Το μάθημα αναπτύσσει τις γνώσεις και την κατανόηση των βασικών αρχών και εννοιών που σχετίζονται με την οικονομική λογιστική και τεχνική επάρκεια για την προετοιμασία των οικονομικών καταστάσεων. Θέματα που καλύπτει περιλαμβάνουν: Το πλαίσιο και το σκοπό της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των οικονομικών πληροφοριών, καταγραφή συναλλαγών και γεγονότων, ετοιμασία των οικονομικών καταστάσεων για ελεύθερους επαγγελματίες και για επιχειρήσεις, και καταγραφή γεγονότων μετά την περίοδο αναφοράς.
O βασικός σκοπός του μαθήματος Διοικητική Λογιστική ΙΙ είναι η εμβαθύνση στις γνώσεις σε θέματα που καλύφτηκαν από το μάθημα Διοικητική Λογιστική Ι. Θέματα που θα εξεταστούν συμπεριλαμβάνουν: ανάλυση κόστους, κατανομή κόστους, προϋπολογισμοί, οριακή κοστολόγηση, αξιολόγηση επενδύσεων, αξιολόγηση προσωπικού, λογιστική ευθύνης, κοστολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών, κοστολόγηση για την λήψη αποφάσεων, διαχείριση αποθεμάτων, Just in Time, και backflush κοστολόγηση.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΔΞΤ 141Διοικητική Λογιστική Ι
Το μάθημα καλύπτει το νομικό πλαίσιο του εταιρικού δικαίου. Αναλύει νομικά θέματα σε σχέση με εταιρείες από το σχηματισμό και τη συγκρότηση μιας εταιρείας, την καθημερινή διαχείριση της εταιρείας και τη διάλυση της εταιρίας.
Το μάθημα αναπτύσσει τις γνώσεις και την κατανόηση των βασικών αρχών και εννοιών που σχετίζονται με την οικονομική λογιστική και τεχνική επάρκεια στη χρήση του διπλογραφικού λογιστικού τεχνικών, συμπεριλαμβανομένης της προετοιμασίας των οικονομικών καταστάσεων. Θέματα που καλύπτει περιλαμβάνουν: ετοιμασία οικονομικών καταστάσεων, συγχωνεύσεις εταιριών και ανάλυση και ερμηνεία των οικονομικών καταστάσεων.
Τρίωρο μάθημα, τεσσάρων πιστωτικών μονάδων, υποχρεωτικό που επικεντρώνεται στην εκμάθηση των αγγλικών για Ακαδημαϊκούς σκοπούς (ΑΑΣ). Είναι ειδικά σχεδιασμένο να εξυπηρετεί τις ανάγκες των φοιτητών του Τμήματος και αντιστοιχεί στο γλωσσικό επίπεδο Β1-Β2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς – ΚΕΠA – του Συμβουλίου της Ευρώπης. Επικεντρώνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως κατανόηση και ανάλυση κειμένων, λήψη σημειώσεων, σωστό χειρισμό του γραπτού λόγου, εξάσκηση στην ακουστική αντίληψη και χρήση προφορικού λόγου μέσα από δραστηριότητες από τον ακαδημαϊκό χώρο (συζητήσεις, διαλέξεις και προφορικές παρουσιάσεις), με τη χρήση των νέων τεχνολογιών (Computer Assisted Language Learning). Τέλος, οι φοιτητές αναπτύσσουν επαρκές λεξιλόγιο, φωνολογικό έλεγχο και κοινωνιογλωσσολογική αντίληψη ώστε να μπορούν να εκφραστούν με ένα ικανοποιητικό βαθμό σαφήνειας, ευφράδειας και αυθορμητισμού.
