Το ΤΕΠΑΚ συμμετέχει σε ερευνητικό έργο για τη δημιουργία πλαισίου μάθησης εκτεταμένης πραγματικότητας για φοιτητές/φοιτήτριες παιδιατρικής νοσηλευτικής


Νέα-Ανακοινώσεις

Το Τμήμα Νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) μαζί με τα ακαδημαϊκά ιδρύματα Thomas More Kempen (Βέλγιο), Medical University Sofia (Βουλγαρία),  την εταιρεία πληροφορικής Θεοφανίδης Αλεξανδρίτης και ΣΙΑ (Ελλάδα) και την Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Νοσηλευτικής (Ελλάδα), συμμετέχει, ως συνεργαζόμενος φορέας, στο ερευνητικό πρόγραμμα του  Erasmus +  «Extended Reality Learning Framework For Pediatric Nursing Students – Pedxr», με ανάδοχο φορέα το  Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ελλάδα).

Το έργο αυτό στοχεύει στην ανάπτυξη, εφαρμογή και επικύρωση της εγκυρότητας ενός μαθησιακού πλαισίου με τη χρήση τεχνολογιών Διευρυμένης Πραγματικότητας (ΔΠ) για φοιτητές/φοιτήτριες παιδιατρικής νοσηλευτικής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά  Ιδρύματα (ΑΕΙ), σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Η ανάπτυξη του πλαισίου μάθησης διευρυμένης πραγματικότητας (πλαισίου μάθησης PeDXR), πρόκειται να παρέχει μια δομημένη προσέγγιση για την οργάνωση και  παροχή παιδιατρικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης, ενισχύοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση με πρωτοπόρες τεχνολογίες ΔΠ και ως εκ τούτου θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας.

Το πλαίσιο μάθησης PeDXR θα συνδυάζει βέλτιστες πρακτικές και  προγράμματα σπουδών στην παιδιατρική νοσηλευτική από ΑΕΙ, μαζί με εργαλεία ΔΠ. Θα ενσωματώνει αναλυτικά εκπαιδευτικά προγράμματα, μαθησιακούς στόχους, μεθόδους διδασκαλίας, αξιολογήσεις και μια ειδική Εφαρμογή Διευρυμένης Πραγματικότητας (ΕΔΠ) για την ενίσχυση της εκπαίδευσης των φοιτητών/φοιτητριών παιδιατρικής νοσηλευτικής μέσω της τεχνολογίας ΔΠ.

Η παιδιατρική νοσηλευτική φροντίδα αποτελεί πρόκληση, λόγο των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών των παιδιατρικών ασθενών και των οικογενειών τους, και ως εκ τούτου η εκπαίδευση των παιδιατρικών φοιτητών/φοιτητριών νοσηλευτικής σε πραγματικό κλινικό περιβάλλον παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Με τη χρήση της ΕΔΠ οι φοιτητές/φοιτήτριες παιδιατρικής νοσηλευτικής θα μπορούν να μπουν σε εικονικές αίθουσες νοσοκομείων, όπου θα αλληλοεπιδρούν με εικονικούς ασθενείς και ιατρικό εξοπλισμό. θα μπορούν να ζήσουν πραγματικά σενάρια που σχετίζονται με τη φροντίδα παιδιών σε διάφορες καταστάσεις υγείας, πριν έρθουν σε επαφή με τον επαγγελματικό χώρο. Αυτό μπορεί να τους επιτρέψει να αναπτύξουν βαθύτερη κατανόηση για τις ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους.

Οι προσομοιώσεις στην ΕΔΠ θα επιτρέψουν επιπρόσθετα στους φοιτητές/φοιτήτριες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον και να χτίσουν αυτοπεποίθηση για χειρισμό περιστατικών. Μπορούν επίσης να εξασκηθούν σε κρίσιμες καταστάσεις όπως η αντιμετώπιση επείγουσας κατάστασης σε ένα παιδί, χωρίς να υποβάλλουν σε κίνδυνο τους πραγματικούς ασθενείς.

Η ΕΔΠ θα χρησιμεύσει ως ένας ολοκληρωμένος χώρος όπου οι φοιτητές παιδιατρικής νοσηλευτικής θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα πόρων και εργαλείων για να βελτιώσουν την μαθησιακή τους εμπειρία. Επιπρόσθετα η  ΕΔΠ θα διευκολύνει τη συνεργατική μάθηση, καθώς οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν να συνεργαστούν μέσα στο εικονικό περιβάλλον για την επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Το αναπτυγμένο πλαίσιο μάθησης PeDXR θα επιτρέψει περαιτέρω τη διακρατική συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων στην παιδιατρική νοσηλευτική εκπαίδευση μεταξύ των συμμετεχόντων ευρωπαϊκών ΑΕΙ, και  επιπρόσθετα θα προσφέρει την ευκαιρία σε άλλα ενδιαφερόμενα ευρωπαϊκά ΑΕΙ να υιοθετήσουν το πλαίσιο μάθησης PeDXR στα προγράμματα σπουδών τους, για να επεκτείνουν τις γνώσεις και την τεχνογνωσία τους στον τομέα της παιδιατρικής νοσηλευτικής.

