• ΕΛ
  • EN
  • 20 Χρόνια ΤΕΠΑΚ
  • myUni
  • Βιβλιοθήκη
Τμήμα Επικοινωνίας
και Σπουδών
Διαδικτύου
  • Φοιτητές/τριες
    • Πληροφορίες φοίτησης
    • Φοιτητική Ζωή
    • Εξεύρεση Διαμονής
    • Αθλητισμός
    • Σταδιοδρομία
    • Στήριξη φοιτητών/τριών
    • Συμβουλευτική και Ανάπτυξη Φοιτητών/τριών
    • Κέντρο Εξυπηρέτησης και Πληροφόρησης
    • ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ των φοιτητ(ρι)ών
    • Νέα & Εκδηλώσεις
  • Σπουδές
    • Οι σπουδές στο ΤΕΠΑΚ
    • Υποψήφιοι Φοιτητές/τριες
    • Προπτυχιακά Προγράμματα
    • Περιστασιακή και άλλη φοίτηση
    • Μεταπτυχιακά Προγράμματα Μάστερ
    • Επιτυχημένοι απόφοιτοι
    • Διδακτορικές Σπουδές
    • Εκδόσεις
  • Έρευνα
    • Ευκαιρίες χρηματοδότησης
      • Horizon 2020
      • Erasmus+
      • INTERREG IV
      • ΙΠΕ
    • Διεθνής Συνεργασία
      • Erasmus
      • Γραφείο Διασύνδεσης
      • Europe Direct Λεμεσού
    • Ερευνητικά Κέντρα
    • Χρηματοδοτούμενα Έργα
  • Το Πανεπιστήμιο
    • Γενικές Πληροφορίες
      • Προφίλ Πανεπιστημίου
      • Όραμα, Αποστολή και Αξίες
      • Μήνυμα από τον Πρύτανη
      • Νομοθεσία
      • Στρατηγικός Προγραμματισμός 2023-2030
      • Ετήσιες Εκθέσεις
      • Εκδόσεις
    • Διοίκηση
      • Συμβούλιο
      • Σύγκλητος
      • Πρυτανεία
      • Διοικητικές Υπηρεσίες
    • Σχολές
      • Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών και Διαχείρισης Περιβάλλοντος
      • Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
      • Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης
      • Σχολή Επιστημών Υγείας
      • Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
      • Σχολή Μηχανικής και Τεχνολογίας
      • Σχολή Διοίκησης Τουρισμού, Φιλοξενίας και Επιχειρηματικότητας
      • Κέντρο Γλωσσών
    • Οργανωμένες Οντότητες
    • hrs4r
    • Επικοινωνία
    • Εργοδότηση
    • GDPR
  • Απόφοιτοι
  1. Σχολές
  2. Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης
  3. Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου
  4. Προσωπικό
  5. Ιόλη Νικολαίδου
  1. Σχολές
  2. Σχολή Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης
  3. Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου
  4. Προσωπικό
  5. Ιόλη Νικολαίδου

Ιόλη Νικολαίδου

Ιόλη Νικολαίδου

Επίκουρη Καθηγήτρια

Τμημα Επικοινωνιασ και Σπουδων Διαδικτυου

iolie.nicolaidou@cut.ac.cy

2500 2105



Η Δρ Ιόλη Νικολαΐδου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει διδακτορικό τίτλο στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία από το Concordia University (2009), Μοντρεάλ, Καναδά. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία από το Boston University (2002) στη Βοστώνη, Η.Π.Α., όπου ήταν υπότροφος του Fulbright, και Πτυχίο στην Εκπαίδευση, με ειδίκευση στις Φυσικές Επιστήμες, από το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου (2000).

H έρευνά της στον τομέα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας επικεντρώθηκε στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση αναδυόμενων τεχνολογιών μάθησης σε περιβάλλοντα τυπικής και άτυπης μάθησης για την επίλυση συγκεκριμένων [...]προβλημάτων. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια (2020-2024) επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και αξιολόγηση αναδυόμενων τεχνολογιών με εφαρμογές στη μάθηση και στην υγεία. Το έργο της επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση παρεμβάσεων που υποστηρίζονται από αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως σοβαρά παιχνίδια, παιχνιδοποιημένες εφαρμογές και Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT), για την ενίσχυση της μάθησης, τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και την προώθηση αλλαγής συμπεριφοράς. Η έρευνά της ασχολείται με επίκαιρα κοινωνικά προβλήματα και υιοθετεί μια διεπιστημονική, προβληματοκεντρική, συμμετοχική προσέγγιση σχεδιασμού. Η βασική συμβολή της είναι η ανάπτυξη εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων για τη μάθηση με τη χρήση αναδυόμενων τεχνολογιών, καθώς και η εξαγωγή αρχών σχεδιασμού βασισμένων σε θεωρία για προγραμματιστές εφαρμογών μάθησης.

