Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου οργάνωσαν εκδήλωση με θέμα: «Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης μέσα από γελοιογραφίες». Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 26 Νοεμβρίου 2018, από τις 17:30 μέχρι τις 19:00 στην Αίθουσα Καστελιώτισσα στη Λευκωσία και σε αυτή συμμετείχαν 200 περίπου εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, παιδιά αλλά και γονείς που συνόδευαν τα παιδιά τους.
Η Εκδήλωση άρχισε με χαιρετισμό από τη Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, Δρα Αθηνά Μιχαηλίδου-Ευριπίδου, η οποία ανέλυσε την έμφαση που το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου προσδίδει στην αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης, που να επιδιώκουν την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Χαιρετισμό απηύθυνε, επίσης, ο Δρ Αντρέας Αναγιωτός, Πρύτανης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Κύριος εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο κ. Σώτος Βοσκαρίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και Πρόεδρος του Συνδέσμου Κυπρίων Γελοιογράφων.
Ο κ. Βοσκαρίδης, μέσα από το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό και φυσικά τις γελοιογραφίες, ανέδειξε ζητήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη εποχή και παράλληλα εξήρε τον σημαντικό ρόλο που ο/η εκπαιδευτικός διαδραματίζει. Έμφαση δόθηκε στη σημασία της αναζήτησης εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης που να εμπλέκουν τα παιδιά.
Στη συνέχεια ακολούθησαν σύντομες παρουσιάσεις από Σχολεία, στα οποία πραγματοποιήθηκαν Βιωματικά Εργαστήρια με θέμα τη γελοιογραφία. Συγκεκριμένα παρουσίασαν το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Ιδαλίου Α΄, μαζί με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Κοινωνικής Μέριμνας Αγίων Ομολογητών, το Δημοτικό Σχολείο Ανθούπολης (ΚΒ), το Δημοτικό Σχολείο Αραδίππου Α΄, το Γυμνάσιο Δροσιάς και το Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού Στροβόλου. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με έκθεση γελοιογραφίας του κ. Βοσκαρίδη και των παιδιών στο πλαίσιο των εργαστηρίων.
Η Εκδήλωση πρόσφερε ευκαιρίες αναστοχασμού στους/στις εκπαιδευτικούς για αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης. Ακούστηκε παράλληλα η ‘φωνή των παιδιών’ και αποτυπώθηκαν οι σκέψεις και τα θετικά τους συναισθήματα σε σχέση με τη γελοιογραφία ως εναλλακτικού παιδαγωγικού εργαλείου. Τέλος, δόθηκαν παραδείγματα για δράσεις που οργανώθηκαν ως συνέχεια των εργαστηρίων γελοιογραφίας, αναδεικνύοντας τον ρόλο του σχολείου σε σχέση με το τι ακολουθεί μια δράση και παραθέτοντας την πορεία προέκτασης και διασύνδεσης της δράσης με το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και με τη διαγνωσμένη ανάγκη και θεματική του σχολείου.
Το ΤΕΠΑΚ νικητής και στα 2 βραβεία του Fair of European Innovators in Cultural Heritage
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου οργάνωσαν εκδήλωση με θέμα: «Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης μέσα από γελοιογραφίες». Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 26 Νοεμβρίου 2018, από τις 17:30 μέχρι τις 19:00 στην Αίθουσα Καστελιώτισσα στη Λευκωσία και σε αυτή συμμετείχαν 200 περίπου εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, παιδιά αλλά και γονείς που συνόδευαν τα παιδιά τους.
Η Εκδήλωση άρχισε με χαιρετισμό από τη Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, Δρα Αθηνά Μιχαηλίδου-Ευριπίδου, η οποία ανέλυσε την έμφαση που το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου προσδίδει στην αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης, που να επιδιώκουν την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Χαιρετισμό απηύθυνε, επίσης, ο Δρ Αντρέας Αναγιωτός, Πρύτανης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Κύριος εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο κ. Σώτος Βοσκαρίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και Πρόεδρος του Συνδέσμου Κυπρίων Γελοιογράφων.
Ο κ. Βοσκαρίδης, μέσα από το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό και φυσικά τις γελοιογραφίες, ανέδειξε ζητήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη εποχή και παράλληλα εξήρε τον σημαντικό ρόλο που ο/η εκπαιδευτικός διαδραματίζει. Έμφαση δόθηκε στη σημασία της αναζήτησης εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης που να εμπλέκουν τα παιδιά.
Στη συνέχεια ακολούθησαν σύντομες παρουσιάσεις από Σχολεία, στα οποία πραγματοποιήθηκαν Βιωματικά Εργαστήρια με θέμα τη γελοιογραφία. Συγκεκριμένα παρουσίασαν το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Ιδαλίου Α΄, μαζί με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Κοινωνικής Μέριμνας Αγίων Ομολογητών, το Δημοτικό Σχολείο Ανθούπολης (ΚΒ), το Δημοτικό Σχολείο Αραδίππου Α΄, το Γυμνάσιο Δροσιάς και το Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού Στροβόλου. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με έκθεση γελοιογραφίας του κ. Βοσκαρίδη και των παιδιών στο πλαίσιο των εργαστηρίων.
Η Εκδήλωση πρόσφερε ευκαιρίες αναστοχασμού στους/στις εκπαιδευτικούς για αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης. Ακούστηκε παράλληλα η ‘φωνή των παιδιών’ και αποτυπώθηκαν οι σκέψεις και τα θετικά τους συναισθήματα σε σχέση με τη γελοιογραφία ως εναλλακτικού παιδαγωγικού εργαλείου. Τέλος, δόθηκαν παραδείγματα για δράσεις που οργανώθηκαν ως συνέχεια των εργαστηρίων γελοιογραφίας, αναδεικνύοντας τον ρόλο του σχολείου σε σχέση με το τι ακολουθεί μια δράση και παραθέτοντας την πορεία προέκτασης και διασύνδεσης της δράσης με το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και με τη διαγνωσμένη ανάγκη και θεματική του σχολείου.