Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, η Κύπρος κατατάσσεται στην τελευταία θέση των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την εφαρμογή των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) και κατατάσσεται στην 58η θέση μεταξύ 167 κρατών παγκοσμίως (https://tinyurl.com/yvcbbhek).
Μια πτυχή αυτής της χαμηλής κατάταξης οφείλεται στην εκπαίδευση και στο πώς, στην Κύπρο, το εκπαιδευτικό σύστημα συνεχίζει να αποτυγχάνει να ενσωματώσει συστημικά και κατάλληλα την Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΕΑΑ) στα προγράμματα σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την προθεσμία της Ατζέντας του 2030 που ορίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ), η τριτοβάθμια εκπαίδευση στόχο έχει να εγγυάται ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν τις απαραίτητες ικανότητες για να υποστηρίξουν τη βιωσιμότητα (Εκπαίδευση, SDG 4, Στόχος 4.7).
Αυτός ο στόχος περιλαμβάνει την ΕΑΑ, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ισότητα των φύλων, την προώθηση της κουλτούρας της ειρήνης, την ιδιότητα του παγκόσμιου πολίτη και την εκτίμηση της πολιτιστικής πολυμορφίας.
Στην αρχή του φθινοπωρινού εξαμήνου 2024, μια ομάδα τελειόφοιτων φοιτητών/φοιτητριών σχεδιαστικής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (Γεωργία Δημητρίου, Παυλίνα Ευθυμίου, Σοφία Μηνά, Σωκράτης Σωκράτους, Στυλιανή Μιχαήλ, Βαλέρια Λοΐζου, Άννα Κοτζαμπασάκη και Παναγιώτης Χρήστου), και ως μέρος της ενότητας «Σχεδιασμός για Κοινωνική Αλλαγή, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα», αποφάσισε να αντιμετωπίσει την έλλειψη ευαισθητοποίησης όσον αφορά τους ΣΒΑ μεταξύ των νέων Κυπρίων.
Αρχικά, κυκλοφόρησαν ένα ερωτηματολόγιο μεταξύ φοιτητών/φοιτητριών των πανεπιστημίων, με σύνολο 78 συμμετάσχοντες. Μεταξύ άλλων θεμάτων που διερευνούσε αυτό το ερωτηματολόγιο, βρέθηκε ότι το 50% των συμμετασχόντων δεν είχε ακούσει ποτέ για τους ΣΒΑ ενώ το 79,5% δήλωσε ότι τα πανεπιστήμια στην Κύπρο δεν παρέχουν στους εκπαιδευόμενους επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τους ΣΒΑ.
Στη συνέχεια, οι εν λόγω φοιτητές/φοιτήτριες χρησιμοποίησαν τη σχεδιαστική σκέψη για να προσδιορίσουν ένα μήνυμα για τον κοινό στόχο τους (το εκπαιδευτικό σύστημα) και να αναπτύξουν μια καμπάνια οπτικής επικοινωνίας που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς (linktr.ee/cyprusyouthsdgs). Το «Ποτέ δεν μας είπατε!» έγινε το κύριο σύνθημα της εκστρατείας τους και για κάθε επιμέρους ΣΒΑ εντόπισαν πραγματικότητες για τις οποίες το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τους ενημερώνει.
Ως φοιτητές οπτικής επικοινωνίας, η ομάδα είχε δύο τρόπους να προωθήσει την καμπάνια της: μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έντυπο υλικό. Παρά τις προσπάθειές τους να βρουν κάποιον χορηγό για αυτό το αξιόλογο έργο, κανένας δεν προσφέρθηκε να τους βοηθήσει με το κόστος και τη διάδοσή του. Παρόλα αυτά, και χωρίς να πτοηθούν, οι φοιτητές/φοιτήτριες αποφάσισαν να μοιραστούν μεταξύ τους το κόστος και χρησιμοποίησαν τους δικούς τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσουν τη δουλειά τους.
Η καμπάνια «Ποτέ δεν μας είπατε!» διαρκεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2024, και μπορείτε να τη δείτε διαδικτυακά στη διεύθυνση http:linktr.ee/cyprusyouthsdgs
--------------------------------------
You never told us!