Έχει συμμετάσχει ως κύρια ερευνήτρια (PI), τοπικός συντονιστής ή ανώτερος ερευνητής σε 5 ερευνητικά προγράμματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια (2000-2024) που χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Horizon2020, EU4Health, Erasmus+) και από την Κύπρο (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου) (συνολικά περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ σε ερευνητικά κονδύλια).

Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 100 ερευνητικές εργασίες σε διεθνή, υψηλού κύρους, επιστημονικά περιοδικά με κριτές και σε πρακτικά διεθνών επιστημονικών συνεδρίων. Έχει δημοσιεύσει τη δουλειά της σε τέσσερα από τα οκτώ κορυφαία περιοδικά του τομέα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (με βάση το Google Scholar, από τις 16 Ιανουαρίου 2025), Computers & Education (1ο), Education and Information Technologies (2ο), Interactive Learning Environments (4ο) και International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET)(8ο), με τις τρεις τελευταίες εργασίες να έχουν δημοσιευτεί μεταξύ 2021 και 2025. Δημοσίευσε επίσης ερευνητικές εργασίες της σε επιστημονικά περιοδικά όπως Social Science Computer Review, Information Communication and Society, Digital Health και Journal of Medical Internet Research (το κορυφαίο περιοδικό ιατρικής πληροφορικής).


  • Έρευνα
  • Δημοσιεύσεις
  • Σπουδές
  • Διδασκαλία
  • Απασχόληση
  • ερευνα
  • Δημοσιευσεισ
  • Σπουδεσ
  • Διδασκαλια
  • Απασχοληση

Έρευνα

Eρευνητικά ενδιαφέροντα

Σχεδιασμός και αξιολόγηση αναδυόμενων τεχνολογιών για τη μάθηση

Σχεδιασμός και αξιολόγηση τεχνολογικά υποστηριζόμενων περιβαλλόντων μάθησης

Ενσωμάτωση τεχνολογίας σε αναλυτικά προγράμματα  (Κ-12 και τριτοβάθμια εκπαίδευση)

Σοβαρά παιχνίδια και παιχνιδοποιημένες εφαρμογές ως παρεμβάσεις πρόληψης για την υγεία

Η Ιόλη Νικολαΐδου έχει συμμετάσχει ως κύρια ερευνήτρια (PI), τοπική συντονίστρια ή ανώτερη ερευνήτρια σε 5 ερευνητικά προγράμματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια (2000-2024) που χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Horizon2020, EU4Health, Erasmus+) και από εθνικές επιχορηγήσεις της Κύπρου (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου) (συνολικά περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ σε ερευνητικά κονδύλια).

 

Ερευνητικά Προγράμματα

Ref. Number

Date

Title

Funded by

Project Role

1

2024-2027

DigiTREE (Enriching youth digital, media and soft skills using virtual mobility experiences in Sub-Saharan Africa and the EU)

EU

Funding program ERASMUS-LS

Funding: 191 520 euros

Research team member,  PI at CUT: Dr. Anna Nicolaou

2

2023-2025

TRANSiTION (Digital TRANSition and dIgiTal resIlience in ONcology)

Coordinator: CUT

EU

Funding program EU4Health

Funding scheme (80-20)

Funding: 2.3Million euros

Educational Technology expert, Senior Researcher, Member of the Coordinating Team, PI at CUT: Dr. Andreas Charalampous

I am the educational technology expert among 25 partners from 14 member states in the health sector in this project, which is coordinated by CUT. I act as the local coordinator for the CUT team for the design of the curriculum for healthcare professionals and health managers.

3

2021-2024

HEALTHeLEARNING (Design and evaluation of real-time data-driven gamified interventions for health)

 

Cyprus University of Technology start-up grant for new faculty members

Funding: 40 000 euros

Principal Investigator

I led a team of seven (one Post-doc, two PhD students, two undergraduates, and two programmers) to implement interventions in real-life settings through multiple design-based research cycles, to evaluate their impact and draw implications for theory and practice.

4

2022-2024

Water Museum game project (Design and evaluation of a game for social impact for the Water Museum in Limassol)

Limassol Water Board

Funding: 10 000 euros

Principal Investigator

The funding was used to employ a designer and a developer for the game whom I supervised (pro bono) in collaboration with Dr. Marlen Vasquez.

 

5

2018-2021

RePAST (Strengthening European Integration through the Analysis of Conflict Discourses: Revisiting the Past, Anticipating the Future), CULT-COOP-02-2017.

Coordinator: CUT

 

EU-Horizon2020

Funding:  2.5 Million Euros

Research Team Member, WP Leader and Local coordinator for the CUT team. PI at CUT: Dimitra Milioni

 

As a WP Leader and Local coordinator for the CUT team for serious games and virtual tours, I led the design of a series of digital games for renegotiating troubled pasts, coordinated the application of serious games in education with a sample of 1000 students from 8 countries, and analyzed learning analytics data from gameplay and quantitative data on students’ negotiating skills and perceptions.

