Σάββατο 26 Νοεμβρίου, 11 π.μ.
Μονοήμερο, διεθνές, συμπόσιο στην Οικία του Αδαμάντιου Διαμαντή στον Άγιο Θεόδωρο Πιτσιλιάς, το οποίο πρόσφατα παραχωρήθηκε στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου(ΤΕΠΑΚ), με τίτλο: «Άλλοτε Οικείοι Χώροι, Σύγχρονοι Δημιουργοί Πολιτισμού: Το Θερινό Σπίτι του Αδαμάντιου Διαμαντή», διοργανώνει το ερευνητικό εργαστήριο Cut Contemporary Fine Arts Lab του Τμήματος Καλών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ, στο πλαίσιο του project Rural Platforms / Places for Co-creation and Reconnection Πλατφόρμες Υπαίθρου / Χώροι Συνδημιουργίας και Επανασύνδεσης.
Το συμπόσιο εστιάζει σε θέματα πολιτισμικής διαχείρισης με αναφορά στη σύγχρονη πολιτισμική-καλλιτεχνική δημιουργία και μουσειολογία. Συγκεκριμένα, επιδιώκει τον διάλογο γύρω από την ανάπτυξη βιώσιμων και ουσιαστικών δράσεων, πρωτοβουλιών και δομών σε συνάρτηση με την τοπική κοινωνία και σε σχέση με τη διατήρηση και τη διαχείριση της καλλιτεχνικής, πνευματικής και υλικής παρακαταθήκης δημιουργών.
Ο Αδαμάντιος Διαμαντής (1900-1994) επισκέπτεται τον Άγιο Θεόδωρο για πρώτη φορά τα καλοκαίρια του 1931 και 1932. Τα σκίτσα του από αυτές τις επισκέψεις αποτελούν τη βάση για σημαντικά πρώιμα έργα του, όπως τα Αναμαλλιάρα σε γαϊδούρι (1932) και Φυτεύτριες (1932-33), ενώ μεταγενέστερα προσφέρουν υλικό για θεματικό προσανατολισμό. Η αγορά της συγκεκριμένης εξοχικής κατοικίας γίνεται το 1964 σε μια στιγμή, όπως σημειώνεται, καλλιτεχνικής στασιμότητας αλλά και αναζήτησης των βασικών αρχών της ζωγραφικής του.
Όπως χαρακτηριστικά γράφει στον Έλληνα ποιητή Γιώργο Σεφέρη την ίδια χρονιά: «Αισθάνομαι την ανάγκη να ριζώσω». Η χωροταξία του σπιτιού μαρτυρεί και τις διαφορετικές χρήσεις του: χώρος δημιουργίας, απομόνωσης, περισυλλογής, ανάπαυλας, αναψυχής, φιλοξενίας και επαφής με τη φύση.
Ποια χρήση θα μπορούσε άραγε να έχει η συγκεκριμένη κατοικία σήμερα; Τι είδους δράσεις και δομές θα μπορούσαν να αναπτυχθούν έτσι ώστε να συνεχίσει να αποτελεί πυρήνα καλλιτεχνικής σκέψης και δημιουργίας, συμβάλλοντας στη διατήρηση της πλούσιας παρακαταθήκης του ζωγράφου; Πως θα μπορούσε να αποτελέσει κέντρο έρευνας γύρω από θέματα που άπτονται της σύγχρονης καλλιτεχνικής δραστηριότητας αλλά και τόπο διασύνδεσης του Αγίου Θεοδώρου τόσο με την κυπριακή και όσο και με τη διεθνή καλλιτεχνική κοινότητα;
Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που θα συζητηθούν στο συμπόσιο το οποίο διοργανώνεται με τη στήριξη προσκεκλημένων Κύπριων και Διεθνών ερευνητών/τριων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΜΕ:
Λυδία Χατζηιακώβου
ArtBOX, Ελλάδα
http://www.artbox.gr/about.html
Βαλεντίνα Σωκράτους
Εθνολογικό Μουσείο Θράκης
https://emthrace.org/mouseio/poioieimaste
Δρ Γαβριήλ Κουρέας,
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας/ Πανεπιστήμιο Birkbeck
https://www.bbk.ac.uk/departments/art-history/our-staff
Δρ Θεόπιστη Στυλιανού Λάμπερτ
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
https://www.cut.ac.cy/faculties/aac/mga/staff/elected-staff/theopisti.stylianou
Στέλλα Ευαγγελίδου
Πανεπιστήμιο Frederick
Δρ Χριστίνα Λάμπρου
Κέντρο Έρευνας Οπτικού και Υλικού Πολιτισμού, Kingston School of Art
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ:
Δρ Έλενα Πάρπα
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου/Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
https://www.unic.ac.cy/parpa-elena/
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
Cut Contemporary Fine Arts Lab / Δρ Κλίτσα Αντωνίου
http://www.cutcontemporaryfineartslab.com/index2.html
Θα προηγηθεί ξενάγηση στο σπίτι του Αδαμάντιου Διαμαντή πριν την έναρξη του συμποσίου.
Το συμπόσιο θα γίνει σε παρακείμενο χώρο φιλοξενίας. Θα υπάρξει σήμανση για διευκόλυνση.