Τρίωρο μάθημα, τεσσάρων πιστωτικών μονάδων, υποχρεωτικό. Επικεντρώνεται στην εκμάθηση των αγγλικών για ειδικούς ακαδημαϊκούς σκοπούς (AEAΣ). Είναι ειδικά σχεδιασμένο να εξυπηρετεί τις ανάγκες των φοιτητών του Τμήματος Διοίκησης Ξενοδοχείων και Τουρισμού και αντιστοιχεί στο γλωσσικό επίπεδο Β2 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς – ΚΕΠA – του Συμβουλίου της Ευρώπης. Το υλικό δίνει την ευκαιρία στους φοιτητές να εξοικειωθούν με διάφορα είδη κειμένων (βιογραφικά σημειώματα και συνοδευτικές επιστολές, επίσημα γράμματα αναφορές, ηλεκτρονικές επιστολές, εκθέσεις) καθώς και με διάφορους τύπους γραφής (σύγκριση και αντιπαράθεση) του κλάδου τους. Οι φοιτητές αναπτύσσουν την ακουστική τους κατανόηση και τον προφορικό τους λόγο, λαμβάνοντας μέρος σε συζητήσεις, κάνοντας προφορικές παρουσιάσεις, κ.α. Οι φοιτητές αναπτύσσουν επαρκές λεξιλόγιο, φωνολογικό έλεγχο και κοινωνιογλωσσολογική αντίληψη ώστε να μπορούν να εκφραστούν με ένα ορισμένο βαθμό σαφήνειας, ευφράδειας και αυθορμητισμού.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΑΓΓ 122 Αγγλικά για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς
Τρίωρο μάθημα, τεσσάρων πιστωτικών μονάδων, υποχρεωτικό. Επικεντρώνεται στην εκμάθηση των αγγλικών για ειδικούς ακαδημαϊκούς σκοπούς (AEAΣ). Είναι ειδικά σχεδιασμένο να εξυπηρετεί τις ανάγκες των φοιτητών του Τμήματος Διοίκησης Ξενοδοχείων και Τουρισμού και αντιστοιχεί στο γλωσσικό επίπεδο Β2 - Γ1 του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς – ΚΕΠA – του Συμβουλίου της Ευρώπης. Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις διάφορες μορφές γραπτών και προφορικών δεξιοτήτων επικοινωνίας. Οι φοιτητές αναπτύσσουν δεξιότητες στην επιχειρησιακή επικοινωνία, εξασκούν την ικανότητά τους σε δημόσιες προφορικές παρουσιάσεις (ομιλία ή προφορική παρουσίαση), αναπτύσσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας τους στη συγγραφή σαφούς, συνοπτικής, πλήρους και σωστής επιχειρησιακής αλληλογραφίας, καθώς επίσης και τη δυνατότητα κατανόησης κειμένων. Εξασκούνται στη σύνταξη κειμένων όπως υπομνήματα και επίσημες εκθέσεις.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΑΓΓ 190
Προσφέρει βασική αντίληψη της ξενοδοχειακής και τουριστικής βιομηχανίας με έμφαση στη λειτουργία της ξενοδοχειακής μονάδας, περιλαμβανομένων των βασικών της τμημάτων. Εξετάζεται η οργάνωση και οι λειτουργίες μονάδων φιλοξενίας και τουριστικών μονάδων, οι έννοιες της ποιότητας υπηρεσιών, τα κίνητρα τουρισμού, η τουριστική προσφορά και ζήτηση, ο τουριστικός σχεδιασμός και ανάπτυξη, οι τουριστικοί οργανισμοί και ο ρόλος του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Το μάθημα ερευνά τις θεμελιώδεις αρχές και λειτουργίες του τμήματος τροφίμων και ποτών. Έμφαση δίνεται στους διαφορετικούς τύπους μονάδων, τη δομή και την οργάνωσή τους, τις αρχές μάρκετινγκ, τη δημιουργία και σχεδιασμό καταλόγου φαγητών και ποτών, τις σύγχρονες αρχές και μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την επιλογή και αγορά προμηθειών καθώς επίσης και τις βασικές αρχές παραγωγής και παροχής υπηρεσιών.