6

2010-2012

mEducator project: Multi-type Content Repurposing and Sharing in Medical Education (http://www.meducator.net/),

European Commission (eContentplus programme)

Funding: 3.4 Million Euros

Research team member

I worked on the design and evaluation of the meducator e-learning platform with respect to usability, pedagogical and multicultural factors

7

2008-2011

CoReflect project “Digital support for Inquiry, Collaboration, and Reflection on Socio-Scientific Debates” (http://mcl.cut.ac.cy/2017/09/17/coreflect/)

EE: FP7 framework

Funding: 916 260 euros

Researcher/Project Manager/Local Working Group coordinator for the design, development, enactment and evaluation of innovative, web-based learning environments.

8

2004-2008

Projects at the Center of the Study of Learning and Performance CSLP (Montreal, Canada):

1. “Alphie’s Alley” project (ABRACADABRA)

2. “e-portfolio” project  (ePEARL) (https://www.concordia.ca/research/learning-performance/tools/learning-toolkit/epearl.html)

3.“systematic review of e-learning” project of the Canadian Council on Learning (CCL).

4. Pedagogy & Technology project

Center of the Study of Learning and Performance CSLP (Montreal, Canada) and Canadian Council on Learning (CCL).

Research assistant

 

Δημοσιεύσεις

Η Δρ Ιόλη Νικολαΐδου έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 100 εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές και σε πρακτικά διεθνών επιστημονικών συνεδρίων.  Έχει δημοσιεύσει τη δουλειά της σε τέσσερα από τα 8 κορυφαία περιοδικά του τομέα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (με βάση το Google Scholar, από τις 16 Ιανουαρίου 2025),

Computers & Education (1ο),

Education and Information Technologies (2ο),

Interactive Learning Environments (4ο) και

International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET) (8ο),

με τις τρεις τελευταίες δημοσιεύσεις στο περιοδικό να έχουν δημοσιευτεί μεταξύ 2021 και 2025. Δημοσίευσε επίσης εργασίες της σε περιοδικά όπως Social Science Computer Review, Information Communication and Society, Digital Health και Journal of Medical Internet Research, το οποίο είναι το κορυφαίο περιοδικό ιατρικής πληροφορικής.

 

Προφίλ google scholar: https://scholar.google.com/citations?hl=el&user=tJ6HFJ4AAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate

