Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου οργάνωσαν για δεύτερη φορά εκδήλωση με θέμα: «Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης μέσα από γελοιογραφίες». Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019, από τις 17:30 μέχρι τις 19:45, στο κτήριο Τάσος Παπαδόπουλος Αμφιθέατρο 1, στο ΤΕΠΑΚ, στη Λεμεσό και σε αυτή συμμετείχαν εκατό (100) περίπου εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, μαθητές/τριες αλλά και γονείς που συνόδευαν τα παιδιά τους.
Η εκδήλωση άρχισε με χαιρετισμό από τον Καθηγητή Αντρέα Αναγιωτό, Πρύτανη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τον χαιρετισμό της Αναπληρώτριας Διευθύντριας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου-Ευριπίδου, διάβασε η Πρώτη Λειτουργός Εκπαίδευσης δρ Έλενα Χατζηκακού. Η κ. Χατζηκακού ανέλυσε την έμφαση που το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου προσδίδει στην αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης, που επιδιώκουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία.
Κύριος εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο δρ Σώτος Βοσκαρίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και Πρόεδρος του Συνδέσμου Κυπρίων Γελοιογράφων. Ο κύριος Βοσκαρίδης μέσα από το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό και φυσικά τις γελοιογραφίες ανέδειξε ζητήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη εποχή και παράλληλα εξήρε τον σημαντικό ρόλο που ο/η εκπαιδευτικός διαδραματίζει. Έμφαση δόθηκε στη σημασία της αναζήτησης εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης που να εμπλέκουν τα παιδιά. Ακολούθησε σύντομη τεκμηρίωση για τη χρήση του χιούμορ μέσα από ερευνητικά και εμπειρικά δεδομένα.
Στη συνέχεια ακολούθησαν σύντομες παρουσιάσεις από Σχολεία, στα οποία πραγματοποιήθηκαν Βιωματικά Εργαστήρια με θέμα τη γελοιογραφία. Συγκεκριμένα παρουσίασαν το Νηπιαγωγείο Αγίου Αθανασίου και το Νηπιαγωγείο Ποταμού Γερμασόγειας Β΄ (Η γελοιογραφία ως εναλλακτική μέθοδος διδασκαλίας - σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα), το Δημοτικό Σχολείο Κυπερούντας (Εμπέδωση των μαθηματικών εννοιών μέσα από τη γελοιογραφία), το Γυμνάσιο Ομόδους (Γελοιογραφία και Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος), η Β΄ Τεχνική Σχολή Λεμεσού (Η γελοιογραφία ως μέσο εμπλοκής και ενεργοποίησης των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και ως εργαλείο που βοηθά στην κατανόηση εννοιών στην Ηλεκτρολογία) και το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λύκειο Πάφου (Μαθηματικά και Ιστορία μέσα από Γελοιογραφίες). Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με έκθεση γελοιογραφίας του κ. Βοσκαρίδη και των μαθητών/τριών που έγιναν στο πλαίσιο των Βιωματικών Εργαστηρίων.
Η Εκδήλωση πρόσφερε ευκαιρίες αναστοχασμού στους/στις εκπαιδευτικούς για αναζήτησης εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης. Ακούστηκε παράλληλα η ‘φωνή των παιδιών’ και αποτυπώθηκαν οι σκέψεις και τα θετικά τους συναισθήματα σε σχέση με τη γελοιογραφία ως εναλλακτικού παιδαγωγικού εργαλείου. Τέλος, δόθηκαν παραδείγματα για δράσεις που οργανώθηκαν από εκπαιδευτικούς ως συνέχεια των εργαστηρίων γελοιογραφίας, αναδεικνύοντας τον ρόλο του σχολείου σε σχέση με το τι ακολουθεί μια δράση και παραθέτοντας την πορεία προέκτασης και διασύνδεσης της δράσης με το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και με τη διαγνωσμένη ανάγκη και θεματική του εκάστοτε σχολείου.
