• ΕΛ
  • EN
  • 20 Χρόνια ΤΕΠΑΚ
  • myUni
  • Βιβλιοθήκη
Τμήμα
Επιστημών
Αποκατάστασης
  • Φοιτητές/τριες
    • Πληροφορίες φοίτησης
    • Φοιτητική Ζωή
    • Εξεύρεση Διαμονής
    • Αθλητισμός
    • Σταδιοδρομία
    • Στήριξη φοιτητών/τριών
    • Συμβουλευτική και Ανάπτυξη Φοιτητών/τριών
    • Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης
    • ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ των φοιτητ(ρι)ών
    • Νέα & Εκδηλώσεις
  • Σπουδές
    • Οι σπουδές στο ΤΕΠΑΚ
    • Υποψήφιοι Φοιτητές/τριες
    • Προπτυχιακά Προγράμματα
    • Περιστασιακή και άλλη φοίτηση
    • Μεταπτυχιακά Προγράμματα Μάστερ
    • Επιτυχημένοι απόφοιτοι
    • Διδακτορικές Σπουδές
    • Εκδόσεις
  • Έρευνα
    • Ευκαιρίες χρηματοδότησης
      • Horizon 2020
      • Erasmus+
      • INTERREG IV
      • ΙΠΕ
    • Διεθνής Συνεργασία
      • Erasmus
      • Γραφείο Διασύνδεσης
      • Europe Direct Λεμεσού
    • Ερευνητικά Κέντρα
    • Χρηματοδοτούμενα Έργα
  • Το Πανεπιστήμιο
    • Γενικές Πληροφορίες
      • Προφίλ Πανεπιστημίου
      • Όραμα, Αποστολή και Αξίες
      • Μήνυμα από τον Πρύτανη
      • Νομοθεσία
      • Στρατηγικός Προγραμματισμός 2023-2030
      • Ετήσιες Εκθέσεις
      • Εκδόσεις
    • Διοίκηση
      • Συμβούλιο
      • Σύγκλητος
      • Πρυτανεία
      • Διοικητικές Υπηρεσίες
    • Σχολές
      • Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος
      • Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
      • Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης
      • Σχολή Επιστημών Υγείας
      • Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
      • Σχολή Μηχανικής και Τεχνολογίας
      • Σχολή Διοίκησης Τουρισμού, Φιλοξενίας και Επιχειρηματικότητας
      • Κέντρο Γλωσσών
    • Οργανωμένες Οντότητες
    • hrs4r
    • Επικοινωνία
    • Εργοδότηση
    • GDPR
  • Απόφοιτοι
  1. Σχολές
  2. Σχολή Επιστημών Υγείας
  3. Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης
  4. Προσωπικό Τμήματος
  5. Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό
  6. Βαλάντης Φυνδάνης
  1. Σχολές
  2. Σχολή Επιστημών Υγείας
  3. Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης
  4. Προσωπικό Τμήματος
  5. Διδακτικό και Ερευνητικό Προσωπικό
  6. Βαλάντης Φυνδάνης

Βαλάντης Φυνδάνης

Βαλάντης Φυνδάνης

Επίκουρος Καθηγητής

Τμημα Επιστημων Αποκαταστασησ

c.fyndanis@cut.ac.cy

25002580

CV



Ο Βαλάντης Φυνδάνης είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην Ψυχογλωσσολογία/ Νευρογλωσσολογία (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) και μεταπτυχιακού διπλώματος στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και Ερευνητής στο Κέντρο Αριστείας MultiLing του Πανεπιστημίου του Όσλο (Νορβηγία). Πριν αναλάβει τις παραπάνω θέσεις, κατείχε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμήμα Επιστημών και Διαταραχών Επικοινωνίας του Long Island University, Brooklyn Campus, ΗΠΑ, θέση μεταδιδακτορικού ερευνητή στο MultiLing (Πανεπιστήμιο του Όσλο) θέση Marie Curie (μεταδιδακτορικού) ερευνητή στο Τμήμα Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου του Πότσνταμ (Γερμανία), καθώς και θέσεις έρευνας και διδασκαλίας στην Ελλάδα και την Ιταλία. Επιπλέον, είναι [...]μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Νέων (Young Academy of Europe) και μέλος της Ακαδημίας Αφασίας (Academy of Aphasia).