Σε αυτό το εισαγωγικό μάθημα της λογιστικής θα εξεταστούν οι βασικές αρχές της χρηματοοικονομικής λογιστικής όπως και η συμβατική μέτρηση και η υποβολή εκθέσεων. Πιο συγκεκριμένα τα θέματα που θα εξεταστούν περιλάβουν: η φύση της επιχείρησης και της λογιστικής, οι συμβάσεις και έννοιες λογιστικής, η καταγραφή και η καταχώρηση στους λογαριασμούς Τ, καθώς επίσης και ολοκλήρωση του κύκλου λογιστικής. Άλλα θέματα που θα καλυφθούν συμπεριλαμβάνουν: προετοιμασία οικονομικών δηλώσεων, συνεταιρισμός και εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, ταμειακή ροή, συμφιλίωση τραπεζικών λογαριασμών, ερμηνεία απολογισμών, συστήματα μέτρησης, ετήσια έκθεση και δημιουργική λογιστική.
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές μία γενική ιδέα του τη εστί διοικητική λογιστική παρέχοντας πληροφορίες που ενδιαφέρουν τους διευθυντές αναφορικά με τον έλεγχο δραστηριοτήτων, αξιολόγηση, σχεδιασμό και λήψη αποφάσεων. Θέματα που θα καλυφθούν συμπεριλαμβάνουν: σύγκριση διοικητικής και χρηματοοικονομικής λογιστικής, κοστολόγηση, σύνταξη προϋπολογισμού, τυποποιημένη κοστολόγηση, στρατηγική διοικητική λογιστική, αξιολόγηση κεφαλαιουχικής επένδυσης, διαχείριση κεφαλαίου κίνησης και πηγές χρηματοδότησης, λογιστική ευθύνης και λογιστικές και λειτουργούσες αναλογίες.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΔΞΤ 140 Χρηματοοικονομική Λογιστική
Μέσα στο πλαίσιο της επιχειρηματικής θεωρίας και πρακτικής θα μελετηθεί η ηθική σε αυτό το μάθημα. Πιο συγκεκριμένα οι φοιτητές θα μελετήσουν πως λειτουργούν οι εταιρείες ή και οι επιχειρήσεις σε ένα κοινωνικό και ηθικό περιβάλλον βάσει των υποχρεώσεων τους στους επιχειρηματικούς τους εταίρους κοιτάζοντας τις προκλήσεις και επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης στην επιχειρηματική ηθική όσο και τη κοινωνική και ηθική συμπεριφορά των πολυεθνικών εταιρειών. Συγκεκριμένα το μάθημα θα καλύψει τα ακόλουθα θέματα: φιλοσοφία και ηθική, θρησκεία και ηθική, φιλολογία και ηθική, εγκλήματα λευκού κολάρου και διαφθορά, γυάλινη οροφή, περιβαλλοντική ηθική συνείδηση εταιρική διακυβέρνηση, εταιρική κοινωνική ευθύνη και η εφαρμογή κώδικα δεοντολογίας σε επαγγέλματα και επιχειρήσεις. Τέλος θα εξεταστούν διάφοροι μέθοδοι που βοηθούν την λύση ηθικών διλημμάτων.
Εξοικειώνει τους φοιτητές με τα βασικά στοιχεία και έννοιες της εταιρικής νομοθεσίας με ειδική αναφορά στην Ξενοδοχειακή και Τουριστική Βιομηχανία. Εξετάζονται θέματα όπως νομικές συμβάσεις, εργασιακές σχέσεις, οργάνωση και λειτουργία των νομικών προσώπων, αθέμιτος ανταγωνισμός, αρχές διαπραγμάτευσης συμβολαίων, δικαιόχρηση, συμβόλαια διοίκησης, χρονομεριστική μίσθωση, και θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και ασφάλειας.
Η μελέτη της σχέσης μεταξύ ατόμου και κοινωνίας μέσα από τις επιστήμες της Κοινωνιολογίας και της Ψυχολογίας. Δίνεται έμφαση στην κοινωνική εμπειρία μέσα από τη συμμετοχή των ατόμων σε κοινωνικές ομάδες, την αλληλοεπίδραση των ατόμων και τη δημιουργία κοινωνικών δομών. Εξετάζει τις θεωρίες της κοινωνικής ψυχολογίας, την κοινωνική αναγνώριση, την κοινωνικότητα, την αυτογνωσία, τις στάσεις και αλλαγές στάσεων, τη θεωρία ιδιοτήτων, την κοινωνική αντίληψη, τη γλώσσα, την κοινωνική επικοινωνία και τις ομαδικές διαδικασίες.
