Σημαντική συμβολή στην επιστημονική γνώση σε θέματα διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναμένεται πως θα έχει η έκδοση του συλλογικού τόμου «Tertiary education language learning: a collection of research» από το Κέντρο Γλωσσών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ).
Παρά την πολυεπίπεδη και πολυδιάστατη προσφορά των κέντρων γλωσσών στη γλωσσική και τριτοβάθμια εκπαίδευση, η γενικότερη εντύπωση είναι πως έχουν ως κύριο στόχο να παρέχουν γλωσσική εκμάθηση. Εντούτοις, εκτός από την παροχή ποιοτικής γλωσσικής εκπαίδευσης πανεπιστημιακού επιπέδου σε φοιτητές, στο προσωπικό του πανεπιστημίου, σε διάφορους εξωτερικούς φορείς αλλά και στο ευρύ κοινό, το προσωπικό των κέντρων γλωσσών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εμπλέκεται επίσης σε πολλές άλλες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης και της έρευνας, η οποία αποτελεί μέρος της δουλειάς τους.
Παρόλο που το ερευνητικό αυτό έργο είναι πολύ σημαντικό και παρουσιάζεται μέσα από διεθνή συνέδρια και δημοσιεύσεις σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους ή βιβλία, πολύ λίγες είναι οι δημοσιεύσεις που επικεντρώνονται στην ανάδειξη της έρευνας η οποία διεξάγεται από το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό των Κέντρων Γλωσσών. Ενδεικτικό παράδειγμα του πολυσχιδούς έργου που παράγεται στα κέντρα γλωσσών στα πανεπιστήμια, σε διάφορες χώρες του κόσμου, αποτελεί η έκδοση του συλλογικού τόμου με τίτλο «Tertiary education language learning: a collection of research» από το Κέντρο Γλωσσών του ΤΕΠΑΚ, σε συνεργασία με τον διεθνούς φήμης εκδοτικό οίκο Research-publishing.net.
Στόχος του τόμου είναι η ενημέρωση για την έρευνα που διεξάγεται στο Κέντρο Γλωσσών του ΤΕΠΑΚ, σε διάφορα πεδία της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, η οποία σχετίζεται με τις τελευταίες εξελίξεις στις μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας βασισμένες στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης.
Τον τόμο επιμελήθηκαν οι Δρ Σαλώμη Παπαδήμα-Σοφοκλέους, Δρ Έλις Κακουλλή-Κωνσταντίνου και Δρ Χριστίνα Νικόλ Γιαννίκα και τον πρόλογο έχει συγγράψει ο διεθνώς καταξιωμένος γλωσσολόγος Dr Philip Hubbard (Stanford University). Για την επιλογή των κεφαλαίων, ομάδα εξωτερικών κριτών που απαρτίστηκε από ακαδημαϊκούς σε διάφορα πανεπιστήμια του κόσμου διεξήγαγε ανασκόπηση και κριτική. Ο τόμος αποτελείται από οκτώ κεφάλαια, τα οποία έχουν συγγραφεί από μέλη του διδακτικού προσωπικού του Κέντρου Γλωσσών του ΤΕΠΑΚ.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε δύο από τα κεφάλαια έχουν συμβάλει μεταπτυχιακοί απόφοιτοι φοιτητές του προγράμματος Μάστερ στην Τεχνολογικά Υποβοηθούμενη Γλωσσική Εκμάθηση, που προσφέρεται από το Κέντρο Γλωσσών σε συνεργασία με το Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ.
Ο τόμος καλύπτει θέματα όπως η διδασκαλία και η εκμάθηση γλωσσών για ειδικούς σκοπούς, ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην εκμάθηση της γλώσσας, η έρευνα στη διδασκαλία, η χρήση πολυτροπικών κειμένων, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η επαγγελματική ανάπτυξη, οι δυνατότητες των περιγραφητών για μεσολάβηση του ΚΕΠΑ στην μάθηση Αγγλικών για ειδικούς σκοπούς υποστηριζόμενο από τις νέες τεχνολογίες, η χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκμάθηση Αγγλικών για ειδικούς σκοπούς από φοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες, κ.ά.
Ο τόμος αναμένεται να έχει σημαντική συμβολή στην επιστημονική γνώση σε θέματα διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενδιαφέρει επαγγελματίες του χώρου της διδασκαλίας γλωσσών, ερευνητές, επιμορφωτές εκπαιδευτικών, σχεδιαστές εκπαιδευτικού υλικού, σχεδιαστές αναλυτικών προγραμμάτων διδασκαλίας, ακαδημαϊκά σώματα και οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τα τεκταινόμενα στα κέντρα γλωσσών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο τόμος είναι διαθέσιμος στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://doi.org/10.14705/rpnet.2021.51.9782490057894
Προηγούμενοι συλλογικοί τόμοι, που επιμελήθηκαν μέλη του προσωπικού του Κέντρου Γλωσσών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου ( με άλλους συναδέλφους από άλλα πανεπιστήμια εντός και εκτός Κύπρου:
- Doa, F., Burston, M., Papadima-Sophocleous, S. & Valetopoulos, F. (Eds). (2020). Langues Moins Diffusées et Moins Enseignées (MoDiMEs): Langues enseignées, langues des apprenants. Brussels. P.I.E. PETER LANG SA. Éditions Scientifiques Internationales.