Οι τομείς εξειδίκευσής του είναι οι γλωσσικές διαταραχές ενηλίκων και η διγλωσσία/ πολυγλωσσία. Συγκεκριμένα, διεξάγει βασική έρευνα σχετικά με: (1) τα μορφοσυντακτικά ελλείμματα στην αφασία που προκαλείται από εγκεφαλικό επεισόδιο, στην άνοια τύπου Alzheimer και στη σκλήρυνση κατά πλάκας, (2) τη σχέση μεταξύ μορφοσυντακτικής παραγωγής και γνωστικών ικανοτήτων όπως η βραχυπρόθεσμη μνήμη, η εργαζόμενη μνήμη και η ταχύτητα επεξεργασίας και (3) τη σχέση μεταξύ διγλωσσίας/πολυγλωσσίας και γνωστικών και γλωσσικών ικανοτήτων. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 ο Βαλάντης Φυνδάνης είναι ο κύριος ερευνητής του προγράμματος FRIPRO Machine Learning Aphasia.


  • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΟΔΟΤΗΣΗ
  • ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
  • ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
  • ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΕΡΓΟΔΟΤΗΣΗ
  • ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
  • ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
  • ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

  • μορφοσυντακτικά ελλείμματα σε νευρογενείς γλωσσικές διαταραχές ενηλίκων (π.χ. αφασία, άνοια τύπου Αλτσχάιμερ, σκλήρυνση κατά πλάκας)
  • σχέση συστημάτων μνήμης/εκτελεστικών λειτουργιών και μορφοσύνταξης
  • επιπτώσεις της διγλωσσίας/πολυγλωσσίας στις γνωστικές και γλωσσικές ικανότητες
  • φύση των μηχανισμών που υποστηρίζουν τον γλωσσικό έλεγχο σε δίγλωσσα άτομα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

2009: Διδακτορικό στην Ψυχογλωσσολογία/Νευρογλωσσολογία. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλολογίας, Τομέας Γλωσσολογίας).

Θέμα διατριβής: Οι λειτουργικές κατηγορίες στον ελληνικό αγραμματισμό

2003: Μεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: «Διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας ως μητρικής και ως ξένης/δεύτερης γλώσσας.» Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Τμήμα Φιλολογίας, Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής & Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών).

Θέμα διατριβής: Το επίθημα ών(ας) στη Νέα Ελληνική: Μια μορφολογική –ψυχογλωσσολογική προσέγγιση

1999: Πτυχίο Φιλολογίας (Ειδίκευση Γλωσσολογίας). Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλολογίας).

ΕΡΓΟΔΟΤΗΣΗ

Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (Κύπρος)                          08.2020 –

Επίκουρός Καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας

 

Πανεπιστήμιο του Όσλο (Νορβηγία)                                            09.2019 –

Ερευνητής στο Center for Multilingualism in Society across the Lifespan (MultiLing) / Τμήμα Γλωσσολογίας και Σκανδιναβικών Σπουδών, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών

 

Πανεπιστήμιο του Long Island, Brooklyn Campus (ΗΠΑ)        09.2018 – 04.2020

Aναπληρωτής Καθηγητής στο Department of Communication Sciences and Disorders / School of Health Professions

 

Πανεπιστήμιο του Όσλο (Νορβηγία)                                            09.2015 – 08.2018

Μεταδιδακτορικός Ερευνητής στο Center for Multilingualism in Society across the Lifespan (MultiLing) / Τμήμα Γλωσσολογίας και Σκανδιναβικών Σπουδών, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών

 

Πανεπιστήμιο του Πότσνταμ (Γερμανία)                                     09.2013 – 08.2015

Μεταδιδακτορικός Ερευνητής Marie Curie στο Τμήμα Γλωσσολογίας / Center of Excellence in Cognitive Sciences, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών

 

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ελλάδα)     04.2012 – 09.2015

Μεταδιδακτορικός Ερευνητής / Συνεργάτης στον Τομέα Γλωσσολογίας, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή

 

ΑTΕΙ Δυτικής Ελλάδας (Ελλάδα)                                                                                                                                               02.2013 – 09.2015

Μεταδιδακτορικός Ερευνητής/Συνεργάτης στο Τμήμα Λογοθεραπείας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας

 

ΑTΕI Ηπείρου (Ελλάδα)                                                                                                                                                              10.2010 – 09.2011

Επιστημονικός Συνεργάτης στο Τμήμα Λογοθεραπείας, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας

 

Πανεπιστήμιο της Τεργέστης (Ιταλία)                                                                                                                                       11.2007 – 06.2009