Ανάλυση των κύριων στοιχείων του εξωτερικού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις φιλοξενίας και τουρισμού. Στόχος είναι η αντίληψη της επίδρασης στη βιομηχανία που έχουν αλλαγές στο πολιτικό, στο ανταγωνιστικό, στο κοινωνικό και πολιτισμικό, στο φυσικό και το Νομικό περιβάλλον.
Μελετούνται οι βασικές λειτουργίες του Ξενοδοχείου που επιτελούνται από το Τμήμα Υποδοχής και το Τμήμα Διαχείρισης Ορόφων (Δωματίων). Εξετάζεται ο κύκλος των τεσσάρων φάσεων (κρατήσεις, άφιξη, διαμονή, αναχώρηση), τα συμβόλαια με Οργανωτές Ταξιδίων, ο οικονομικός προϋπολογισμός, η αγορά υπηρεσιών από τρίτους, τα λογισμικά συστήματα διαχείρισης του ξενοδοχείου και η παρουσία στο διαδίκτυο.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξέταση της αλληλεπίδρασης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην χάραξη τουριστικής πολιτικής σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Το μάθημα επικεντρώνεται (μέσω περιπτωσιακών μελετών) στην τουριστική πολιτική και στην διαμόρφωση της μέσα από τη σχέση της με τις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές, περιβαλλοντικές και πολιτικές δυνάμεις.
Βοηθά τους φοιτητές να κατανοήσουν τις αρχές, φιλοσοφία και εφαρμογές του Μάρκετινγκ. Καλύπτονται: φύση, ορισμός και στόχοι, φιλοσοφία και διαδικασίες, προσφορά και ζήτηση, λήψη απόφασης για αγορά προϊόντων, σχέδια μάρκετινγκ, ανάγκες και ψυχολογία καταναλωτών, τμηματοποίηση αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση, ανάλυση ανταγωνισμού, έρευνα αγοράς, μίγμα μάρκετινγκ και τα 4 “P”.
Εξετάζει τους τύπους και τις λειτουργίες των διαφόρων συστημάτων που χρησιμοποιούνται σήμερα σε ξενοδοχειακές, επισιτιστικές και τουριστικές επιχειρήσεις. Έμφαση δίνεται στα συστήματα διαχείρισης δεδομένων πληροφόρησης της διοίκησης και επικοινωνιών. Εξετάζονται οι σύγχρονες τάσεις της τεχνολογίας σε θέματα όπως η ασφάλεια δεδομένων, βιομετρικές και ασύρματες τεχνολογίες, και η χρήση του διαδικτύου.
Το μάθημα εξετάζει την ιστορία και παράδοση, την επιστήμη και τις κατηγορίες και ποικιλίες κρασιών και αλκοολούχων ποτών καθώς και τις βασικές αρχές διαχείρισης μονάδων μπαρ και ποτών. Δίνεται έμφαση στα κοινωνικά ζητήματα που σχετίζονται με την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, στο σχεδιασμό και την προώθηση μονάδων μπαρ και ποτών και στον έλεγχο δαπανών.
Το μάθημα εξετάζει τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση και την παροχή υπηρεσιών επαγγελματικού τουρισμού. Αναλύονται οι κύριες μορφές, όπως, συνεδριακός, τουρισμός κινήτρων, εκθεσιακός, αθλητικός και θεματικός, καθώς επίσης και θέματα συναφή με την οργάνωση, κοστολόγηση, συντονισμό, επικοινωνία, ανθρώπινο δυναμικό, και προώθηση τέτοιων ταξιδιωτικών ενεργειών.
