε συνάμα στην ένταξή του στο σχολείο και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, καθώς επίσης και στις επιτυχίες του γιου της στα σχολικά του χρόνια στο Δημοτικό.

Η Σταυρούλλα Γρηγορίου, διδακτορική φοιτήτρια στο Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ, μοιράστηκε την δική της εμπειρία με μία κυρία 76 ετών που πάσχει από τη Νόσο του Κινητικού Νευρώνα.

Η παρουσίασή της επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο η κυρία αυτή ενσωμάτωσε την Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία στην καθημερινή της ζωή. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, η Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία τής επιτρέπει πλέον να διατηρεί την ικανότητά της να επικοινωνεί με τον κόσμο και να διατηρεί την κοινωνική της δραστηριότητα.

Η τελευταία ομιλήτρια της Εσπερίδας της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας ήταν η Δανάη Αντωνίου. Η Δανάη μοιράστηκε με το κοινό την πορεία της ζωής της ως ένα άτομο με εγκεφαλική παράλυση που, παρόλο που δεν έχει λεκτική επικοινωνία (ομιλία), μπορεί να επικοινωνήσει τις σκέψεις και τις ιδέες της με ποικίλους και δημιουργικούς τρόπους. Η Δανάη αναφέρθηκε στη στήριξη που λαμβάνει από το AACTLab, το εργαστήριο της Δρος. Ηλιάδας Πάμπουλου και χρησιμοποίησε την συσκευή επικοινωνίας, για να διαβάσει προφορικά την ομιλία της.

Ως δημιουργικό άτομο, στο τέλος της παρουσίασής της ακούστηκε η μελωδία που έγραψε με τίτλο: «ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ». Η εσπερίδα έληξε με τεράστια επιτυχία με την έκθεση των πινάκων που ζωγραφίζει η Δανάη στον ελεύθερό της χρόνο.

Απώτερος στόχος του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ και του Συλλόγου Εγγεγραμμένων Λογοπαθολόγων Κύπρου (ΣΥΕΛ) είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού για θέματα που αφορούν στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Για περισσότερες πληροφορίες για τον ρόλο που διαδραματίζει το Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ (κάτω από την κατηγορία εργαστήρια).

Πρόσφατα άρθρα

Τελέστηκαν τα εγκαίνια της νέας Σχολής του ΤΕΠΑΚ στην Πάφο

Τελέστηκαν τα εγκαίνια της νέας Σχολής του ΤΕΠΑΚ στην Πάφο

Περίτεχνα χειροποίητα κοσμήματα «κατέκλυσαν» την Απαισιά

Περίτεχνα χειροποίητα κοσμήματα «κατέκλυσαν» την Απαισιά

Επίσκεψη Ομίλου Cyfield στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΤΕΠΑΚ

Επίσκεψη Ομίλου Cyfield στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΤΕΠΑΚ

Επίσκεψη Ομίλου Cyfield στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΤΕΠΑΚ

Μεγάλη επιτυχία, με περισσότερους από 150 συμμετέχοντες, σημείωσε η Εσπερίδα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 07 Οκτωβρίου 2023, στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ).

Το Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εγγεγραμμένων Λογοπαθολόγων Κύπρου (ΣΥΕΛ) συνδιοργάνωσαν τη συγκεκριμένη εσπερίδα στα πλαίσια ευαισθητοποίησης του κοινού για το πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Η Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία εστιάζεται στη στήριξη ατόμων με ελάχιστη ή καθόλου λεκτική επικοινωνία, όπως άτομα με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εγκεφαλική παράλυση, άτομα με σπάνια σύνδρομα, επιζώντες εγκεφαλικού επεισοδίου και άτομα με νευρολογικές παθήσεις (π.χ. αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση - ALS).

Οι κύριες ομιλήτριες της εσπερίδας ήταν οι Επίκουρες Καθηγήτριες του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕ.ΠΑ.Κ., η Δρ Ηλιάδα Πάμπουλου και η Δρ Έλενα Θεοδώρου. Οι ομιλήτριες αναφέρθηκαν στην καίρια σημασία της περιεκτικής αξιολόγησης των ατόμων με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές.

Η περιεκτική αξιολόγηση σχετίζεται άμεσα με τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης και γενικότερα με την διασφάλιση παροχής ποιοτικών και επιτυχημένων υπηρεσιών προς τα άτομα που μπορούν να επωφεληθούν από τις διάφορες στρατηγικές , τεχνικές καθώς και μεθόδους που χρησιμοποιούνται στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Αναφέρθηκε επίσης πως η διαδικασία αξιολόγησης δεν είναι η ίδια για όλους τους πληθυσμούς και για τον λόγο αυτό είναι εξατομικευμένη αλλά και χρονοβόρα. Όπως σχολιάστηκε, για ένα παιδί που εμπίπτει στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος η διαδικασία συλλογής πληροφοριών πρέπει να περιλαμβάνει σίγουρα εις βάθος αξιολόγηση  στο επίπεδο πραγματολογίας.

Από την άλλη για ένα παιδί με εγκεφαλική παράλυση θα πρέπει να συμπεριληφθεί η αξιολόγηση των κινητικών ικανοτήτων, καθώς επίσης θα χρειαστούν σίγουρα τροποποιήσεις των υφιστάμενων διαγνωστικών εργαλείων, για να μπορέσει το άτομο να έχει πρόσβαση στο εργαλείο.

Περαιτέρω αναφέρθηκε πως η παρέμβαση στοχεύει στην πολυτροπική επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένων της φυσικής ομιλίας, των μη υποβοηθούμενων και των υποβοηθούμενων  τρόπων επικοινωνίας. Η ποικιλομορφία των διαφόρων μεθόδων, στρατηγικών και τεχνικών που εφαρμόζονται στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας, επιτρέπουν την πλήρη στήριξη όλων των ατόμων με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές.