According to recent reports, Cyprus ranks at the bottom of the European Union states for implementing the Sustainable Development Goals (SDGs) and is ranked 58th among 167 states worldwide (https://tinyurl.com/yvcbbhek).
One aspect of this poor ranking is due to education and how, in Cyprus, the education system continues to fail to incorporate systemically and appropriately Education for Sustainable Development (ESD) in higher education curricula. According to the 2030 Agenda deadline stipulated by the United Nations (UN), higher education (HE) aims to guarantee that all learners will develop the necessary competencies to advocate for sustainability (Education, SDG 4, Target 4.7). This target includes ESD, human rights, gender equality, promotion of peace culture, global citizenship, and appreciation of cultural diversity.
At the start of the autumn semester of 2024, a group of final-year design students at Cyprus University of Technology (Georgia Demetriou, Pavlina Eythimiou, Sofia Mina, Socrates Socratous, Styliani Michael, Valeria Loizou, Anna Kotzampasaki and Panagiotis Christou) and as part of module ‘Design for Social Change, Innovation and Entrepreneurship’, decided to address the lack of SDG awareness among young Cypriots.
Firstly, the students circulated a survey among university learners, with a total of 78 participants. Among other issues examined in this survey, it was found that 50% of the participants had never heard of the SDGs, while 79.5% stated that universities in Cyprus do not provide learners with adequate information about the SDGs. Subsequently, the students used design thinking to identify a message for their target audience (the education system) and develop a visual communication campaign that targets educators (linktr.ee/cyprusyouthsdgs). ‘You never told us!’ became the main slogan of their campaign, and for each SDG, they identified facts that the education system failed to inform them about.
As visual communication students, the group had two ways to promote their campaign: social media and print-based material. Despite their efforts to find a sponsor for this worthwhile project, none has been forthcoming to help them with costs and dissemination. Despite this, and anything but discouraged, the students decided to share the costs among themselves and used their own social media accounts to promote their work.
The ‘You never told us!’ campaign runs until the end of November 2024, and you can view it online at http:linktr.ee/cyprusyouthsdgs
Η Βιβλιοθήκη του ΤΕΠΑΚ συμμετείχε στο 30ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών
Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, η Κύπρος κατατάσσεται στην τελευταία θέση των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την εφαρμογή των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) και κατατάσσεται στην 58η θέση μεταξύ 167 κρατών παγκοσμίως (https://tinyurl.com/yvcbbhek).
Μια πτυχή αυτής της χαμηλής κατάταξης οφείλεται στην εκπαίδευση και στο πώς, στην Κύπρο, το εκπαιδευτικό σύστημα συνεχίζει να αποτυγχάνει να ενσωματώσει συστημικά και κατάλληλα την Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΕΑΑ) στα προγράμματα σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την προθεσμία της Ατζέντας του 2030 που ορίζεται από τα Ηνωμένα Έθνη (ΟΗΕ), η τριτοβάθμια εκπαίδευση στόχο έχει να εγγυάται ότι όλοι οι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν τις απαραίτητες ικανότητες για να υποστηρίξουν τη βιωσιμότητα (Εκπαίδευση, SDG 4, Στόχος 4.7).
Αυτός ο στόχος περιλαμβάνει την ΕΑΑ, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ισότητα των φύλων, την προώθηση της κουλτούρας της ειρήνης, την ιδιότητα του παγκόσμιου πολίτη και την εκτίμηση της πολιτιστικής πολυμορφίας.
Στην αρχή του φθινοπωρινού εξαμήνου 2024, μια ομάδα τελειόφοιτων φοιτητών/φοιτητριών σχεδιαστικής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (Γεωργία Δημητρίου, Παυλίνα Ευθυμίου, Σοφία Μηνά, Σωκράτης Σωκράτους, Στυλιανή Μιχαήλ, Βαλέρια Λοΐζου, Άννα Κοτζαμπασάκη και Παναγιώτης Χρήστου), και ως μέρος της ενότητας «Σχεδιασμός για Κοινωνική Αλλαγή, Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα», αποφάσισε να αντιμετωπίσει την έλλειψη ευαισθητοποίησης όσον αφορά τους ΣΒΑ μεταξύ των νέων Κυπρίων.