Οι αρχές και φιλοσοφία της Ποιότητας Υπηρεσιών και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και εφαρμογές στον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο. Αναλύονται: ορισμός και αρχές της ποιότητας, χαρακτηριστικά της ποιότητας υπηρεσιών, θεωρίες και μοντέλα διασφάλισης ποιότητας, κόστος ποιότητας και ανάπτυξης συστημάτων, συστήματα ποιότητας υπηρεσιών, Gap Model, εφαρμογή προγραμμάτων ποιότητας, αρχές διαρκούς βελτίωσης ποιότητας και ΚΑΙΖΕΝ, ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, και ποιότητα εξυπηρέτησης στον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο.
Το μάθημα εξετάζει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη τουριστικών προορισμών σε μια γεωγραφική περιοχή και καλύπτει τα γνωστικά αντικείμενα, έννοιες και προσεγγίσεις της τουριστικής ανάπτυξης, αναπτυξιακές επιλογές, μοντέλα ανάπτυξης τουριστικών προορισμών, επιπτώσεις του τουρισμού και μέτρησή τους, προσεγγίσεις, τρόποι άσκησης και υλοποίηση του τουριστικού σχεδιασμού και κατάρτιση σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης.
Το μάθημα στοχεύει στο να βοηθήσει το φοιτητή να κατανοήσει τις αρχές και τη φιλοσοφία της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό θα αναλυθούν θέματα όπως, ορισμοί, αρχές και σχέσεις της αειφορίας και του τουρισμού, προσεγγίσεις, μοντέλα, επιπτώσεις, εργαλεία μέτρησης και εναλλακτικές επιλογές της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης.
Οι πρακτικές διοίκησης και ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού από στρατηγικής απόψεως. Αναλύονται: ρόλος και σημασία της διοίκησης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, μορφές, κίνητρα και ανάπτυξη παραγωγικότητας, ηγετικές και διαπροσωπικές ικανότητες, στρατηγικός προγραμματισμός, δομή και βασικές λειτουργίες του τμήματος διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού, ανάλυση θέσεων εργασίας, στελέχωση τμημάτων, αξιολόγηση στελεχών, εργασιακές σχέσεις, συστήματα αμοιβών εργαζομένων, και τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις.
Οι αρχές και φιλοσοφία της Θεωρίας της Οργάνωσης και Συμπεριφοράς, με έμφαση σε εφαρμογές στις επιχειρήσεις φιλοξενίας και τουρισμού. Αφορά τη μελέτη των ατομικών και ομαδικών συμπεριφορών στις επιχειρήσεις και οργανισμούς. Αναλύονται: Οργανωσιακή Θεωρία: εισαγωγή και βασικές έννοιες υποκίνησης εργαζομένων, ηγεσία στο χώρο εργασίας, ομάδες και δυναμική ομάδων, οργανωτική δομή και κουλτούρα, διαδικασίες λήψης αποφάσεων, μεταβίβαση εξουσίας, και διαχείριση αλλαγών και κρίσεων.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξέταση του στρατηγικού ρόλου της κατάρτισης και ανάπτυξης των στελεχών της βιομηχανίας φιλοξενίας και τουρισμού. Θέματα που εξετάζονται περιλαμβάνουν: αξιολόγηση αναγκών, σχεδιασμό μαθησιακού περιβάλλοντος, θεωρίες μάθησης, ηλεκτρονική διδασκαλία και χρήση της τεχνολογίας, και αξιολόγηση αποτελεσμάτων.
Οι αρχές, φιλοσοφία και εφαρμογές που χαρακτηρίζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών με έμφαση στις εφαρμογές στον τουριστικό κλάδο. Αναλύονται: διαδικασία λήψης αποφάσεων, ψυχολογία της συμπεριφοράς, κίνητρα, υποκίνηση και αγοραστική συμπεριφορά, προσωπικότητα, τρόπος ζωής και καταναλωτική συμπεριφορά, στάσεις και ανάλυση στάσεων, ατομικές προτιμήσεις, ατομική ζήτηση και αγοραστική συμπεριφορά, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον, ομάδες συμμετοχής και ομάδες αναφοράς, τμηματοποίηση καταναλωτικών αγορών και επιλογή και στόχευση, τοποθέτηση προϊόντων, προσήλωση στη μάρκα, ανάμιξη με το προϊόν, ικανοποίηση και προστασία των καταναλωτών, περιβάλλον μάρκετινγκ και συμπεριφορά των καταναλωτών.