Συμβασιούχος Καθηγητής στο Τμήμα Ξένων Φιλολογιών, Συγκριτικής Γραμματολογίας και Πολιτισμικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Άρθρα σε Περιοδικά με Σύστημα Κριτών

  1. Fyndanis, V., Cameron, S., Hansen, P. B., Norvik, M. I., & Simonsen, H. G. (2022). Multilingualism and verbal short-term/working memory: Evidence from academics. Bilingualism: Language and Cognition, First View, 1–14. Doi: 10.1017/S1366728922000621
  2. Fyndanis, V., Masoura, E., Malefaki, S., Chatziadamou, E., Dosi, I., & Caplan, D. (2022). The role of working memory, short-term memory, speed of processing, education, and locality in verb-related morphosyntactic production: Evidence from Greek. Frontiers in Psychology: Language Sciences, 13, 851440. Doi: 10.3389/fpsyg.2022.851440
  3. Fyndanis, V., Miceli, G., Capasso, R., *Killmer, H. G., Malefaki, S., & Grohmann, K. (2022). Production of sentential negation in German and Italian non-fluent aphasia. Journal of Psycholinguistic Research. Doi: 10.1007/s10936-022-09894-4
  4. Themistocleous, C., Fyndanis, V., & Tsapkini, K. (2022). Sonorant spectra and coarticulation distinguish speakers with different dialects. Speech Communication, 142, 1–14. Doi: 10.1016/j.specom.2022.06.002
  5. De Bot, K., Plejert, C., Simonsen, H. G., Fyndanis, V., Hansen, P., Norvik, M. I., Svendsen, B. A., & Svennevig, J. (2020). Multilingualism and ageing: An overview. Brill Research Perspectives in Multilingualism and Second Language Acquisition, 1(4), 1–98. Doi: 10.1163/2352877X-12340003
  6. Garraffa, M., & Fyndanis, V. (2020). Linguistic theory and aphasia: An overview. Aphasiology, 34, 905–926. Doi: 10.1080/02687038.2020.1770196
  7. Fyndanis, V., Messinis, L., Nasios, G., Dardiotis, E., Martzoukou, M., Pitopoulou, M., Ntoskou, A., & Malefaki, S. (2020). Selective verb-related morphosyntactic impairment in multiple sclerosis: Evidence from Greek. Frontiers in Psychology: Language Sciences, 11, 2051. (13 pages) Doi: 10.3389/fpsyg.2020.02051
  8. Boumeester, M., Michel, M.C., & Fyndanis, V. (2019). Sequential multilingualism and cognitive abilities: Preliminary data on the contribution of language proficiency and use in different modalities. Behavioral Sciences, 9, 92. Doi: 10.3390/bs9090092
  9. Fyndanis, V., & Themistocleous, C. (2019). Are there prototypical associations between time frames and aspectual values? Evidence from Greek aphasia and healthy aging. Clinical Linguistics and Phonetics, 33, 191–217. Doi: 10.1080/02699206.2018.1480657
  10. Fyndanis, V., Arcara, G., Capasso, R., Christidou, P., de Pellegrin, S., Gandolfi, M., Messinis, L., Papathanasopoulos, P., Panagea, E., Smania, N., Semenza, C., & Miceli, G. (2018). Time reference in nonfluent and fluent aphasia: A cross-linguistic test of the PAst DIscourse LInking Hypothesis. Clinical Linguistics and Phonetics, 32, 823–843. Doi: 10.1080/02699206.2018.1445291
  11. Fyndanis, V., Arcara, G., Christidou, P., & Caplan, D. (2018). Morphosyntactic production and verbal working memory: Evidence from Greek aphasia and healthy aging. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 61, 1171–1187. Doi: 10.1044/2018_JSLHR-L-17-0103
  12. Fyndanis, V., Arfani, D., Varlokosta, S., Burgio, F., Maculan, A., Miceli, G., Arcara, G., Palla, F., Cagnin, A., Papageorgiou, S., & Semenza, C. (2018). Morphosyntactic production in Greek- and Italian-speaking individuals with probable Alzheimer’s disease: Evidence from subject-verb agreement, tense/time reference, and mood. Aphasiology, 32, 61–87. Doi: 10.1080/02687038.2017.1358352
  13. Rofes, A., Zakariás, L., Ceder, K., Lind, M., Blom Johansson, M., De Aguiar, V., Bjekić, J., Fyndanis, V., … & Howard, D. (2018). Imageability ratings across languages. Behavior Research Methods, 50, 1187–1197. Doi: 10.3758/s13428-017-0936-0
  14. Fyndanis, V., Lind, M., Varlokosta, S., Kambanaros, M., Soroli, E., Ceder, K., … Howard, D. (2017). Cross-linguistic adaptations of The Comprehensive Aphasia Test: Challenges and solutions. Clinical Linguistics and Phonetics, 31, 697–710. Doi: 10.1080/02699206.2017.1310299
  15. Brady, M.C., Ali, M., Fyndanis, C., Kambanaros, M., Grohmann, K.K., Hernández-Sacristán, C., Laska, A.-C., & Varlokosta, S., on behalf of the Collaboration of Aphasia Trialists (2014). Time for a step change? Improving the efficiency, relevance, reliability, validity and transparency of aphasia rehabilitation research through core outcome measures, a common data set and improved reporting criteria. Aphasiology, 28, 1385–1392. Doi: 10.1080/02687038.2014.930261
  16. Fyndanis, V., Varlokosta, S., & Tsapkini, K. (2013). (Morpho)syntactic comprehension in agrammatic aphasia: Evidence from Greek. Aphasiology, 27, 398–419. Doi: 10.1080/02687038.2013.770817
  17. Fyndanis, V., Manouilidou, C., Koufou, E., Karampekios, S.K., & Tsapakis, E.M. (2013). Agrammatic patterns in Alzheimer’s disease: Evidence from tense, agreement, and aspect. Aphasiology, 27, 178–200. Doi: 10.1080/02687038.2012.705814
  18. Fyndanis, V., Varlokosta, S., & Tsapkini, K. (2012). Agrammatic production: Interpretable features and selective impairment in verb inflection. Lingua, 122, 1134–1147. Doi: 10.1016/j.lingua.2012.05.004
  19. Fyndanis, V., Varlokosta, S., & Tsapkini, K. (2010). Exploring wh-questions in agrammatism: Evidence from Greek. Journal of Neurolinguistics, 23, 644–662. Doi: 10.1016/j.jneuroling.2010.06.003