Εκδήλωση ΤΕΠΑΚ και Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: «Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης μέσα από γελοιογραφίες»
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου οργάνωσαν για δεύτερη φορά εκδήλωση με θέμα: «Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης μέσα από γελοιογραφίες». Η Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019, από τις 17:30 μέχρι τις 19:45, στο κτήριο Τάσος Παπαδόπουλος Αμφιθέατρο 1, στο ΤΕΠΑΚ, στη Λεμεσό και σε αυτή συμμετείχαν εκατό (100) περίπου εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, μαθητές/τριες αλλά και γονείς που συνόδευαν τα παιδιά τους.
Η εκδήλωση άρχισε με χαιρετισμό από τον Καθηγητή Αντρέα Αναγιωτό, Πρύτανη του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τον χαιρετισμό της Αναπληρώτριας Διευθύντριας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου-Ευριπίδου, διάβασε η Πρώτη Λειτουργός Εκπαίδευσης δρ Έλενα Χατζηκακού. Η κ. Χατζηκακού ανέλυσε την έμφαση που το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου προσδίδει στην αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης, που επιδιώκουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών στη μαθησιακή διαδικασία.
Κύριος εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο δρ Σώτος Βοσκαρίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου και Πρόεδρος του Συνδέσμου Κυπρίων Γελοιογράφων. Ο κύριος Βοσκαρίδης μέσα από το χιούμορ, τον αυτοσαρκασμό και φυσικά τις γελοιογραφίες ανέδειξε ζητήματα που ταλανίζουν τη σύγχρονη εποχή και παράλληλα εξήρε τον σημαντικό ρόλο που ο/η εκπαιδευτικός διαδραματίζει. Έμφαση δόθηκε στη σημασία της αναζήτησης εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης που να εμπλέκουν τα παιδιά. Ακολούθησε σύντομη τεκμηρίωση για τη χρήση του χιούμορ μέσα από ερευνητικά και εμπειρικά δεδομένα.
Στη συνέχεια ακολούθησαν σύντομες παρουσιάσεις από Σχολεία, στα οποία πραγματοποιήθηκαν Βιωματικά Εργαστήρια με θέμα τη γελοιογραφία. Συγκεκριμένα παρουσίασαν το Νηπιαγωγείο Αγίου Αθανασίου και το Νηπιαγωγείο Ποταμού Γερμασόγειας Β΄ (Η γελοιογραφία ως εναλλακτική μέθοδος διδασκαλίας - σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα), το Δημοτικό Σχολείο Κυπερούντας (Εμπέδωση των μαθηματικών εννοιών μέσα από τη γελοιογραφία), το Γυμνάσιο Ομόδους (Γελοιογραφία και Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος), η Β΄ Τεχνική Σχολή Λεμεσού (Η γελοιογραφία ως μέσο εμπλοκής και ενεργοποίησης των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και ως εργαλείο που βοηθά στην κατανόηση εννοιών στην Ηλεκτρολογία) και το Εσπερινό Γυμνάσιο και Λύκειο Πάφου (Μαθηματικά και Ιστορία μέσα από Γελοιογραφίες). Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με έκθεση γελοιογραφίας του κ. Βοσκαρίδη και των μαθητών/τριών που έγιναν στο πλαίσιο των Βιωματικών Εργαστηρίων.
Η Εκδήλωση πρόσφερε ευκαιρίες αναστοχασμού στους/στις εκπαιδευτικούς για αναζήτησης εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας και μάθησης. Ακούστηκε παράλληλα η ‘φωνή των παιδιών’ και αποτυπώθηκαν οι σκέψεις και τα θετικά τους συναισθήματα σε σχέση με τη γελοιογραφία ως εναλλακτικού παιδαγωγικού εργαλείου. Τέλος, δόθηκαν παραδείγματα για δράσεις που οργανώθηκαν από εκπαιδευτικούς ως συνέχεια των εργαστηρίων γελοιογραφίας, αναδεικνύοντας τον ρόλο του σχολείου σε σχέση με το τι ακολουθεί μια δράση και παραθέτοντας την πορεία προέκτασης και διασύνδεσης της δράσης με το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και με τη διαγνωσμένη ανάγκη και θεματική του εκάστοτε σχολείου.