- Papadima-Sophocleous, Salomi; Kakoulli Constantinou, Elis; Giannikas, Christina Nicole (Eds). (2019). ESP teaching and teacher education: current theories and practices. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.33.9782490057450
- Giannikas, Christina Nicole; Kakoulli Constantinou, Elis; Papadima-Sophocleous, Salomi (Eds). (2019). Professional development in CALL: a selection of papers. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.28.9782490057283
- Papadima-Sophocleous, Salomi; Bradley, Linda; Thouësny, Sylvie (Eds). (2016). CALL communities and culture – short papers from EUROCALL 2016. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2016.EUROCALL2016.9781908416445
- Tsagari, D., Papadima-Sophocleous, S., and Ioannou-Georgiou, S. (eds.). (March 2013). International Experiences in Language Testing and Assessment - Selected papers in Memory of Pavlos Pavlou. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH. (Language Testing and Evaluation Series, Vol. 28) ISBN: 978-3-631-62192-9
Μέσα στο πλαίσιο της γενικής προσφοράς στην κοινωνία και στην καταγραφή της ιστορίας της εκπαίδευσης της Κύπρου συμπεριλαμβάνεται και η πρόσφατη συγγραφή του πιο κάτω βιβλίου από την Διευθύντρια του Κέντρου Γλωσσών. Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε στο πλαίσιο των εορτασμών των 100 χρόνων της ιστορίας του σχολείου, η σημερινή ονομασία του οποίου είναι Αθηναΐδειο Γυμνάσιο Καθολικής.
- Papadima-Sophocleous, S. (2021). Ιδιωτική Σχολή Ξένων Γλωσσών και Ελληνικών Μαθημάτων. 1920-1950 Βιογραφία ενός σχολείου της Λεμεσού. Λεμεσός. Εκδόσεις Αφή.
Επιτυχία για το εργαστήρι Art + Design: elearning lab του ΤΕΠΑΚ
Σημαντική συμβολή στην επιστημονική γνώση σε θέματα διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναμένεται πως θα έχει η έκδοση του συλλογικού τόμου «Tertiary education language learning: a collection of research» από το Κέντρο Γλωσσών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ).
Παρά την πολυεπίπεδη και πολυδιάστατη προσφορά των κέντρων γλωσσών στη γλωσσική και τριτοβάθμια εκπαίδευση, η γενικότερη εντύπωση είναι πως έχουν ως κύριο στόχο να παρέχουν γλωσσική εκμάθηση. Εντούτοις, εκτός από την παροχή ποιοτικής γλωσσικής εκπαίδευσης πανεπιστημιακού επιπέδου σε φοιτητές, στο προσωπικό του πανεπιστημίου, σε διάφορους εξωτερικούς φορείς αλλά και στο ευρύ κοινό, το προσωπικό των κέντρων γλωσσών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εμπλέκεται επίσης σε πολλές άλλες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης και της έρευνας, η οποία αποτελεί μέρος της δουλειάς τους.
Παρόλο που το ερευνητικό αυτό έργο είναι πολύ σημαντικό και παρουσιάζεται μέσα από διεθνή συνέδρια και δημοσιεύσεις σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους ή βιβλία, πολύ λίγες είναι οι δημοσιεύσεις που επικεντρώνονται στην ανάδειξη της έρευνας η οποία διεξάγεται από το διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό των Κέντρων Γλωσσών. Ενδεικτικό παράδειγμα του πολυσχιδούς έργου που παράγεται στα κέντρα γλωσσών στα πανεπιστήμια, σε διάφορες χώρες του κόσμου, αποτελεί η έκδοση του συλλογικού τόμου με τίτλο «Tertiary education language learning: a collection of research» από το Κέντρο Γλωσσών του ΤΕΠΑΚ, σε συνεργασία με τον διεθνούς φήμης εκδοτικό οίκο Research-publishing.net.
Στόχος του τόμου είναι η ενημέρωση για την έρευνα που διεξάγεται στο Κέντρο Γλωσσών του ΤΕΠΑΚ, σε διάφορα πεδία της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, η οποία σχετίζεται με τις τελευταίες εξελίξεις στις μεθόδους και πρακτικές διδασκαλίας βασισμένες στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης.
