Η εικαστική ερευνητική περιοχή της επίκουρης καθηγήτριας Βίκυς Περικλέους, αναπτύσσεται γύρω από το ενδιαφέρον της σε ζητήματα παραγωγής του Χώρου και αντιλήψεων του Τόπου, σε σχέση με μετά και νέο-αποικιακές καταστάσεις. Αυτές επεκτείνονται σε ιδέες και δυνατότητες μετά-γεωγραφικών συσχετίσεων και πολιτισμικών φαντασιακών. Το εικαστικό της έργο κινείται γύρω από δια-τομεακές προσεγγίσεις και εναλλασσόμενα μέσα. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, εγκαταστάσεις στο χώρο, δράσεις και εικαστικά δρώμενα σε μη συμβατικούς εκθεσιακούς χώρους όπου εμπλέκονται ζητήματα του αστικού και κοινωνικοπολιτικού τόπου-ίου. Στη πρακτική της επιστρατεύονται διάφορα μέσα, εργαλεία και μηχανισμοί για να εξεταστεί πώς οι διαφορετικοί μέθοδοι παραγωγής επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και διαβάζουμε την εικόνα. Αυτές οι δημιουργικές διαδικασίες απομακρύνονται από τις παραδοσιακές περιοχές της τέχνης, ενώ παράλληλα διερευνούν (κριτικές) εγγύτητες και αντανακλάσεις σε σχέση με αυτές τις περιοχές, με παρεκκλίνοντες τρόπους. Η ιδέα του θραύσματος καθώς επίσης και ιδέες γύρω από χώρο-χρονικές υποθέσεις και διατάξεις τελούν υπό διαπραγμάτευση στο σύνολο του έργου. Μια ανοικτή και αναπτυσσόμενη σχέση, της πρακτική της Περικλέους ως καλλιτέχνης και των παιδαγωγικών της πρακτικών ως ακαδημαϊκός. έχει καθορίσει, ενημερώσει και σχηματίσει κριτικές και δημιουργικές συσχετίσεις και στις δύο περιοχές, τα τελευταία 20 χρόνων. Μέσα από αυτή την σχέση η Περικλέους ενεργοποιεί ευφάνταστες ακαδημαϊκές διαδικασίες για ανταλλαγή ιδεών, εννοιών, καθώς και ως προς την παραγωγή και διάχυση γνώσεων, φέρνοντας μπροστά συνέργειες μεταξύ φοιτητών, πολιτισμικών σωμάτων και κοινοτήτων. Έχει υπηρετήσει από τη θέση της πρώτης συντονίστριας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος: Σύγχρονες Εικαστικές Πρακτικές, του Τμήματος Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Frederick.
Η Βίκυ Περικλέους είναι ενεργός μέλος σε διάφορα εικαστικά και ακαδημαϊκά σώματα καθώς και εικαστικές ερευνητικές κοινότητες. Έχει ενεργά εμπλακεί σε καλλιτεχνικές πλατφόρμες, κολεκτίβες και επιμελητήρια Καλών Τεχνών, σε τοπικό και διεθνές πλαίσιο.
