Πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία της Διεθνούς Οργάνωσης Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ), του ΟΗΕ, στο Λονδίνο, από τις 13 μέχρι τις 14 Νοεμβρίου 2018, το Τελικό Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Προγράμματος “Sea Traffic Management (STM) Validation” (2015-2018), στο οποίο συμμετείχαν 400 ερευνητές, επιστήμονες , λειτουργοί της ναυτιλίας, εκπρόσωποι πρεσβειών και άλλοι επίσημοι από πολλές ευρωπαϊκές και μη χώρες.
Το συγκεκριμένο Έργο, με προϋπολογισμό 43 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά την επικύρωση της έννοιας της Διαχείρισης της Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, μέσω της εισαγωγής της ψηφιακής καινοτομίας καθώς και νέων τεχνολογικών εξελίξεων.
Το Συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους, και απηύθηναν χαιρετισμό, ο Γενικός Γραμματέας της ΙΜΟ Kitack Lim, ο Συντονιστής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Transeuropean Net (TEN-T) - “Motorways of the Sea”, Professor Kurt Bodewig και η Γενική Διευθύντρια της Ναυτιλιακής Διοίκησης της Σουηδίας (SMA), Katarina Norén.
Από την Κύπρο συμμετείχαν οι ερευνητές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ), Σώτος Βοσκαρίδης, Μιχάλης Μιχαηλίδης, Παύλος Χριστοδουλίδης και Νίκος Ευμήδης.
Στο Συνέδριο παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του Προγράμματος STM Validation, κυρίως στους τομείς της βελτίωσης της απόδοσης, της ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα, και της προστασίας του περιβάλλοντος. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα προτεινόμενα βήματα για την περαιτέρω αξιοποίηση από την ναυτιλιακή κοινότητα των σημαντικών αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων που εξήχθησαν από το Πρόγραμμα, με στόχο την απάμβλυνση, ή ακόμα και την εξάλειψη πολλών προβλημάτων τα οποία ταλανίζουν πολλούς ανθρώπους της ναυσιπλοΐας, αλλά και το περιβάλλον, για αιώνες.
Έγινε δε, ιδιαίτερη αναφορά σε νέα Ερευνητικά Προγράμματα τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα και στηρίζονται στη φιλοσοφία του STM. Μεταξύ αυτών είναι το “Baltic Safe”, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συντονιστή τη Ναυτιλιακή Διοίκηση της Σουηδίας (SMA), και το “Sea Traffic Management in Eastern Mediterranean (STEAM), με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας της Κύπρου και με συντονιστή το ΤΕΠΑΚ.
Άλλα συναφή Προγράμματα έχουν ήδη υποβληθεί ή αναμένεται να υποβληθούν στο άμεσο μέλλον για χρηματοδότηση από Ευρωπαικά ερευνητικά κονδύλια, με συμμετοχή διαφόρων Ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου.
Όπως είχαν τονίσει, σε πρόσφατη εκδήλωση για το STM στη Λεμεσό, τόσο η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου, όσο και ο Πρύτανης του ΤΕΠΑΚ Καθηγητής Ανδρέας Αναγιωτός, η συμμετοχή στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα όπως και σε οποιαδήποτε μελλοντικά παρόμοια ερευνητικά Έργα, είναι μεγάλη τιμή για το ΤΕΠΑΚ και την Κύπρο, αλλά παράλληλα και τεράστια ευθύνη, για να ανταποκριθεί η Κυπριακή Δημοκρατία στις σχετικές τεχνολογικές και ερευνητικές προκλήσεις στον τομέα της ναυσιπλοΐας, στο πλαίσιο της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.
Το ΤΕΠΑΚ νικητής και στα 2 βραβεία του Fair of European Innovators in Cultural Heritage
Πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία της Διεθνούς Οργάνωσης Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ), του ΟΗΕ, στο Λονδίνο, από τις 13 μέχρι τις 14 Νοεμβρίου 2018, το Τελικό Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Προγράμματος “Sea Traffic Management (STM) Validation” (2015-2018), στο οποίο συμμετείχαν 400 ερευνητές, επιστήμονες , λειτουργοί της ναυτιλίας, εκπρόσωποι πρεσβειών και άλλοι επίσημοι από πολλές ευρωπαϊκές και μη χώρες.
Το συγκεκριμένο Έργο, με προϋπολογισμό 43 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά την επικύρωση της έννοιας της Διαχείρισης της Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, μέσω της εισαγωγής της ψηφιακής καινοτομίας καθώς και νέων τεχνολογικών εξελίξεων.
Το Συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους, και απηύθηναν χαιρετισμό, ο Γενικός Γραμματέας της ΙΜΟ Kitack Lim, ο Συντονιστής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Transeuropean Net (TEN-T) - “Motorways of the Sea”, Professor Kurt Bodewig και η Γενική Διευθύντρια της Ναυτιλιακής Διοίκησης της Σουηδίας (SMA), Katarina Norén.
Από την Κύπρο συμμετείχαν οι ερευνητές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ), Σώτος Βοσκαρίδης, Μιχάλης Μιχαηλίδης, Παύλος Χριστοδουλίδης και Νίκος Ευμήδης.
Στο Συνέδριο παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του Προγράμματος STM Validation, κυρίως στους τομείς της βελτίωσης της απόδοσης, της ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα, και της προστασίας του περιβάλλοντος. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα προτεινόμενα βήματα για την περαιτέρω αξιοποίηση από την ναυτιλιακή κοινότητα των σημαντικών αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων που εξήχθησαν από το Πρόγραμμα, με στόχο την απάμβλυνση, ή ακόμα και την εξάλειψη πολλών προβλημάτων τα οποία ταλανίζουν πολλούς ανθρώπους της ναυσιπλοΐας, αλλά και το περιβάλλον, για αιώνες.
Έγινε δε, ιδιαίτερη αναφορά σε νέα Ερευνητικά Προγράμματα τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα και στηρίζονται στη φιλοσοφία του STM. Μεταξύ αυτών είναι το “Baltic Safe”, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συντονιστή τη Ναυτιλιακή Διοίκηση της Σουηδίας (SMA), και το “Sea Traffic Management in Eastern Mediterranean (STEAM), με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας της Κύπρου και με συντονιστή το ΤΕΠΑΚ.
Άλλα συναφή Προγράμματα έχουν ήδη υποβληθεί ή αναμένεται να υποβληθούν στο άμεσο μέλλον για χρηματοδότηση από Ευρωπαικά ερευνητικά κονδύλια, με συμμετοχή διαφόρων Ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου.
Όπως είχαν τονίσει, σε πρόσφατη εκδήλωση για το STM στη Λεμεσό, τόσο η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου, όσο και ο Πρύτανης του ΤΕΠΑΚ Καθηγητής Ανδρέας Αναγιωτός, η συμμετοχή στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα όπως και σε οποιαδήποτε μελλοντικά παρόμοια ερευνητικά Έργα, είναι μεγάλη τιμή για το ΤΕΠΑΚ και την Κύπρο, αλλά παράλληλα και τεράστια ευθύνη, για να ανταποκριθεί η Κυπριακή Δημοκρατία στις σχετικές τεχνολογικές και ερευνητικές προκλήσεις στον τομέα της ναυσιπλοΐας, στο πλαίσιο της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης.