Στη Φιλανδία, στο ιστορικό Porvoo Art Factory παρουσιάζεται η πολυθεματική, ατομική, έκθεση τέχνης της Καθηγήτριας του Τμήματος Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) Κλίτσας Αντωνίου, με τον τίτλο «Making waves».
Η εικαστική πρόταση της Κλίτσας Αντωνίου, αντλώντας πάντα από αρχειακό υλικό, διερευνά ζητήματα χώρου, εγκλεισμού, προσωπικών και πολιτικών συνόρων, καθώς και λογοκρισίας, προκειμένου να αποτελέσει το έναυσμα για μια πολυαισθητηριακή, συμμετοχική εμπειρία εμβύθισης και ενσυναίσθησης. Η εικαστικός επικεντρώνεται σε χώρους κάθειρξης, μεταφέροντας έτσι τον ετεροτοπικό χώρο της φυλακής στο Art Hall Porvoo και απελευθερώνοντας, με αυτό τον τρόπο, τη φαντασιακή προοπτική των ετεροτοπιών μέσα σε αυτό το κτίριο με την πλούσια ιστορία.
Η πολυθεματική έκθεση της Αντωνίου αξιοποιεί ήχους, εικόνες βίντεο και διαλεγμένα στην τύχη αντικείμενα, τα λεγόμενα objets trouvés, για να συσχετίσει την αρχική ιδέα με την υλικότητα των εγκαταστάσεων.
Αφενός, η βίντεο-εγκατάσταση Something Exceedingly Strange is Happening this Year (2020) προσεγγίζει τον θεατή στα γραφόμενα της Ρόζας Λούξεμπουργκ μέσα από την προβολή γραμμάτων και ημερολογίων που η πολιτική ακτιβίστρια έγραψε στη φυλακή. Η ανάγνωση των γραφομένων της Λούξεμπουργκ αντιπαραβάλλεται με την υπνωτιστική οπτικοποίηση της εγκατάστασης, επιχειρώντας συν-πάθεια με τους φόβους και το άλγος της Λούξεμπουργκ, αλλά κυρίως με την ευφάνταστη αισιοδοξία της.
Αφετέρου, οι ηχογραφήσεις παράνομων και πειρατικών σταθμών στην εγκατάσταση Making Waves (2022) εγείρουν ζητήματα πολιτικής και προσωπικής λογοκρισίας, σε μια εποχή διαρκούς επιτήρησης, όταν η «πανοπτική» λειτουργία του κράτους έχει προσλάβει πρωτόγνωρες διαστάσεις.
Τέλος, ζητήματα όπως η ελεύθερη διακίνηση, η επιτήρηση και η τεχνητότητα των συνόρων εξετάζονται στην εγκατάσταση No Photographs Should be Taken Beyond this Point (2020) και θέτουν καίρια ερωτήματα, όχι μόνο σε σχέση με ζώνες ένοπλης σύρραξης αλλά, πιο σημαντικά, με τις καθημερινές μας ζωές και τα σύνορα που υψώνονται γύρω μας.
Για το έργο No Photographs should be taken beyond this point (2020), η Κλίτσα Αντωνίου φέρνει στην πινακοθήκη πινακίδες τις οποίες εκρίζωσε από το πολιτικό τους περικείμενο: την ένοπλη σύγκρουση στην Κύπρο, που οδήγησε στη διαίρεση του νησιού το 1974 και στη δημιουργία συνόρου που διατρέχει ολόκληρο το πλάτος της χώρας, από το ανατολικό μέχρι το δυτικό άκρο, και είναι γνωστό στο νησί ως Πράσινη Γραμμή.
Οι συγκεκριμένες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις αμφισβητούν σθεναρά την τεχνητότητα και τον παραλογισμό των συνόρων, και μάλιστα σε μια εποχή όταν τα σύνορα της Ευρώπης φαίνονται να απειλούνται.
Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στην πινακοθήκη PORVOON TAIDEHALLI από τις 30 Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 23 Οκτωβρίου 2022.Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2022.
Η έκθεση πραγματοποιείται με τη στήριξη της Πρεσβείας της Κύπρου στο Ελσίνκι, του Υφυπουργείου Πολιτισμού Κύπρου, του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) και του Εργαστηρίου Σύγχρονης Τέχνης του Πανεπιστημίου «Cut Contemporary Fine Arts Lab».
Προκήρυξη Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού με θέμα την εξάλειψη της βίας κατά των Γυναικών
Στη Φιλανδία, στο ιστορικό Porvoo Art Factory παρουσιάζεται η πολυθεματική, ατομική, έκθεση τέχνης της Καθηγήτριας του Τμήματος Καλών Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) Κλίτσας Αντωνίου, με τον τίτλο «Making waves».
Η εικαστική πρόταση της Κλίτσας Αντωνίου, αντλώντας πάντα από αρχειακό υλικό, διερευνά ζητήματα χώρου, εγκλεισμού, προσωπικών και πολιτικών συνόρων, καθώς και λογοκρισίας, προκειμένου να αποτελέσει το έναυσμα για μια πολυαισθητηριακή, συμμετοχική εμπειρία εμβύθισης και ενσυναίσθησης. Η εικαστικός επικεντρώνεται σε χώρους κάθειρξης, μεταφέροντας έτσι τον ετεροτοπικό χώρο της φυλακής στο Art Hall Porvoo και απελευθερώνοντας, με αυτό τον τρόπο, τη φαντασιακή προοπτική των ετεροτοπιών μέσα σε αυτό το κτίριο με την πλούσια ιστορία.
Η πολυθεματική έκθεση της Αντωνίου αξιοποιεί ήχους, εικόνες βίντεο και διαλεγμένα στην τύχη αντικείμενα, τα λεγόμενα objets trouvés, για να συσχετίσει την αρχική ιδέα με την υλικότητα των εγκαταστάσεων.
Αφενός, η βίντεο-εγκατάσταση Something Exceedingly Strange is Happening this Year (2020) προσεγγίζει τον θεατή στα γραφόμενα της Ρόζας Λούξεμπουργκ μέσα από την προβολή γραμμάτων και ημερολογίων που η πολιτική ακτιβίστρια έγραψε στη φυλακή. Η ανάγνωση των γραφομένων της Λούξεμπουργκ αντιπαραβάλλεται με την υπνωτιστική οπτικοποίηση της εγκατάστασης, επιχειρώντας συν-πάθεια με τους φόβους και το άλγος της Λούξεμπουργκ, αλλά κυρίως με την ευφάνταστη αισιοδοξία της.
Αφετέρου, οι ηχογραφήσεις παράνομων και πειρατικών σταθμών στην εγκατάσταση Making Waves (2022) εγείρουν ζητήματα πολιτικής και προσωπικής λογοκρισίας, σε μια εποχή διαρκούς επιτήρησης, όταν η «πανοπτική» λειτουργία του κράτους έχει προσλάβει πρωτόγνωρες διαστάσεις.
Τέλος, ζητήματα όπως η ελεύθερη διακίνηση, η επιτήρηση και η τεχνητότητα των συνόρων εξετάζονται στην εγκατάσταση No Photographs Should be Taken Beyond this Point (2020) και θέτουν καίρια ερωτήματα, όχι μόνο σε σχέση με ζώνες ένοπλης σύρραξης αλλά, πιο σημαντικά, με τις καθημερινές μας ζωές και τα σύνορα που υψώνονται γύρω μας.
Για το έργο No Photographs should be taken beyond this point (2020), η Κλίτσα Αντωνίου φέρνει στην πινακοθήκη πινακίδες τις οποίες εκρίζωσε από το πολιτικό τους περικείμενο: την ένοπλη σύγκρουση στην Κύπρο, που οδήγησε στη διαίρεση του νησιού το 1974 και στη δημιουργία συνόρου που διατρέχει ολόκληρο το πλάτος της χώρας, από το ανατολικό μέχρι το δυτικό άκρο, και είναι γνωστό στο νησί ως Πράσινη Γραμμή.
Οι συγκεκριμένες καλλιτεχνικές παρεμβάσεις αμφισβητούν σθεναρά την τεχνητότητα και τον παραλογισμό των συνόρων, και μάλιστα σε μια εποχή όταν τα σύνορα της Ευρώπης φαίνονται να απειλούνται.
Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στην πινακοθήκη PORVOON TAIDEHALLI από τις 30 Σεπτεμβρίου μέχρι και τις 23 Οκτωβρίου 2022.Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2022.
Η έκθεση πραγματοποιείται με τη στήριξη της Πρεσβείας της Κύπρου στο Ελσίνκι, του Υφυπουργείου Πολιτισμού Κύπρου, του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) και του Εργαστηρίου Σύγχρονης Τέχνης του Πανεπιστημίου «Cut Contemporary Fine Arts Lab».