Ταυτότητα του έργου:

Αριθμός έργου: 2023-1-EL01-KA220-HED-000161808

Διάρκεια έργου: 01.12.2023 – 30.11.2026

Πηγή χρηματοδότησης: Erasmus+ Cooperation Partnerships

Συνολική χρηματοδότηση έργου: €250.000

Ερευνητική ομάδα έργου από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου:

Χριστιάνα Νικολάου (Επιστημονική Συντονίστρια Συνεργαζόμενου Φορέα - ΤΕΠΑΚ)

Ουρανία Κολοκοτρώνη, Ιωάννα Πιερή, Κοραλία Μιχαήλ, Νίκος Μίτλεττον, Μαριάννα Μωρ

Ιστοσελίδα έργου: https://pedxr.com/

CUT participates in the Erasmus + research project Extended Reality Learning Framework for Pediatric Nursing Students – PeDXR, aiming at creating an extended reality learning framework for pediatric nursing students

The Department of Nursing of the Cyprus University of Technology (CUT), together with the academic institutions Thomas More Kempen (Belgium), Medical University Sofia (Bulgaria), the IT services company Theofanis Alexandridis Kai Sia EE (Greece) and the Hellenic Pediatric Nursing Association (Greece), participates as a collaborating institution in the Erasmus+ research program "Extended Reality Learning Framework For Pediatric Nursing Students – PeDXR" with the National and Kapodistrian University of Athens (Greece) as coordinator.

This project aims to develop, implement and validate a learning framework that incorporates Extended Reality (XR) technologies, for pediatric nursing students in Higher Education Institutions (HEIs), both nationally and internationally. The development of the Extended Reality Learning Framework (PeDXR Learning Framework) will offer a structured approach to organizing and delivering pediatric nursing education. By utilizing pioneering XR technologies, this framework will enhance educational practices and contribute to improving the quality of care provided.

The PeDXR learning framework will combine good practices and educational programs in pediatric nursing from Higher Educational Institutes (HEIs), with XR tools. It will integrate, comprehensive educational programs, learning objectives, teaching methods, assessments, and a dedicated Extended Reality Application (XRA) to enhance the education of pediatric nursing students using XR technology.

Pediatric nursing care is a challenge, due to the characteristics and needs of pediatric patients and their families, and therefore the training of pediatric nursing students in a real clinical environment presents difficulties. Using the XRA, pediatric nursing students will be able to step into virtual hospital rooms, where they will interact with virtual patients and medical equipment. They will be able to experience scenarios that mirror reality, in various child healthcare situations, before entering the professional field. This will allow them to develop a deeper understanding of the needs of the children and families. The simulations within the XRA will additionally allow students to develop their skills in a safe and controlled environment and build confidence in handling consultations. They can also practice critical cases such as dealing with an emergency in a child, without putting real patients at risk.

The XRA will serve as a comprehensive space where pediatric nursing students can access a wide range of resources and tools to enhance their learning experience. Additionally, XRA will facilitate collaborative learning, as students will be able to collaborate in a virtual environment to solve problems and develop skills.

The developed PeDXR learning framework will further enable transnational collaboration and knowledge exchange in paediatric nursing education among the participating European HEI, and additionally provide opportunity to other interested European HEIs to adopt the PeDXR learning framework in their educational programs, to expand their knowledge and expertise in the field of pediatric nursing.

Project ID

Project number: 2023-1-EL01-KA220-HED-000161808

Duration of the project: 01.12.2023 – 30.11.2026

Source of funding: Erasmus+ Cooperation Partnerships

Total project funding: €250,000

Project research team at the Cyprus University of Technology: 

Christiana Nicolaou (Partner Scientific Coordinator - CUT)

Ourania Kolokotroni, Ioanna Pieri, Koralia Michael, Nicos Middleton, Marianna Moore

Project website: https://pedxr.com/

Πρόσφατα άρθρα

Το ΤΕΠΑΚ συμμετέχει σε ερευνητικό έργο για τη δημιουργία πλαισίου μάθησης εκτεταμένης πραγματικότητας για φοιτητές/φοιτήτριες παιδιατρικής νοσηλευτικής

Το ΤΕΠΑΚ συμμετέχει σε ερευνητικό έργο για τη δημιουργία πλαισίου μάθησης εκτεταμένης πραγματικότητας για φοιτητές/φοιτήτριες παιδιατρικής νοσηλευτικής

Γραφείο Διαφορετικότητας και Συμπερίληψης ίδρυσε το ΤΕΠΑΚ

Γραφείο Διαφορετικότητας και Συμπερίληψης ίδρυσε το ΤΕΠΑΚ

Έναρξη μαθημάτων στο ΤΕΠΑΚ: Ένα νέο ταξίδι ξεκίνα!