Κυκλοφόρησε το βιβλίο του Καθηγητή του ΤΕΠΑΚ, Αλέξη Σαβεριάδη, με τίτλο «Τουριστική Διακυβέρνηση: Παγιωμένες αντιλήψεις, προκλήσεις, προοπτικές»
Σάββατο 26 Νοεμβρίου, 11 π.μ.
Μονοήμερο, διεθνές, συμπόσιο στην Οικία του Αδαμάντιου Διαμαντή στον Άγιο Θεόδωρο Πιτσιλιάς, το οποίο πρόσφατα παραχωρήθηκε στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου(ΤΕΠΑΚ), με τίτλο: «Άλλοτε Οικείοι Χώροι, Σύγχρονοι Δημιουργοί Πολιτισμού: Το Θερινό Σπίτι του Αδαμάντιου Διαμαντή», διοργανώνει το ερευνητικό εργαστήριο Cut Contemporary Fine Arts Lab του Τμήματος Καλών Τεχνών του ΤΕΠΑΚ, στο πλαίσιο του project Rural Platforms / Places for Co-creation and Reconnection Πλατφόρμες Υπαίθρου / Χώροι Συνδημιουργίας και Επανασύνδεσης.
Το συμπόσιο εστιάζει σε θέματα πολιτισμικής διαχείρισης με αναφορά στη σύγχρονη πολιτισμική-καλλιτεχνική δημιουργία και μουσειολογία. Συγκεκριμένα, επιδιώκει τον διάλογο γύρω από την ανάπτυξη βιώσιμων και ουσιαστικών δράσεων, πρωτοβουλιών και δομών σε συνάρτηση με την τοπική κοινωνία και σε σχέση με τη διατήρηση και τη διαχείριση της καλλιτεχνικής, πνευματικής και υλικής παρακαταθήκης δημιουργών.
Ο Αδαμάντιος Διαμαντής (1900-1994) επισκέπτεται τον Άγιο Θεόδωρο για πρώτη φορά τα καλοκαίρια του 1931 και 1932. Τα σκίτσα του από αυτές τις επισκέψεις αποτελούν τη βάση για σημαντικά πρώιμα έργα του, όπως τα Αναμαλλιάρα σε γαϊδούρι (1932) και Φυτεύτριες (1932-33), ενώ μεταγενέστερα προσφέρουν υλικό για θεματικό προσανατολισμό. Η αγορά της συγκεκριμένης εξοχικής κατοικίας γίνεται το 1964 σε μια στιγμή, όπως σημειώνεται, καλλιτεχνικής στασιμότητας αλλά και αναζήτησης των βασικών αρχών της ζωγραφικής του.
Όπως χαρακτηριστικά γράφει στον Έλληνα ποιητή Γιώργο Σεφέρη την ίδια χρονιά: «Αισθάνομαι την ανάγκη να ριζώσω». Η χωροταξία του σπιτιού μαρτυρεί και τις διαφορετικές χρήσεις του: χώρος δημιουργίας, απομόνωσης, περισυλλογής, ανάπαυλας, αναψυχής, φιλοξενίας και επαφής με τη φύση.
Ποια χρήση θα μπορούσε άραγε να έχει η συγκεκριμένη κατοικία σήμερα; Τι είδους δράσεις και δομές θα μπορούσαν να αναπτυχθούν έτσι ώστε να συνεχίσει να αποτελεί πυρήνα καλλιτεχνικής σκέψης και δημιουργίας, συμβάλλοντας στη διατήρηση της πλούσιας παρακαταθήκης του ζωγράφου; Πως θα μπορούσε να αποτελέσει κέντρο έρευνας γύρω από θέματα που άπτονται της σύγχρονης καλλιτεχνικής δραστηριότητας αλλά και τόπο διασύνδεσης του Αγίου Θεοδώρου τόσο με την κυπριακή και όσο και με τη διεθνή καλλιτεχνική κοινότητα;
Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που θα συζητηθούν στο συμπόσιο το οποίο διοργανώνεται με τη στήριξη προσκεκλημένων Κύπριων και Διεθνών ερευνητών/τριων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΜΕ:
Λυδία Χατζηιακώβου
ArtBOX, Ελλάδα
http://www.artbox.gr/about.html
Βαλεντίνα Σωκράτους
Εθνολογικό Μουσείο Θράκης
https://emthrace.org/mouseio/poioieimaste
Δρ Γαβριήλ Κουρέας,
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας/ Πανεπιστήμιο Birkbeck
https://www.bbk.ac.uk/departments/art-history/our-staff
Δρ Θεόπιστη Στυλιανού Λάμπερτ
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
https://www.cut.ac.cy/faculties/aac/mga/staff/elected-staff/theopisti.stylianou
Στέλλα Ευαγγελίδου
Πανεπιστήμιο Frederick
Δρ Χριστίνα Λάμπρου
Κέντρο Έρευνας Οπτικού και Υλικού Πολιτισμού, Kingston School of Art
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ:
Δρ Έλενα Πάρπα
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου/Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
https://www.unic.ac.cy/parpa-elena/
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
Cut Contemporary Fine Arts Lab / Δρ Κλίτσα Αντωνίου
http://www.cutcontemporaryfineartslab.com/index2.html
Θα προηγηθεί ξενάγηση στο σπίτι του Αδαμάντιου Διαμαντή πριν την έναρξη του συμποσίου.
Το συμπόσιο θα γίνει σε παρακείμενο χώρο φιλοξενίας. Θα υπάρξει σήμανση για διευκόλυνση.