Αρχικά, κυκλοφόρησαν ένα ερωτηματολόγιο μεταξύ φοιτητών/φοιτητριών των πανεπιστημίων, με σύνολο 78 συμμετάσχοντες. Μεταξύ άλλων θεμάτων που διερευνούσε αυτό το ερωτηματολόγιο, βρέθηκε ότι το 50% των συμμετασχόντων δεν είχε ακούσει ποτέ για τους ΣΒΑ ενώ το 79,5% δήλωσε ότι τα πανεπιστήμια στην Κύπρο δεν παρέχουν στους εκπαιδευόμενους επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τους ΣΒΑ.
Στη συνέχεια, οι εν λόγω φοιτητές/φοιτήτριες χρησιμοποίησαν τη σχεδιαστική σκέψη για να προσδιορίσουν ένα μήνυμα για τον κοινό στόχο τους (το εκπαιδευτικό σύστημα) και να αναπτύξουν μια καμπάνια οπτικής επικοινωνίας που απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς (linktr.ee/cyprusyouthsdgs). Το «Ποτέ δεν μας είπατε!» έγινε το κύριο σύνθημα της εκστρατείας τους και για κάθε επιμέρους ΣΒΑ εντόπισαν πραγματικότητες για τις οποίες το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τους ενημερώνει.
Ως φοιτητές οπτικής επικοινωνίας, η ομάδα είχε δύο τρόπους να προωθήσει την καμπάνια της: μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έντυπο υλικό. Παρά τις προσπάθειές τους να βρουν κάποιον χορηγό για αυτό το αξιόλογο έργο, κανένας δεν προσφέρθηκε να τους βοηθήσει με το κόστος και τη διάδοσή του. Παρόλα αυτά, και χωρίς να πτοηθούν, οι φοιτητές/φοιτήτριες αποφάσισαν να μοιραστούν μεταξύ τους το κόστος και χρησιμοποίησαν τους δικούς τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσουν τη δουλειά τους.
Η καμπάνια «Ποτέ δεν μας είπατε!» διαρκεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2024, και μπορείτε να τη δείτε διαδικτυακά στη διεύθυνση http:linktr.ee/cyprusyouthsdgs
--------------------------------------
You never told us!
According to recent reports, Cyprus ranks at the bottom of the European Union states for implementing the Sustainable Development Goals (SDGs) and is ranked 58th among 167 states worldwide (https://tinyurl.com/yvcbbhek).
One aspect of this poor ranking is due to education and how, in Cyprus, the education system continues to fail to incorporate systemically and appropriately Education for Sustainable Development (ESD) in higher education curricula. According to the 2030 Agenda deadline stipulated by the United Nations (UN), higher education (HE) aims to guarantee that all learners will develop the necessary competencies to advocate for sustainability (Education, SDG 4, Target 4.7). This target includes ESD, human rights, gender equality, promotion of peace culture, global citizenship, and appreciation of cultural diversity.
At the start of the autumn semester of 2024, a group of final-year design students at Cyprus University of Technology (Georgia Demetriou, Pavlina Eythimiou, Sofia Mina, Socrates Socratous, Styliani Michael, Valeria Loizou, Anna Kotzampasaki and Panagiotis Christou) and as part of module ‘Design for Social Change, Innovation and Entrepreneurship’, decided to address the lack of SDG awareness among young Cypriots.
Firstly, the students circulated a survey among university learners, with a total of 78 participants. Among other issues examined in this survey, it was found that 50% of the participants had never heard of the SDGs, while 79.5% stated that universities in Cyprus do not provide learners with adequate information about the SDGs. Subsequently, the students used design thinking to identify a message for their target audience (the education system) and develop a visual communication campaign that targets educators (linktr.ee/cyprusyouthsdgs). ‘You never told us!’ became the main slogan of their campaign, and for each SDG, they identified facts that the education system failed to inform them about.
As visual communication students, the group had two ways to promote their campaign: social media and print-based material. Despite their efforts to find a sponsor for this worthwhile project, none has been forthcoming to help them with costs and dissemination. Despite this, and anything but discouraged, the students decided to share the costs among themselves and used their own social media accounts to promote their work.
The ‘You never told us!’ campaign runs until the end of November 2024, and you can view it online at http:linktr.ee/cyprusyouthsdgs