Επιλογή από δημοσιεύσεις

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά

  1. Theodosi, S. & Nicolaidou, I. (2025). How can we help children adopt healthy sun protection habits? A quasi-experiment using Internet of Things (IoT), gamification, and a social mission. Education and Information Technologies (Impact Factor: 4.8) https://doi.org/10.1007/s10639-024-13240-7
  2. Nicolaidou, I., & Kampf, R. (2024). Serious Games, Knowledge Acquisition, and Conflict Resolution: The Case of PeaceMaker as a Peace Education Tool. Social Science Computer Review (Impact Factor: 4.1), DOI: 10.1177/08944393241249724 https://doi.org/10.1177/08944393241249724
  3. Kampf, R., & Nicolaidou, I. (2024). Using social impact games to overcome intractable conflicts: the case of Fact Finders and PeaceMaker. Information, Communication & Society (Impact Factor: 4.2), 1-16. DOI: 10.1080/1369118X.2024.2331770 https://doi.org/10.1080/1369118X.2024.2331770
  4. Theodosi, S., & Nicolaidou, I. (2023). Validation of the Sun Exposure and Protection Index (SEPI) in Greek: An Instrument for Measuring Children’s Sun Protection Propensity. Sustainability, 15(3), 1870. (Impact Factor: 3.9). https://doi.org/10.3390/su15031870
  5. Nicolaidou, I., Egenfeldt-Nielsen, S., Zupancic, R., Hajslund, S & Milioni, D. (2023). Developing Fact Finders: a mobile game for overcoming intractable conflicts. Social Science Computer Review, 41(4), 1166-1186. https://doi.org/10.1177/08944393211073586 (Impact Factor: 4.57).
  6. Nicolaidou, I., Aristeidis, L., & Lambrinos, L. (2022). A gamified app for supporting undergraduate students’ mental health: A feasibility and usability study. Digital Health, 8, https://doi.org/10.1177/20552076221109059 (Impact Factor: 4.68).
  7. Nicolaidou, I., Zupancic, R., Fiedler, A., Andresen, K., Hoxha, A., Ntaltagianni, C., ... & Milioni, D. (2022). Virtual Tours as Emerging Technologies to Engage Children and Youth with their Country’s Historical Conflicts. International Journal of Emerging Technologies in Learning 17 (21), 164–183. DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v17i21.32853  (Scimago Impact Factor: 2.75)
  8. Roumba, E., & Nicolaidou, I. (2022). Augmented Reality Books: Motivation, Attitudes, and Behaviors of Young Readers. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 16(16), pp. 59–73. DOI: https://doi.org/10.3991/ijim.v16i16.31741 (Scimago Impact Factor: 2.46)
  9. Nicolaidou, I., Tozzi, F., & Antoniades, A. (2022). A gamified app on emotion recognition and anger management for pre-school children. International Journal of Child-Computer Interaction, 100449. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2021.100449 (Scimago Impact Factor: 3.87)
  10. Theodosi, S., & Nicolaidou, I. (2021). Affecting Young Children’s Knowledge, Attitudes, and Behaviors for Ultraviolet Radiation Protection through the Internet of Things: A Quasi-Experimental Study. Special Issue The Internet of Things – Current Trends, Applications and Future Challenges, Journal Computers, 10(11), 137. (Impact Factor: 2.8) https://doi.org/10.3390/computers10110137
  11. Nicolaidou, I., Stavrou, E., & Leonidou, G. (2021). Building Primary-School Children’s Resilience through a Web-Based Interactive Learning Environment: Quasi-Experimental Pre-Post Study. Journal of Medical Internet Research (Impact Factor: 5.43) JMIR Pediatrics and Parenting, 4(2), e27958. doi:10.2196/27958
  12. Nicolaidou, I., Pissas, P., & Boglou, D. (2021). Comparing immersive Virtual Reality to mobile applications in foreign language learning in higher education: a quasi-experiment. Interactive Learning Environments, 1-15. (Impact Factor: 3.92) https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1870504
  13. Nicolaidou, I., & Venizelou, A. (2020). Improving Children’s E-Safety Skills through an Interactive Learning Environment: A Quasi-Experimental Study. Multimodal Technologies and Interaction, 4(2), 10. (Impact Factor: 2.4) https://doi.org/10.3390/mti4020010
  14. Kallinikou, E., & Nicolaidou, I. (2019). Digital Storytelling to Enhance Adults’ Speaking Skills in Learning Foreign Languages: A Case Study. Multimodal Technologies and Interaction, 3(3), 59. (Impact Factor: 2.4).  https://doi.org/10.3390/mti3030059
  15. Nicolaidou, I., Tozzi, F., Kindynis, P., Panayiotou, M., & Antoniades, A. (2019). Development and usability of a gamified app to help children manage stress: an evaluation study. Italian Journal of Educational Technology (Impact Factor: 0.44), 27(2), 105-120, https://doi.org/10.17471/2499-4324/1050
  16. Tozzi, F., Nicolaidou, I., Galani, A., Antoniades, A. (2018). eHealth Interventions for Anxiety Management Targeting Young Children and Adolescents: Exploratory Review. Journal of Medical Internet Research (Impact Factor: 4.67), Journal of Pediatrics and Parenting 1(1):e5. DOI: 10.2196/pediatrics.7248 http://pediatrics.jmir.org/2018/1/e5
  17. Kyza, E. & Nicolaidou, I. (2016): Co-designing reform-based online inquiry learning environments as a situated approach to teachers’ professional development, CoDesign (Impact Factor: 2.41), DOI: 10.1080/15710882.2016.1209528, http://dx.doi.org/10.1080/15710882.2016.1209528
  18. Kyriacou, E. Nicolaidou, I., Hadjichristofi G., Kyrpianou, S. Christou,S. & Constantinou, R. (2016). Health and Rescue Services Management System During a Crisis Event.  Healthcare Technology Letters (Impact Factor: 1.79), 3(3), 205-211.  https://doi.org/10.1049/htl.2016.0040
  19. Nicolaidou, I., Antoniades, A., Constantinou, R., Marangos, Ch., Kyriacou, E., Bamidis, P., Dafli, E.  & Pattichis, C. (2015). The potential of a virtual emergency telemedicine serious game in medical training: a quantitative, professional feedback informed evaluation study. Journal of Medical Internet Research (Impact Factor: 4.67) 17(6):e150, PMID: 26084866 doi:10.2196/jmir.3667
  20. Antoniades, A., Nicolaidou, I., Spachos, D., Mylläri ,J., Giordano, D., Dafli, E., Mitsopoulou, E., Schizas, CN, Pattichis, C., Nikolaidou, M., & Bamidis, P. (2015). Medical Content Searching, Retrieving, and Sharing Over the Internet: Lessons Learned From the mEducator Through a Scenario-Based Evaluation. Journal of Medical Internet Research (Impact Factor: 4.67). 17(10):e229 DOI: 10.2196/jmir.3650, PMID: 26453250  doi:10.2196/jmir.3650
  21. Nicolaidou, I. (2013). E-portfolios supporting primary students’ writing performance and peer feedback, Computers & Education (Impact Factor: 4.53), 68, p.404-415 http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2013.06.004
  22. Nicolaidou, I. (2012). Can Process Portfolios Affect Students' Writing Self-efficacy?International Journal of Educational Research (IJER) (Impact Factor: 1.4)., 56, p.10–22.
  23. Nicolaidou, I., Kyza, E.A., Terzian, F., Hadjichambis, A. & Kafouris, D. (2011). A framework for scaffolding students’ assessment of the credibility of evidence. Journal of Research in Science Teaching (JRST) (Impact Factor 3.21), 48 (7), p.711-744. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tea.20420/abstract
  24. Herodotou, C., Kyza, E. A., Nicolaidou, I., Hadjihambis, A., Kafouris, D., & Terzian, F. (2011). The development and validation of the GMOAS: an instrument measuring secondary students’ attitudes towards Genetically Modified Organisms. International Journal of Science Education (Impact Factor 1.48), 2 (2), p.131-147.  https://doi.org/10.1002/tea.20420
  25. Nicolaou, C.T., Nicolaidou,I.A.,  Zacharia, Z. C. & Constantinou, C. P (2007). Enhancing Fourth Graders' Ability to Interpret Graphical Representations Through the Use of Microcomputer-Based Labs Implemented Within an Inquiry-Based Activity Sequence. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching Education (Impact Factor 1.58), 26 (1) p. 75-99.
  26. Abrami, P.C., Bernard, R.M., Wade, A., Schmid, R.F., Borokhovski, E., Tamim, R., Surkes, M., Lowerison, G., Zhang, D., Nicolaidou, I., Newman, S., Wozney, L., & Peretiatkowicz, A. (2006). A Review of E-learning in Canada: A rough sketch of the evidence, gaps and promising directions. Canadian Journal of Learning and Technology, 32(3). https://doi.org/10.21432/T2QS3K
  27. Nicolaou, C. T., Nicolaidou, I. A., & Constantinou, C. P. (2005). The e-learning movement as a process of quality improvement in higher education. Educational research and Evaluation, 11(6), 605-622. https://doi.org/10.1080/13803610500264856

Δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων με σύστημα κριτών (τελευταίας πενταετίας)

  • Nicolaidou, I. (2024). Can smartwatches with stress detection lower students’ anxiety? an exploratory pilot study using wearables. 18th International Technology, Education and Development Conference (INTED2018), 4-6 March 2024, Valencia, Spain DOI: 10.21125/inted.2024.0828 https://library.iated.org/view/NICOLAIDOU2024CAN
  • Nicolaidou, Ι., Vasquez, M., Tourapi, C. & Aristeidis, L. (2023). Are game-based mobile applications effective for young children’s informal learning in a science museum? 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2023). Seville (Spain). 13th - 15th of November, 2023. DOI: 10.21125/iceri.2023.0506 https://library.iated.org/view/NICOLAIDOU2023ARE
  • Nicolaidou, D. & Nicolaidou, I. (2023). Enhancing resilience to change: a mobile-learning intervention facilitating the transition from primary to secondary education. 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2023). Seville (Spain). 13th - 15th of November, 2023. DOI: 10.21125/iceri.2023.1481 https://library.iated.org/view/NICOLAIDOU2023ENH
  • Nicolaidou, I. (2023). The Impact of an App on Students’ Anxiety, Well-Being, and Resilience: A Pilot Efficacy Study. In: Arai, K. (eds) Intelligent Computing. SAI 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 739. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-37963-5_58
  • Theodosi, S. & Nicolaidou, I. (2023). Promoting active learning and engagement in science with the use of gamified interactive e-learning platforms. In T. Bastiaens (Ed.), Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. 140-145). Vienna, Austria: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved September 29, 2023 from https://www.learntechlib.org/primary/p/222494/.
  • Nicolaidou, I. (2023). Can mobile games protect students against misinformation? A replication study using GoViral!. In T. Bastiaens (Ed.), Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. 784-789). Vienna, Austria: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved September 29, 2023 from https://www.learntechlib.org/primary/p/222577/
  • Nicolaidou, D. & Nicolaidou, I. (2023, July). Evaluating the effectiveness of stress management applications: questionnaires or wearables? A methodological study. EdMedia. In T. Bastiaens (Ed.), Proceedings of EdMedia + Innovate Learning (pp. 181-188). Vienna, Austria: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved September 29, 2023 from https://www.learntechlib.org/p/222500.
  • Nicolaidou, I., & Aristeidis, L. (2022). The Design of a Gamified App for Supporting Undergraduates' Resilience. Proceedings of the 16th European Conference on Games Based Learning Vol. 16 No. 1 (2022), p.648-650. DOI: https://doi.org/10.34190/ecgbl.16.1.708
  • Nicolaidou, I. (2022, October). Empowering students to engage in the design of COVID-19 related gamified applications. In European Conference on e-Learning (Vol. 21, No. 1, pp. 480-483).
  • Nicolaidou, D., & Nicolaidou, I. (2022, November). Learning Analytics: A case study of Adaptive Video Activities. In European Conference on e-Learning (Vol. 21, No. 1, pp. 484-488).
  • Theodosi, S., & Nicolaidou, I. (2022). An e-learning Environment for Influencing Children’s Attitudes Toward Ultraviolet Protection. International Conference e-Learning, 2022, 19-22 July, Lisbon, Portugal, p.178-181, Editors: Miguel Baptista Nunes and Pedro Isaias, ISBN: 978-989-8704-39-9
  • Nicolaidou,I., Chrysanthou, G., Georgiou, M., Savvides, Ch., & Toulekki S (2021). Relationship between spatial skills and digital puzzle games. 15th European Conference on Games Based Learning, 23 - 24 September 2021, Brighton, UK
  • Nicolaidou, I., Aristeidis, L., Christodoulou, C., & Lambrinos, L. (2021). Co-creating a gamified app for enhancing students' emotional resilience in times of crisis (COVID-19), INTED2021 Proceedings, pp. 4169-4175. doi: 10.21125/inted.2021.0850
  • Andreou, R., & Nicolaidou, I. (2019, November). Digital Literacy in Social Media: A Case Study. In ECEL 2019 18th European Conference on e-Learning (p. 40). Academic Conferences and publishing limited. 
  • Nicolaidou, I. (2018, October). Turn your classroom into a gameshow with a game-based student response system. In European Conference on Games Based Learning (pp. 487-XXII). Academic Conferences International Limited. 
  • Tozzi, F., Nicolaidou, I. Kindynis, Ph. Panagiotou, M., Vogazianos, P. Nicolaou, E., Kamilari, E., Christodoulou, A. & Antoniades, A. (2018). How do parents select educational apps for young children? Proceedings of the 13th International Conference of the Learning Sciences ICLS2018