 

Κεφάλαια σε Συλλογικούς Τόμους & Λήμματα σε Εγκυκλοπαίδειες

  1. Fyndanis, V., & Lehtonen, M. (2021). Pathological language-switching/mixing and its relationship to domain-general cognitive control. Στο U. Røyneland & R. Blackwood (Επιμ.), Multilingualism across the Lifespan (σσ. 209–230). Routledge Critical Studies in Multilingualism (επιμέλεια από M. Martin-Jones & J. Pujolar). Νέα Υόρκη & Λονδίνο: Routledge. Doi: 10.4324/9781003125815
  2. Fyndanis, V. (2019). Verbs. Στο J. S. Damico & M. J. Ball (επιμ.), The SAGE Encyclopedia of Human Communication Sciences and Disorders (σσ. 2041–2045). Thousand Oaks, USA: Sage Publications, Inc. ISBN: 9781483380834 Doi: 10.4135/9781483380810.n661
  3. Βαρλοκώστα, Σ., Σταμούλη, Σ., Καρασίμος, Α., Μαρκόπουλος, Γ., Κακαβούλια, Μ., Νεραντζίνη, Μ., Φυνδάνης, Β., Παντούλα, Αι., Οικονόμου, Α., & Πρωτόπαπας, Α. (2017). Ελληνικό Σώμα Κειμένων Αφασικού Λόγου: Mελέτη, σχεδιασμός και πολυεπίπεδη επισημείωση. Στο Α. Χριστοφίδου (Επιμ.), Όψεις της Σωματοκειμενικής Γλωσσολογίας: Αρχές, εφαρμογές, προκλήσεις – Δελτίο Επιστημονικής Ορολογίας και Νεολογισμών (σσ. 181–205). Αθήνα: Ακαδημία Αθηνών.