Τον τόμο επιμελήθηκαν οι Δρ Σαλώμη Παπαδήμα-Σοφοκλέους, Δρ Έλις Κακουλλή-Κωνσταντίνου και Δρ Χριστίνα Νικόλ Γιαννίκα και τον πρόλογο έχει συγγράψει ο διεθνώς καταξιωμένος γλωσσολόγος Dr Philip Hubbard (Stanford University). Για την επιλογή των κεφαλαίων, ομάδα εξωτερικών κριτών που απαρτίστηκε από ακαδημαϊκούς σε διάφορα πανεπιστήμια του κόσμου διεξήγαγε ανασκόπηση και κριτική. Ο τόμος αποτελείται από οκτώ κεφάλαια, τα οποία έχουν συγγραφεί από μέλη του διδακτικού προσωπικού του Κέντρου Γλωσσών του ΤΕΠΑΚ.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε δύο από τα κεφάλαια έχουν συμβάλει μεταπτυχιακοί απόφοιτοι φοιτητές του προγράμματος Μάστερ στην Τεχνολογικά Υποβοηθούμενη Γλωσσική Εκμάθηση, που προσφέρεται από το Κέντρο Γλωσσών σε συνεργασία με το Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ.
Ο τόμος καλύπτει θέματα όπως η διδασκαλία και η εκμάθηση γλωσσών για ειδικούς σκοπούς, ο ρόλος των νέων τεχνολογιών στην εκμάθηση της γλώσσας, η έρευνα στη διδασκαλία, η χρήση πολυτροπικών κειμένων, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η επαγγελματική ανάπτυξη, οι δυνατότητες των περιγραφητών για μεσολάβηση του ΚΕΠΑ στην μάθηση Αγγλικών για ειδικούς σκοπούς υποστηριζόμενο από τις νέες τεχνολογίες, η χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκμάθηση Αγγλικών για ειδικούς σκοπούς από φοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες, κ.ά.
Ο τόμος αναμένεται να έχει σημαντική συμβολή στην επιστημονική γνώση σε θέματα διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενδιαφέρει επαγγελματίες του χώρου της διδασκαλίας γλωσσών, ερευνητές, επιμορφωτές εκπαιδευτικών, σχεδιαστές εκπαιδευτικού υλικού, σχεδιαστές αναλυτικών προγραμμάτων διδασκαλίας, ακαδημαϊκά σώματα και οποιονδήποτε ενδιαφέρεται για τα τεκταινόμενα στα κέντρα γλωσσών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο τόμος είναι διαθέσιμος στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://doi.org/10.14705/rpnet.2021.51.9782490057894
Προηγούμενοι συλλογικοί τόμοι, που επιμελήθηκαν μέλη του προσωπικού του Κέντρου Γλωσσών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου ( με άλλους συναδέλφους από άλλα πανεπιστήμια εντός και εκτός Κύπρου:
- Doa, F., Burston, M., Papadima-Sophocleous, S. & Valetopoulos, F. (Eds). (2020). Langues Moins Diffusées et Moins Enseignées (MoDiMEs): Langues enseignées, langues des apprenants. Brussels. P.I.E. PETER LANG SA. Éditions Scientifiques Internationales.
- Papadima-Sophocleous, Salomi; Kakoulli Constantinou, Elis; Giannikas, Christina Nicole (Eds). (2019). ESP teaching and teacher education: current theories and practices. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.33.9782490057450
- Giannikas, Christina Nicole; Kakoulli Constantinou, Elis; Papadima-Sophocleous, Salomi (Eds). (2019). Professional development in CALL: a selection of papers. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2019.28.9782490057283
- Papadima-Sophocleous, Salomi; Bradley, Linda; Thouësny, Sylvie (Eds). (2016). CALL communities and culture – short papers from EUROCALL 2016. Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2016.EUROCALL2016.9781908416445
- Tsagari, D., Papadima-Sophocleous, S., and Ioannou-Georgiou, S. (eds.). (March 2013). International Experiences in Language Testing and Assessment - Selected papers in Memory of Pavlos Pavlou. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH. (Language Testing and Evaluation Series, Vol. 28) ISBN: 978-3-631-62192-9
Μέσα στο πλαίσιο της γενικής προσφοράς στην κοινωνία και στην καταγραφή της ιστορίας της εκπαίδευσης της Κύπρου συμπεριλαμβάνεται και η πρόσφατη συγγραφή του πιο κάτω βιβλίου από την Διευθύντρια του Κέντρου Γλωσσών. Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε στο πλαίσιο των εορτασμών των 100 χρόνων της ιστορίας του σχολείου, η σημερινή ονομασία του οποίου είναι Αθηναΐδειο Γυμνάσιο Καθολικής.
- Papadima-Sophocleous, S. (2021). Ιδιωτική Σχολή Ξένων Γλωσσών και Ελληνικών Μαθημάτων. 1920-1950 Βιογραφία ενός σχολείου της Λεμεσού. Λεμεσός. Εκδόσεις Αφή.