Έναρξη μαθημάτων στο ΤΕΠΑΚ: Ένα νέο ταξίδι ξεκίνα!

Έναρξη μαθημάτων στο ΤΕΠΑΚ: Ένα νέο ταξίδι ξεκίνα!

Το Τμήμα Νοσηλευτικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) μαζί με τα ακαδημαϊκά ιδρύματα Thomas More Kempen (Βέλγιο), Medical University Sofia (Βουλγαρία),  την εταιρεία πληροφορικής Θεοφανίδης Αλεξανδρίτης και ΣΙΑ (Ελλάδα) και την Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Νοσηλευτικής (Ελλάδα), συμμετέχει, ως συνεργαζόμενος φορέας, στο ερευνητικό πρόγραμμα του  Erasmus +  «Extended Reality Learning Framework For Pediatric Nursing Students – Pedxr», με ανάδοχο φορέα το  Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ελλάδα).

Το έργο αυτό στοχεύει στην ανάπτυξη, εφαρμογή και επικύρωση της εγκυρότητας ενός μαθησιακού πλαισίου με τη χρήση τεχνολογιών Διευρυμένης Πραγματικότητας (ΔΠ) για φοιτητές/φοιτήτριες παιδιατρικής νοσηλευτικής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά  Ιδρύματα (ΑΕΙ), σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Η ανάπτυξη του πλαισίου μάθησης διευρυμένης πραγματικότητας (πλαισίου μάθησης PeDXR), πρόκειται να παρέχει μια δομημένη προσέγγιση για την οργάνωση και  παροχή παιδιατρικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης, ενισχύοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση με πρωτοπόρες τεχνολογίες ΔΠ και ως εκ τούτου θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας.

Το πλαίσιο μάθησης PeDXR θα συνδυάζει βέλτιστες πρακτικές και  προγράμματα σπουδών στην παιδιατρική νοσηλευτική από ΑΕΙ, μαζί με εργαλεία ΔΠ. Θα ενσωματώνει αναλυτικά εκπαιδευτικά προγράμματα, μαθησιακούς στόχους, μεθόδους διδασκαλίας, αξιολογήσεις και μια ειδική Εφαρμογή Διευρυμένης Πραγματικότητας (ΕΔΠ) για την ενίσχυση της εκπαίδευσης των φοιτητών/φοιτητριών παιδιατρικής νοσηλευτικής μέσω της τεχνολογίας ΔΠ.

Η παιδιατρική νοσηλευτική φροντίδα αποτελεί πρόκληση, λόγο των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και αναγκών των παιδιατρικών ασθενών και των οικογενειών τους, και ως εκ τούτου η εκπαίδευση των παιδιατρικών φοιτητών/φοιτητριών νοσηλευτικής σε πραγματικό κλινικό περιβάλλον παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.

Με τη χρήση της ΕΔΠ οι φοιτητές/φοιτήτριες παιδιατρικής νοσηλευτικής θα μπορούν να μπουν σε εικονικές αίθουσες νοσοκομείων, όπου θα αλληλοεπιδρούν με εικονικούς ασθενείς και ιατρικό εξοπλισμό. θα μπορούν να ζήσουν πραγματικά σενάρια που σχετίζονται με τη φροντίδα παιδιών σε διάφορες καταστάσεις υγείας, πριν έρθουν σε επαφή με τον επαγγελματικό χώρο. Αυτό μπορεί να τους επιτρέψει να αναπτύξουν βαθύτερη κατανόηση για τις ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους.

Οι προσομοιώσεις στην ΕΔΠ θα επιτρέψουν επιπρόσθετα στους φοιτητές/φοιτήτριες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, σε ένα ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον και να χτίσουν αυτοπεποίθηση για χειρισμό περιστατικών. Μπορούν επίσης να εξασκηθούν σε κρίσιμες καταστάσεις όπως η αντιμετώπιση επείγουσας κατάστασης σε ένα παιδί, χωρίς να υποβάλλουν σε κίνδυνο τους πραγματικούς ασθενείς.