 

Περιλήψεις σε Περιοδικά με Σύστημα Κριτών

  1. Soilemezidi, M., Chrisikopoulou, M., & Fyndanis, V. (2022). The role of cognitive functions, demographic factors, and locality in verb-related morphosyntactic production. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 27, Supplement 2, 259–262.
  2. Pourquié, M., Arslan, S., Grima, R., Fyndanis, V., Kambanaros, M., Martínez-Ferreiro, S., Munarriz-Ibarrola, A., Norvik, M. I., Peñaloza, C., Python. G., Soroli, E., Sze, W. P. & the Mutlilingual Aphasia Practice (MAP) Group (Collaboration of Aphasia Trialists Working Group 2). (2022). The “MAP survey”: An international investigation of SLPs’ training and working practices to assess and treat plurilingual people with aphasia. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 27, Supplement 2, 100–102.
  3. Fyndanis, V., Soilemezidi, M., & Kalpakidi, T. (2022). Impaired production of time reference in aphasia: Disentangling encoding from retrieval deficits. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 27, Supplement 2, 286–288.
  4. Fyndanis, V., Messinis, L., Nasios, G., Dardiotis, E., Martzoukou, M., Pitopoulou, M., Ntoskou, K., & Malefaki, S. (2019). Impaired verb-related morphosyntactic production in Multiple Sclerosis: Evidence from Greek. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 24, Supplement, 121–124.
  5. Fyndanis, V., & Themistocleous, C. (2019). Morphosyntactic production in agrammatic aphasia: A cross-linguistic machine learning approach. Frontiers in Human Neuroscience. Conference Abstract: Academy of Aphasia 56th Annual Meeting. Doi: 10.3389/conf.fnhum.2018.228.00075
  6. Terzi, A., Barampati, H., & Fyndanis, V. (2019). Syntactic comprehension in Parkinson’s disease: Type of embedding and canonicity. Frontiers in Human Neuroscience. Conference Abstract: Academy of Aphasia 56th Annual Meeting. Doi: 10.3389/conf.fnhum.2018.228.00074
  7. Fyndanis, V., Themistocleous, C., & Christidou, P. (2017). Time reference and aspect in agrammatic aphasia: Evidence from Greek. Frontiers in Human Neuroscience. Conference Abstract: Academy of Aphasia 55th Annual Meeting. Doi: 10.3389/conf.fnhum.2017.223.00080
  8. Fyndanis, V., Arcara, G., Arfani, D., Burchert, F., Burgio, F., Cagnin, A., … & Wartenburger, I. (2016). Time reference in agrammatic aphasia and probable Alzheimer’s disease: A cross-linguistic test of the PAst DIscourse LInking Hypothesis. Frontiers in Psychology. Conference Abstract: Academy of Aphasia 54th Annual Meeting.  Doi: 10.3389/conf.fpsyg.2016.68.00097
  9. Rofes, A., Zakariás, L., Ceder, K., Lind, M., Blom Johansson, M., Bjekić, J., Fyndanis, V., … & Howard, D. (2016). Word imageability from a cross-linguistic perspective. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 21, 158–161. Doi: 10.13140/RG.2.2.33521.68963
  10. Fyndanis, V., Arfani, D., Burgio, F., Maculan, A., Palla, F., Varlokosta, S., … & Semenza, C. (2016). Morphosyntactic production in Greek and Italian probable Alzheimer’s disease: Evidence from agreement, tense, and mood. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 21, 3–6.
  11. Fyndanis, V., Semenza, C., Capasso, R., Gandolfi, M., De Pellegrin, S., Arcara, G., … & Miceli, G. (2015). Production of subject-verb agreement, tense, mood, and negation in Italian agrammatic aphasia. Frontiers in Psychology. Conference Abstract: Academy of Aphasia 53rd Annual Meeting. Doi: 10.3389/conf.fpsyg.2015.65.00011
  12. Fyndanis, V., Semenza, C., Capasso, R., Gandolfi, M., Smania, N., Burgio, F., … & Miceli, G. (2015). Morphosyntactic and syntactic production in Italian-speaking agrammatic aphasia. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 20, 130–133.
  13. Nerantzini, M., Fyndanis, V., Terzi, A., & Varlokosta, S. (2015). Case and agreement in Greek aphasia: Evidence from comprehension. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 20, 95–97.
  14. Fyndanis, V., Nerantzini, M., Terzi, A., & Varlokosta, S (2014). Structural case in agrammatic aphasia: Evidence from Greek. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 19, 35–38.
  15. Fyndanis, V., Nerantzini, M., & Pavlidou, C. (2013). Morphosyntactic production in agrammatism: The role of non-local dependencies. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 94, 11–12. Doi: 10.1016/j.sbspro.2013.09.002
  16. Molympaki, E., Nerantzini, M., Fyndanis, V., Papageorgiou, S., & Varlokosta, S. (2013). Comprehension abilities in Greek-speaking individuals with probable Alzheimer’s Disease: Evidence from wh-questions and relative clauses. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 94, 131-132. Doi: 10.1016/j.sbspro.2013.09.063
  17. Fyndanis, V. (2013). Subcortical lesions and agrammatic aphasia: A case study in a highly inflected language. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 18, 39–43.
  18. Fyndanis, V. (2012). Basal ganglia and linguistic performance: A case study. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 61, 252–254. Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.10.173
  19. Fyndanis, V., Nerantzini, M., Pavlidou, C., Mihali, T., & Nasios, G. (2012). Investigating potential sentence length effects in agrammatic performance: Evidence from morphosyntax. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, 17, 36–38.
  20. Fyndanis, V., Manouilidou, C., Koufou, E., & Tsapakis, E.M. (2011). Grammatical disorders in Alzheimer’s disease: Evidence from verb inflection in Greek. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 23, 221–222. Doi: 10.1016/j.sbspro.2011.09.248
  21. Fyndanis, V. (2010). Short-term memory and language processing: Extending an interactive model to capture sentence-level data. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 6, 70–71. Doi: 10.1016/j.sbspro.2010.08.036
  22. Fyndanis, V., Tsapkini, K., Varlokosta, S., Petropoulou, K., & Papathanasiou, I. (2006). Negation in agrammatism: Evidence from Greek. Brain and Language, 99, 162–163. Doi: 10.1016/j.bandl.2006.06.090