Συνοπτικά, η Περικλέους έχει υπάρξει μέλος της Ομάδας του Noise of Coincidence, μιας ενεργής πλατφόρμας για Εκθέσεις, Θεωρία & Συζητήσεις, και Συνεργασίες. Η ομάδα Noise of Coincidence έχει ενεργήσει σαν ένα πλουραλιστικό πολιτισμικό δίκτυο μεταξύ καλλιτεχνών από διάφορες χώρες (Κύπρος, Γαλλία, Σερβία, Ολλανδία, Ελλάδα κτλ.), από τους καλλιτέχνες για τους καλλιτέχνες, γύρω και πέρα από τη περιοχή της Μεσογείου. Πολλές εκθέσεις, δράσεις, δρώμενα, συμπόσια, παρουσιάσεις και συζητήσεις έλαβαν χώρα στην Κύπρο, στην Ολλανδία, στη Σερβία, στην Ισλανδία και στο Μεξικό, αναπτύσσοντας έτσι ένα δυνατό δίκτυο τέχνης και κριτικής (αντίστασης), κατά μήκος κοινοτήτων καλλιτεχνών και πολιτισμικών σωμάτων. Η Περικλέους εισηγήθηκε το διεθνές ερευνητικό πρότζεκ UNCOVERED (2010-2013), σε επιμέλεια Basak Senova και Παυλίνας Παρασκευαίδου. Το πρότζεκτ περιλάμβανε επιτόπια έρευνα, έκθεση, έκδοση βιβλίου, σεμινάριο και συζήτηση (panel discussion), ενεργοποιώντας πολιτισμικές συνέργειες τέχνης και θεωρίας, καθώς και συνεργασίες ανάμεσα σε κύρια ονόματα της σύγχρονης διεθνής πολιτισμικής παραγωγής, από διάφορες χώρες και πολιτισμικά ιδρύματα. Το πρότζεκτ παρουσιάστηκε επίσης σε σημαντικά διεθνή πολιτισμικά ιδρύματα όπως το Salt στην Κωνσταντινούπολη και η Sharjah Biennale και υποστηρίχθηκε από πολιτισμικά ιδρύματα όπως το The Open Society Foundation και το Faros Trust Foundation. (παρακαλώ όπως δείτε http://basaksenova.com/pdf/UNCOVERED.pdf), δημιουργώντας κριτικές πολιτισμικές εγγύτητες. H Περικλέους έχει εμπλακεί σε δι-ιδρυματικές συνέργειες και πολιτισμικά δίκτυα μέσα από την εμπλοκή της σε Ευρωπαϊκά Ερευνητικά Προγράμματα – (περιλαμβανομένων προτάσεων σε Horizon και Creative Europe). Από τον Σεπ. 2022 συν-συντονίζει το πακέτο 3, Καλλιτεχνική και Δημιουργική Έκφραση, του Ευρωπαϊκού Προγράμματος:EMPACT (Empathy and Sustainability: The Art of Thinking like a Mountain), το οποίο πρόγραμμα συντονίζει το Τεπακ. Επίσης έχει εμπλακεί στο ‘Drone Vision: Warfare, Surveillance, Protest’, (2017–2019) [Έκθεση, Έκδοση Βιβλίου, Συνέδριο] σε επιμέλεια Sarah Tuck and Louise Wolthers, Yiannis Toumazis and Imran Ahmad. Το πρότζεκτ υποστηριζόταν από το Hasselblad Centre, Gothenburg & Valand Academy of the Gothenburg University, Sweden, National College of Arts, Lahore, Pakistan & the Nicosia Municipal Arts Centre, Cyprus με χρηματοδότηση από το Hasselblad Centre, Gothenburg & Valand Academy of the Gothenburg University, Sweden. Έχει υπάρξει ενεργό μέλος του διεθνούς πρότζεκτ UNACCOMPANIED – στο πλαίσιο ενός 3χρόνου προγράμματος που ενσωμάτωσε και επέκτεινε τις δράσεις του European Cultural Learning Network (ECLN), σε συνεργασία με το "Hope For Children". UNCRC Policy Center (ECLN partner organisation/συνεργαζόμενος φορέας στην Κύπρο). Το πρότζεκτ ήταν χρηματοδοτούμενο από τον ECLN και φιλοξενούμενο από το “Hope For Children” UNCRC Policy Center καθώς και υποστηρίχθηκε από την Κυπριακή Βιβλιοθήκη και της Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας. Συμπεριλάμβανε συνέδριο/διεθνή ερευνητική έκθεση/ συνέδριο στο ECLN στο Λονδίνο.
Η Περικλέους συν-ίδρυσε, συν-διοργάνωσε και ανάπτυξε το Visual Arts Lab του Τμήματος Τεχνών και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Frederick (2008-2022), Από τον Οκτ. του 2022 έχει αναπτύξει ακαδημαϊκή συνεργασία ανάμεσα σε μαθήματα και ερευνητικά πλαίσια που διδάσκει και συντονίζει στο Τμήμα Καλών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ, με το 1ο Εργαστήριο Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, υπό διεύθυνση και συντονισμό του επίκουρου καθηγητή Βασίλη Ζωγράφου.
FAR 360 _ Εργαστηριακή Καλλιτεχνική Πρακτική και Δημιουργία Ι
FAR 361 _ Εργαστηριακή Καλλιτεχνική Πρακτική και Δημιουργία II
FAR 460 _ Εργαστηριακή Καλλιτεχνική Πρακτική και Δημιουργία ΙII
FAR 461 _ Εργαστηριακή Καλλιτεχνική Πρακτική και Δημιουργία ΙV: Τελικό Έργο και Έκθεση