Η ΕΔΠ θα χρησιμεύσει ως ένας ολοκληρωμένος χώρος όπου οι φοιτητές παιδιατρικής νοσηλευτικής θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα πόρων και εργαλείων για να βελτιώσουν την μαθησιακή τους εμπειρία. Επιπρόσθετα η  ΕΔΠ θα διευκολύνει τη συνεργατική μάθηση, καθώς οι φοιτητές/φοιτήτριες θα μπορούν να συνεργαστούν μέσα στο εικονικό περιβάλλον για την επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Το αναπτυγμένο πλαίσιο μάθησης PeDXR θα επιτρέψει περαιτέρω τη διακρατική συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων στην παιδιατρική νοσηλευτική εκπαίδευση μεταξύ των συμμετεχόντων ευρωπαϊκών ΑΕΙ, και  επιπρόσθετα θα προσφέρει την ευκαιρία σε άλλα ενδιαφερόμενα ευρωπαϊκά ΑΕΙ να υιοθετήσουν το πλαίσιο μάθησης PeDXR στα προγράμματα σπουδών τους, για να επεκτείνουν τις γνώσεις και την τεχνογνωσία τους στον τομέα της παιδιατρικής νοσηλευτικής.

Ταυτότητα του έργου:

Αριθμός έργου: 2023-1-EL01-KA220-HED-000161808

Διάρκεια έργου: 01.12.2023 – 30.11.2026

Πηγή χρηματοδότησης: Erasmus+ Cooperation Partnerships

Συνολική χρηματοδότηση έργου: €250.000

Ερευνητική ομάδα έργου από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου:

Χριστιάνα Νικολάου (Επιστημονική Συντονίστρια Συνεργαζόμενου Φορέα - ΤΕΠΑΚ)

Ουρανία Κολοκοτρώνη, Ιωάννα Πιερή, Κοραλία Μιχαήλ, Νίκος Μίτλεττον, Μαριάννα Μωρ

Ιστοσελίδα έργου: https://pedxr.com/

CUT participates in the Erasmus + research project Extended Reality Learning Framework for Pediatric Nursing Students – PeDXR, aiming at creating an extended reality learning framework for pediatric nursing students

The Department of Nursing of the Cyprus University of Technology (CUT), together with the academic institutions Thomas More Kempen (Belgium), Medical University Sofia (Bulgaria), the IT services company Theofanis Alexandridis Kai Sia EE (Greece) and the Hellenic Pediatric Nursing Association (Greece), participates as a collaborating institution in the Erasmus+ research program "Extended Reality Learning Framework For Pediatric Nursing Students – PeDXR" with the National and Kapodistrian University of Athens (Greece) as coordinator.

This project aims to develop, implement and validate a learning framework that incorporates Extended Reality (XR) technologies, for pediatric nursing students in Higher Education Institutions (HEIs), both nationally and internationally. The development of the Extended Reality Learning Framework (PeDXR Learning Framework) will offer a structured approach to organizing and delivering pediatric nursing education. By utilizing pioneering XR technologies, this framework will enhance educational practices and contribute to improving the quality of care provided.

The PeDXR learning framework will combine good practices and educational programs in pediatric nursing from Higher Educational Institutes (HEIs), with XR tools. It will integrate, comprehensive educational programs, learning objectives, teaching methods, assessments, and a dedicated Extended Reality Application (XRA) to enhance the education of pediatric nursing students using XR technology.

Pediatric nursing care is a challenge, due to the characteristics and needs of pediatric patients and their families, and therefore the training of pediatric nursing students in a real clinical environment presents difficulties. Using the XRA, pediatric nursing students will be able to step into virtual hospital rooms, where they will interact with virtual patients and medical equipment. They will be able to experience scenarios that mirror reality, in various child healthcare situations, before entering the professional field. This will allow them to develop a deeper understanding of the needs of the children and families. The simulations within the XRA will additionally allow students to develop their skills in a safe and controlled environment and build confidence in handling consultations. They can also practice critical cases such as dealing with an emergency in a child, without putting real patients at risk.

The XRA will serve as a comprehensive space where pediatric nursing students can access a wide range of resources and tools to enhance their learning experience. Additionally, XRA will facilitate collaborative learning, as students will be able to collaborate in a virtual environment to solve problems and develop skills.

The developed PeDXR learning framework will further enable transnational collaboration and knowledge exchange in paediatric nursing education among the participating European HEI, and additionally provide opportunity to other interested European HEIs to adopt the PeDXR learning framework in their educational programs, to expand their knowledge and expertise in the field of pediatric nursing.

Project ID

Project number: 2023-1-EL01-KA220-HED-000161808

Duration of the project: 01.12.2023 – 30.11.2026

Source of funding: Erasmus+ Cooperation Partnerships

Total project funding: €250,000

Project research team at the Cyprus University of Technology: 

Christiana Nicolaou (Partner Scientific Coordinator - CUT)

Ourania Kolokotroni, Ioanna Pieri, Koralia Michael, Nicos Middleton, Marianna Moore

Project website: https://pedxr.com/