 

Άρθρα σε Πρακτικά Συνεδρίων με Σύστημα Κριτών

  1. Varlokosta, S., Stamouli, S., Karasimos, A., Markopoulos, G., Kakavoulia, M., Nerantzini, M., Pantoula, A., Fyndanis, V., Economou, A., & Protopapas, A. (2016). A Greek corpus of aphasic discourse: Collection, transcription, and annotation specifications. Στο D. Kokkinakis (Επιμ.), Proceedings of the 10th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC) 2016 Workshop: Resources and Processing of Linguistic and Extra-Linguistic Data from People with Various Forms of Cognitive/ Psychiatric Impairments (RaPID) 2016. Available PDF at http://www.ep.liu.se/ecp/128/003/ecp16128003.pdf
  2. Fyndanis, V., Nerantzini, M., Choudala, I., & Tsapakis, E. M. (2014). Production of functional categories in agrammatic aphasia and task-related processing demands: The role of ±distant cues. Στο G. Kotzoglou et al. (Επιμ.), Selected Papers of the 11th International Conference on Greek Linguistics (σσ. 428–438). Rhodes, Greece: University of the Aegean.
  3. Fyndanis, V. (2012). Comprehension in Greek-speaking agrammatism: A case study. Στο Z. Gavriilidou, A. Efthymiou, E. Thomadaki, & P. Kambakis-Vougiouklis (Επιμ.), Selected Papers of the 10th International Conference on Greek Linguistics (σσ. 265–274). Komotini, Greece: Democritus University of Thrace.
  4. Fyndanis, V., Manouilidou, C., Koufou, E., & Tsapakis, E.M. (2012). Tense, subject-verb agreement and aspect in Alzheimer’s disease: Evidence from Greek. Studies in Greek Linguistics, 32, 89–99.
  5. Φυνδάνης, Β. & Galiussi, F. (2011). Δίκτυα κανονικών και κατοπτρικών νευρώνων και γλωσσική διδασκαλία. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 31, 554–564.
  6. Φυνδάνης, Β. (2009). Χρόνος, συμφωνία και όψη στον ελληνικό αγραμματισμό. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 29, 566–577.
  7. Manouilidou, C., Fyndanis, V., Kehayia, E., & Ralli, A. (2009). Processing thematic features: From Derivation to Compounding. Proceedings of the 8th International Conference on Greek Linguistics, σσ. 291–306. University of Ioannina.
  8. Νικολαΐδης, Γ., Φυνδάνης, Β., & Κωστίκας-Τσελεπής, Π. (2005). Τεχνολογία Lingubot: Ανάπτυξη εικονικών χαρακτήρων. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 25, 404–414.
  9. Φυνδάνης, Β. (2004). Η ψυχογλωσσολογική προσέγγιση του επιθήματος –ών(ας). Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 24, 775–785.
  10. Φυνδάνης, Β. & Τραχανοπούλου, Θ. (2004). Στατιστική και Κοινωνιογλωσσολογία: Μια έρευνα στα θηλυκά επαγγελματικά. 16ο Πανελλήνιο  Συνέδριο Στατιστικής- Πρακτικά, Ε.Σ.Ι., 30 Απριλίου – 3 Μαΐου 2003, (σσ. 503–510). Καβάλα, Ελλάδα.
  11. Φυνδάνης, Β. (2003). Το επίθημα –ών(ας) στη Νέα Ελληνική. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 23, 519–540.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