  • Agorou, A., Kallinikou, E., Kyriacou, E., Miltiadou, K. & Nicolaidou, I. (2018). The potential of augmented reality books to influence reading attitudes of 8-9 year-old children: An exploration study. 10th annual International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN18 Proceedings, pp. 1978-1984. ISBN: 978-84-09-02709-5 doi: 10.21125/edulearn.2018.0560
  • Nicolaidou, I. & Hadjiphoti, G. (2018). “Tell me, I will forget! Involve me with constructing multimedia, and I will understand!”. 10th annual International Conference on Education and New Learning Technologies EDULEARN18 Proceedings. pp. 1949-1954. ISBN: 978-84-09-02709-5 doi: 10.21125/edulearn.2018.0555
  • Nicolaidou, I., Tozzi, F., Kindynis, P., Panagiotou, M., & Antoniades, A. (2017, October). An Interactive Storytelling Game for Mobile Devices for Children’s Stress Management. In European Conference on Games Based Learning (pp. 967-971). Academic Conferences International Limited.
  • Nicolaidou, I. & Christou, G. (2017). Get undergraduates off Facebook and into learning with game-based student response systems. 17th Biennial conference for research on learning and instruction (EARLI), Tampere, Finland.
  • Nicolaidou, I., Spyrou, K. & Nicolaou, Ch. (2017).“I am a scientist in a virtual lab”: a computer-supported inquiry learning environment. 17th Biennial conference for research on learning and instruction (EARLI), Tampere, Finland.
  • Nicolaidou, I. & Venizelou, A. (2016). “Be smart when online!": Kids learn how to protect personal data, stop cyber bullying and avoid hackers, ICERI2016  Proceedings, pp. 3374-3383. ISBN: 978-84-617-5895-1 ISSN: 2340-1095 doi: 10.21125/iceri.2016.1789
  • Yiangou, Z. & Nicolaidou, I. (2016). Empowering learners through co-design: validating a web-based learning environment created “for the children-by the children”, ICERI2016 Proceedings, pp. 1330-1337. ISBN: 978-84-617-5895-1, doi: 10.21125/iceri.2016.0130
  • Kyriacou, E., Nicolaidou, I., Theodorou, N., Nicolaou, M., Tsimaris, M., Nikolaou, C., ... & Constantinou, R. (2016). The Evaluation of an Electronic Management System for Rescue Teams by Nursing Personnel. In XIV Mediterranean Conference on Medical and Biological Engineering and Computing 2016 (pp. 844-847). Springer International Publishing. http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-32703-7_165
  • Kyriacou, E., Nicolaidou, I., Christou, S., Nikolaou, C., Mavrocheilos, R., Spyrou, G., ... & Constantinou, R. (2016). Users’ Feedback About the Use of a Telemedicine System During Emergencies. In XIV Mediterranean Conference on Medical and Biological Engineering and Computing 2016 (pp. 841-843). Springer International Publishing. Cham: Springer International Publishing. http://doi.org/10.1007/978-3-319-32703-7_164
  • Chatzipetrou, N. & Nicolaidou, I. (2015). E-safety skills in a “one student: one tablet” school: Do primary students actually know how to protect themselves? ICERI2015 Proceedings, pp. 6462-6471, ISBN: 978-84-608-2657-6, ISSN: 2340-1095, Seville, Spain.
  • Kyza, E. & Nicolaidou, I. (2015, August). Boundary crossing and empowerment during teacher-researcher collaboration: A case study. Symposium Design collaborations: Contexts for researcher and teacher learning. 16th Biennial conference for research on learning and instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
  • Kyrillou, Ch. & Nicolaidou, I. (2015, August). Using tablets in a 1:1 program to develop 6th grade students’ skills in producing multimodal texts. 16th Biennial conference for research on learning and instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
  • Lamprou, I. & Nicolaidou, I. (2015, August). Web-based learning environments for the development of decision making skills in higher education. 16th Biennial conference for research on learning and instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
  • Nicolaidou, I., Antoniades, A., Constantinou, R., Marangos, C., Kyriacou, E., Bamidis, P. & Pattichis, C. (2015). The Potential of Educational Games in Telemedicine: What do Usability Evaluation Results Say?. In Proceedings of Global Learn 2015 (pp. 492-501). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Berlin, Germany.
  • Kyza, E., Tabak,I., Asher, I., Herodotou, C., Nasser S. & Nicolaidou, I. (2015, April). Affordances and Constraints of a Minimalist Approach to Teacher Curricular Adaptations. In symposium: Prospects and Challenges in Teacher Curricular Adaptation Across Disciplines. AERA 2015, Chicago, Illinois, USA.