Ομιλήτριες στην Εσπερίδα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας ήταν επίσης απόφοιτες Λογοθεραπεύτριες του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης και μέλη της ομάδας Ειδικού Ενδιαφέροντος στην Ομάδα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας του ΣΥΕΛ, οι οποίες δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο συγκεκριμένο πεδίο.

Οι ομιλήτριες μοιράστηκαν με το κοινό την κλινική τους εμπειρία όσον αφορά στην στήριξη ατόμων με σύνθετες επικοινωνιακές διαταραχές.

Η Μαρία Κωνσταντά (Λογοθεραπεύτρια) παρουσίασε μελέτη περίπτωσης ενός περιστατικού με σπάνιο γενετικό σύνδρομο. Αναφέρθηκε στη διαδικασία αξιολόγησης για Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία, στα εργαλεία που χορηγήθηκαν καθώς και στις περιοχές που έγινε η αξιολόγηση (γλωσσικές, γνωστικές, αισθητηριακές, κινητικές, πραγματολογικές λειτουργίες, επικοινωνιακά περιβάλλοντα, επικοινωνιακοί σύντροφοι, επικοινωνιακές ανάγκες και προτιμήσεις του ατόμου).

Η Νικολέττα Μιχαήλ (Λογοθεραπεύτρια) παρουσίασε μια μελέτη περίπτωσης ενός παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Στην παρουσίασή της επισήμανε τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το παιδί πριν την εισαγωγή ενός συστήματος Επαυξητικής Εναλλακτικής Επικοινωνίας, τους λόγους παραπομπής προς αυτή την διαδικασία, τη διαδικασία αξιολόγησης που υιοθετήθηκε για την παροχή Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας, καθώς και την παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τους γονείς του παιδιού στο σπίτι.

Αυτή η μελέτη περίπτωσης αναδεικνύει τη σημασία της Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και την υποστήριξή τους στην επικοινωνία μέσα από το περιβάλλον τους.

Η Ιωάννα Διαμαντή αναφέρθηκε σε μελέτη περιστατικού με οζώδη σκλήρυνση και επιληψία και στη χρήση του Γλωσσικού Προγράμματος ΜΑΚΑΤΟΝ κατά τη διαδικασία παρέμβασης για ενίσχυση της διαδικασίας της επικοινωνίας με το περιβάλλον του παιδιού.

Η Νάγια Βερέη ως μητέρα παιδιού με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, μαζί με την Λογοθεραπεύτρια και διδακτορική φοιτήτρια του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης (ΤΕΠΑΚ) Βασιλική Χατζηχαραλάμπους, παρουσίασαν την μελέτη με τίτλο «Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία στον σχολικό χώρο».

Αναφέρθηκαν στην θεραπευτική πορεία μέχρι να αποκτηθεί εξοπλισμός Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας, στους θεραπευτικούς στόχους που τέθηκαν μέσω της λογοθεραπείας αλλά και στα βήματα που ακολουθήθηκαν για την επίτευξη αυτών.

Η Γιόλα Χαραλάμπους (μητέρα) παρουσίασε την πορεία του γιου της από την αρχή μέχρι σήμερα όσον αφορά τη χρήση διαφόρων μεθόδων (μη υποβοηθητικών και υποβοηθητικών) Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Αναφέρθηκε συνάμα στην ένταξή του στο σχολείο και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, καθώς επίσης και στις επιτυχίες του γιου της στα σχολικά του χρόνια στο Δημοτικό.

Η Σταυρούλλα Γρηγορίου, διδακτορική φοιτήτρια στο Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ, μοιράστηκε την δική της εμπειρία με μία κυρία 76 ετών που πάσχει από τη Νόσο του Κινητικού Νευρώνα.

Η παρουσίασή της επικεντρώθηκε στον τρόπο με τον οποίο η κυρία αυτή ενσωμάτωσε την Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία στην καθημερινή της ζωή. Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, η Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία τής επιτρέπει πλέον να διατηρεί την ικανότητά της να επικοινωνεί με τον κόσμο και να διατηρεί την κοινωνική της δραστηριότητα.

Η τελευταία ομιλήτρια της Εσπερίδας της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας ήταν η Δανάη Αντωνίου. Η Δανάη μοιράστηκε με το κοινό την πορεία της ζωής της ως ένα άτομο με εγκεφαλική παράλυση που, παρόλο που δεν έχει λεκτική επικοινωνία (ομιλία), μπορεί να επικοινωνήσει τις σκέψεις και τις ιδέες της με ποικίλους και δημιουργικούς τρόπους. Η Δανάη αναφέρθηκε στη στήριξη που λαμβάνει από το AACTLab, το εργαστήριο της Δρος. Ηλιάδας Πάμπουλου και χρησιμοποίησε την συσκευή επικοινωνίας, για να διαβάσει προφορικά την ομιλία της.

Ως δημιουργικό άτομο, στο τέλος της παρουσίασής της ακούστηκε η μελωδία που έγραψε με τίτλο: «ΘΕΛΩ ΝΑ ΖΗΣΩ». Η εσπερίδα έληξε με τεράστια επιτυχία με την έκθεση των πινάκων που ζωγραφίζει η Δανάη στον ελεύθερό της χρόνο.

Απώτερος στόχος του Τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ και του Συλλόγου Εγγεγραμμένων Λογοπαθολόγων Κύπρου (ΣΥΕΛ) είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού για θέματα που αφορούν στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας.

Για περισσότερες πληροφορίες για τον ρόλο που διαδραματίζει το Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης στο πεδίο της Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ (κάτω από την κατηγορία εργαστήρια).