  • Κύριος ερευνητής στο ερευνητικό πρόγραμμα Morphosyntactic Production in Stroke-induced Agrammatic Aphasia: A Cross-linguistic Machine Learning Approach – διάρκεια έργου: 60 μήνες –– Πρόγραμμα FRIPRO (FRIHUMSAM) #287745 – χρηματοδότηση από το Νορβηγικό Συμβούλιο Έρευνας – συνολικός προϋπολογισμός έργου: 9,993,000 νορβηγικές κορώνες
  • Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και μέλος της ψυχογλωσσολογικής ομάδας στο ερευνητικό πρόγραμμα MultiLing Dementia: Language and Communication in Multilingual Speakers with Dementia in Norway. Πρόγραμμα FRIPRO #250093 – διάρκεια έργου: 36 μήνες – χρηματοδότηση από το Νορβηγικό Συμβούλιο Έρευνας – συνολικός προϋπολογισμός έργου: 8,994,000 νορβηγικές κορώνες – Κύριος ερευνητής: Jan Svennevig (2016 – 2020)
  • Κύριος ερευνητής στο ερευνητικό έργο Marie Curie Grammar and memory: Evidence from Agrammatic Aphasia and Probable Alzheimer’s Disease in German, Italian and Greek.

Marie Curie Intra-European Fellowship for Career Development – διάρκεια έργου: 24 μήνες – χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: 216,953 € (2013 – 2015)

  • Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και μέλος της νευρογλωσσολογικής ομάδας στο ερευνητικό έργο Επίπεδα Διαταραχής του Λόγου Ελληνόφωνων Ατόμων με Αφασία: Σχέσεις με Ελλείμματα Επεξεργασίας, Εγκεφαλική Βλάβη και Προσεγγίσεις Θεραπείας.

Πρόγραμμα Θαλής #977 – διάρκεια έργου: 36 μήνες – χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας – συνολικός προϋπολογισμός έργου: 600,000 € – Κύρια ερευνήτρια: Σπυριδούλα Βαρλοκώστα (2012 – 2015)

  • Συνεργάτης σύνταξης πρότασης και μέλος της ομάδας «Αφασία Broca» στο ερευνητικό έργο Η Δομή της (μη) Τυπικής Γλώσσας: Γλωσσική Θεωρία και Λογοθεραπευτική Παρέμβαση.

Πρόγραμμα Αρχιμήδης #MIS 383592 – διάρκεια έργου: 36 μήνες – χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας – συνολικός προϋπολογισμός έργου: 100,000 € – Κύρια ερευνήτρια: Αρχόντω Τερζή (2012 – 2015)

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

 

  • Κύριος Ερευνητής, Γραμματική Όψη και Χρονική Αναφορά στην Κυπριακή Ελληνική και στην Κοινή Νεοελληνική: Δεδομένα από Υγιείς Ομιλητές και από Ομιλητές με Επίκτητες Νευρογενείς Διαταραχές – διάρκεια έργου: 24 μήνες – χρηματοδότηση από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου – συνολικός προϋπολογισμός έργου: 40,000 € (2022 – 2024)

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης (Λεμεσός, Κύπρος) (φθινοπωρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2020–2021 έως σήμερα)

 

Ψυχογλωσσολογία και Νευρογλωσσολογία για Λογοθεραπευτές (προπτυχιακό μάθημα)

 

Αφασίες και Συναφείς Διαταραχές (προπτυχιακό μάθημα)

 

Νευρογενείς Γνωστικές Διαταραχές Επικοινωνίας (προπτυχιακό μάθημα)

 

Νευροανατομία – Νευροφυσιολογία (προπτυχιακό μάθημα)

 

Εισαγωγή στη Γλωσσολογία (προπτυχιακό μάθημα)

 

Πανεπιστήμιο του Long Island-Brooklyn – Τμήμα Επιστημών και Διαταραχών της Επικοινωνίας (Brooklyn, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.) (ακαδημαϊκό έτος 2018–2019)

 

Aphasia and Adult Neurogenic Disorders (μεταπτυχιακό μάθημα)

 

Advanced Neuroanatomy (μεταπτυχιακό μάθημα)

 

Πανεπιστήμιο του Όσλο – Τμήμα Γλωσσολογίας και Σκανδιναβικών Σπουδών (Όσλο, Νορβηγία) (εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2016–2017)