Σπουδές

Ακαδημαϊκός Τίτλος

Έτος

Ίδρυμα

Τμήμα

Τίτλος Διατριβής

Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD)

Εκπαιδευτική Τεχνολογία

 

2010

Πανεπιστήμιο Concordia, Μοντρεάλ, Κεμπέκ, Καναδάς.

Τμήμα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Σχεδιασμός, δημιουργία, εφαρμογή και αξιολόγηση ψηφιακού εργαλείου για τη δημιουργία ηλεκτρονικών φακέλων επιτευγμάτων (e-portfolios) στη δημοτική εκπαίδευση

Μεταπτυχιακό (MSc)

Εκπαιδευτικά Μέσα και Τεχνολογία

2002

Πανεπιστήμιο Βοστόνης, Βοστόνη, Μασαχουσέτη, Η.Π.Α.

 

Εκπαίδευσης (Πρόγραμμα Εκπαιδευτικά Μέσα και Τεχνολογία)

 

-

Πτυχίο (BA)

Δημοτική Εκπαίδευση

2000

Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, Κύπρος.

 

Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Δημοτική Εκπαίδευση

-

 

Διδασκαλία

Προπτυχιακά μαθήματα

  • ΕΣΔ 103 Εισαγωγή στα Νέα Μέσα
  • ΕΣΔ 109 Εισαγωγή στις Μεθόδους των Κοινωνικών Επιστημών
  • ΕΣΔ 207 Μέθοδοι ΄Ερευνας στην Επικοινωνία Ι: Ποσοτική Ανάλυση (εργαστηριακό μέρος)
  • ΕΣΔ 208 Μέθοδοι ΄Ερευνας στην Επικοινωνία ΙΙ: Ποιοτική Ανάλυση (εργαστηριακό μέρος)
  • ΕΣΔ 341 Ψηφιακά παιχνίδια και επικοινωνία
  • ΕΣΔ 385 Διαδίκτυο και κοινωνία

Μεταπτυχιακά μαθήματα

  • ΕΣΔ513: Σχεδιασμός αλληλεπιδραστικών περιβαλλόντων μάθησης
  • ΕΣΔ522: Νέες τεχνολογίες και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
  • ΕΣΔ525: Νέα μέσα και παιδιά

Αυτόνομη εποπτεία διπλωματικών εργασιών των φοιτητών

Η Δρ. Νικολαϊδου έχει επιβλέψει περισσότερες από 35 μεταπτυχιακές και πτυχιακές εργασίες στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου από το 2012 έως σήμερα, 18 από τις οποίες έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά (6 δημοσιεύσεις) ή σε διεθνή συνέδρια με πρακτικά (12 δημοσιεύσεις). Επιβλέπει δύο διδακτορικές φοιτήτριες που εντάχθηκαν στο διδακτορικό πρόγραμμα τον Ιανουάριο του 2021 και 2022.

Απασχόληση

Περίοδος Εργοδότησης

Εργοδότης

Τόπος

Θέση

Από

Μέχρι

2020 σήμερα Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου Λεμεσός, Κύπρος Επίκουρη Καθηγήτρια

2012

2020

Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Λεμεσός, Κύπρος

ΕΕΠ

2010

2012

Πανεπιστήμιο Κύπρου

 

Λευκωσία, Κύπρος

Ερευνητικός συνεργάτης (μερική απασχόληση) στο πρόγραμμα mEducator: «Ανταλλαγή και επαναστόχευση εκπαιδευτικού υλικού πολλαπλών μορφών στην ιατρική εκπαίδευση» “Multi-type content repurposing and sharing in medical education”(http://www.meducator.net/), επιχορηγημένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

2008

2011

Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Λεμεσός, Κύπρος

Ερευνητικός συνεργάτης και Συντονιστής Τοπικής Ομάδας Εργασίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ): Ερευνητικό πρόγραμμα FP7 CoReflect «Ψηφιακή υποστήριξη για διερώτηση, συνεργατική μάθηση και αναστοχασμό σε κοινωνικο-επιστημονικές συζητήσεις» (http://mcl.cut.ac.cy/2017/09/17/coreflect/).