 

The Impact of Bilingualism/Multilingualism on Cognitive and Language Abilities (μεταπτυχιακό μάθημα)

 

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου (νυν Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) – Τμήμα Λογοθεραπείας (Ιωάννινα, Ελλάδα) (ακαδημαϊκό έτος 2010–2011)

 

Ψυχογλωσσολογία (προπτυχιακό μάθημα)

 

Νευρογλωσσολογία (προπτυχιακό μάθημα)

 

Γλωσσολογία (προπτυχιακό μάθημα)

 

Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές (προπτυχιακό μάθημα)

Βαλάντης Φυνδάνης
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Επίκουρος Καθηγητής

Ο Βαλάντης Φυνδάνης είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στην Ψυχογλωσσολογία/ Νευρογλωσσολογία (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) και μεταπτυχιακού διπλώματος στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και Ερευνητής στο Κέντρο Αριστείας MultiLing του Πανεπιστημίου του Όσλο (Νορβηγία). Πριν αναλάβει τις παραπάνω θέσεις, κατείχε θέση Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμήμα Επιστημών και Διαταραχών Επικοινωνίας του Long Island University, Brooklyn Campus, ΗΠΑ, θέση μεταδιδακτορικού ερευνητή στο MultiLing (Πανεπιστήμιο του Όσλο) θέση Marie Curie (μεταδιδακτορικού) ερευνητή στο Τμήμα Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου του Πότσνταμ (Γερμανία), καθώς και θέσεις έρευνας και διδασκαλίας στην Ελλάδα και την Ιταλία. Επιπλέον, είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Νέων (Young Academy of Europe) και μέλος της Ακαδημίας Αφασίας (Academy of Aphasia).

Οι τομείς εξειδίκευσής του είναι οι γλωσσικές διαταραχές ενηλίκων και η διγλωσσία/ πολυγλωσσία. Συγκεκριμένα, διεξάγει βασική έρευνα σχετικά με: (1) τα μορφοσυντακτικά ελλείμματα στην αφασία που προκαλείται από εγκεφαλικό επεισόδιο, στην άνοια τύπου Alzheimer και στη σκλήρυνση κατά πλάκας, (2) τη σχέση μεταξύ μορφοσυντακτικής παραγωγής και γνωστικών ικανοτήτων όπως η βραχυπρόθεσμη μνήμη, η εργαζόμενη μνήμη και η ταχύτητα επεξεργασίας και (3) τη σχέση μεταξύ διγλωσσίας/πολυγλωσσίας και γνωστικών και γλωσσικών ικανοτήτων. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 ο Βαλάντης Φυνδάνης είναι ο κύριος ερευνητής του προγράμματος FRIPRO Machine Learning Aphasia.

Κύπρος
c.fyndanis@cut.ac.cy
25002580

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

  • Ακαδημαϊκό Προσωπικό
  • Διοικητικό Προσωπικό

ΧΑΡΤΕΣ

  • Χάρτης Πανεπιστημίου
  • Χάρτης Πλοήγησης
  • Virtual Tour

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Φοιτητικό Portal (SIS)
  • eLearning (Moodle)
  • CUT Mail (students and staff on Office365)
  • Επανέκδοση Κωδικού (Password Reset)
  • Multi Factor Authentication (MFA)
  • Απομακρυσμένη Πρόσβαση (VPN)
  • cut-radio
  • Intent
  • Europe Direct
  • green@cut
  • Δίκτυο Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης
  • Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
  • Ενδοδικτυακή Ηλεκτρονική Σελίδα ΤΕΠΑΚ - Intranet
  • Χρήσιμα videos

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

Αρχ. Κυπριανού 30
3036 Λεμεσός

2500 2500

2500 2750

administration@cut.ac.cy

Copyright © 2025 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

  • Επικοινωνία
  • Σχετικά με τον ιστότοπο
  • Cookie Policy
  • Ψηφιακά αρχεία λογότυπου
  • Επικοινωνία
  • Σχετικά με τον ιστότοπο
  • Cookie Policy
  • Ψηφιακά αρχεία λογότυπου

Copyright © 2025 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

Βοηθήστε μας να γίνουμε καλύτεροι!

Ευχαριστούμε για τα σχόλια σας!
Αρ.Αναφ. 1746860725639



Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της, όπως καθορίζεται εδώ.





Απαραίτητα cookies  

Analytics cookies  






Απαραίτητα cookies  

Analytics cookies