 

 
Ιόλη Νικολαίδου
Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Επίκουρη Καθηγήτρια

Η Δρ Ιόλη Νικολαΐδου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει διδακτορικό τίτλο στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία από το Concordia University (2009), Μοντρεάλ, Καναδά. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία από το Boston University (2002) στη Βοστώνη, Η.Π.Α., όπου ήταν υπότροφος του Fulbright, και Πτυχίο στην Εκπαίδευση, με ειδίκευση στις Φυσικές Επιστήμες, από το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου (2000).

H έρευνά της στον τομέα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας επικεντρώθηκε στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση αναδυόμενων τεχνολογιών μάθησης σε περιβάλλοντα τυπικής και άτυπης μάθησης για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια (2020-2024) επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και αξιολόγηση αναδυόμενων τεχνολογιών με εφαρμογές στη μάθηση και στην υγεία. Το έργο της επικεντρώνεται στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση παρεμβάσεων που υποστηρίζονται από αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως σοβαρά παιχνίδια, παιχνιδοποιημένες εφαρμογές και Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT), για την ενίσχυση της μάθησης, τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και την προώθηση αλλαγής συμπεριφοράς. Η έρευνά της ασχολείται με επίκαιρα κοινωνικά προβλήματα και υιοθετεί μια διεπιστημονική, προβληματοκεντρική, συμμετοχική προσέγγιση σχεδιασμού. Η βασική συμβολή της είναι η ανάπτυξη εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων για τη μάθηση με τη χρήση αναδυόμενων τεχνολογιών, καθώς και η εξαγωγή αρχών σχεδιασμού βασισμένων σε θεωρία για προγραμματιστές εφαρμογών μάθησης.

Έχει συμμετάσχει ως κύρια ερευνήτρια (PI), τοπικός συντονιστής ή ανώτερος ερευνητής σε 5 ερευνητικά προγράμματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια (2000-2024) που χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Horizon2020, EU4Health, Erasmus+) και από την Κύπρο (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου) (συνολικά περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ σε ερευνητικά κονδύλια).

Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 100 ερευνητικές εργασίες σε διεθνή, υψηλού κύρους, επιστημονικά περιοδικά με κριτές και σε πρακτικά διεθνών επιστημονικών συνεδρίων. Έχει δημοσιεύσει τη δουλειά της σε τέσσερα από τα οκτώ κορυφαία περιοδικά του τομέα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (με βάση το Google Scholar, από τις 16 Ιανουαρίου 2025), Computers & Education (1ο), Education and Information Technologies (2ο), Interactive Learning Environments (4ο) και International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET)(8ο), με τις τρεις τελευταίες εργασίες να έχουν δημοσιευτεί μεταξύ 2021 και 2025. Δημοσίευσε επίσης ερευνητικές εργασίες της σε επιστημονικά περιοδικά όπως Social Science Computer Review, Information Communication and Society, Digital Health και Journal of Medical Internet Research (το κορυφαίο περιοδικό ιατρικής πληροφορικής).

Κύπρος
iolie.nicolaidou@cut.ac.cy
2500 2105

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

  • Ακαδημαϊκό Προσωπικό
  • Διοικητικό Προσωπικό

ΧΑΡΤΕΣ

  • Χάρτης Πανεπιστημίου
  • Χάρτης Πλοήγησης
  • Virtual Tour

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

  • Φοιτητικό Portal (SIS)
  • eLearning (Moodle)
  • CUT Mail (students and staff on Office365)
  • Επανέκδοση Κωδικού (Password Reset)
  • Multi Factor Authentication (MFA)
  • Απομακρυσμένη Πρόσβαση (VPN)
  • cut-radio
  • Intent
  • Europe Direct
  • green@cut
  • Δίκτυο Ενίσχυσης και Ανάπτυξης της Μάθησης
  • Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
  • Ενδοδικτυακή Ηλεκτρονική Σελίδα ΤΕΠΑΚ - Intranet
  • Χρήσιμα videos

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

Αρχ. Κυπριανού 30
3036 Λεμεσός

2500 2500

2500 2750

administration@cut.ac.cy

Copyright © 2025 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

  • Επικοινωνία
  • Σχετικά με τον ιστότοπο
  • Cookie Policy
  • Ψηφιακά αρχεία λογότυπου
  • Επικοινωνία
  • Σχετικά με τον ιστότοπο
  • Cookie Policy
  • Ψηφιακά αρχεία λογότυπου

Copyright © 2025 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ

Βοηθήστε μας να γίνουμε καλύτεροι!

Ευχαριστούμε για τα σχόλια σας!
Αρ.Αναφ. 1747271474675



Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει τη σωστή λειτουργία της, όπως καθορίζεται εδώ.





Απαραίτητα cookies  

Analytics cookies  






Απαραίτητα cookies  

Analytics cookies