Ο ρόλος και εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού. Περιλαμβάνει: αρχές και στρατηγικούς στόχους και σκοπούς του ηλεκτρονικού εμπορίου, αρχές ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, αρχές ηλεκτρονικής πληροφόρησης, αξιοποίηση εφαρμογών στη βιομηχανία και τεχνολογικά θέματα σχετικά με το διαδίκτυο, το παγκόσμιο πλέγμα πληροφοριών, την ανάπτυξη ιστοσελίδων, και των καναλιών διαδικτυακής επικοινωνίας.
Βασικά στοιχεία και βασικές έννοιες της ερευνητικής μεθοδολογίας με σκοπό την εκπόνηση ερευνητικής μελέτης. Εξετάζονται: στάδια διεξαγωγής έρευνας, επιλογή θέματος και σχεδιασμός έρευνας, σχεδιασμός ερωτηματολογίων, μέθοδοι δειγματοληψίας, μέθοδοι συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, ποσοτικές και ποιοτικές ερευνητικές μέθοδοι, στατιστική ανάλυση δεδομένων, ερμηνεία αποτελεσμάτων, εγκυρότητα και αξιοπιστία των μετρήσεων και συγγραφή ερευνητικής μελέτης.
Διοικητική εξάμηνη εκπαίδευση στη βιομηχανία σε τμήμα ή μονάδα που σχετίζεται με την ειδικότητα του φοιτητή για ενίσχυση της θεωρητικής γνώσης, ανάπτυξη διοικητικών και ηγετικών ικανοτήτων και διευκόλυνση της ομαλής μετάβασής σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας. Συνεχής αξιολόγηση των φοιτητών από το Τμήμα και τους εργοδότες κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης στη βιομηχανία.
Προαπαιτούμενο: συμπλήρωση τουλάχιστον 110 ΕΠΜ
Σειρά μαθημάτων που σκοπό έχουν να εξετάσουν σύγχρονα επίκαιρα θέματα που ενδιαφέρουν τη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού. Το Τμήμα επιλέγει από ένα ευρύ φάσμα ξενοδοχειακών και τουριστικών θεμάτων σε συνεννόηση με φορείς και επαγγελματίες της βιομηχανίας.
Το αναδυόμενο αυτό επιστημονικό πεδίο καταπιάνεται με τον έλεγχο, την εποπτεία και τη διαχείριση των πηγών των εισοδημάτων και των εν δυνάμει εισοδημάτων ενός Οργανισμού μέσα από τους περιορισμούς της προσφοράς και της ζήτησης. Περαιτέρω, εξετάζονται οι τρόποι βελτίωσης των υπηρεσιακών στόχων των επιχειρήσεων στους διάφορους τομείς της βιομηχανίας Φιλοξενίας και Τουρισμού.
Η κατανόηση, εφαρμογή και αξιολόγηση της στρατηγικής οργανισμών φιλοξενίας και τουρισμού, κρατικών αρχών και τουριστικών προορισμών και των παραγόντων που συμβάλουν σε επιτυχημένη στρατηγική. Αξιολόγηση στρατηγικής, καταλληλότητά και το βαθμός επιτυχίας. Περιλαμβάνει: θεωρία και πρακτική στρατηγικής, ανάπτυξη κατάλληλης στρατηγικής βασισμένης σε περιπτωσιακή ανάλυση, αξιολόγηση στρατηγικής στη βιομηχανία, αναγνώριση και αξιολόγηση σημαντικών παραγόντων επιτυχίας.
Οι σύγχρονες ανησυχίες στα θέματα ασφάλειας στη βιομηχανία φιλοξενίας. Αναλύονται: οργάνωση του τμήματος ασφάλειας, εκπόνηση σχεδίων για τη διαχείριση κινδύνων και για δράση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, συστήματα ασφάλειας και πυρόσβεσης, διαχείριση των μέσων μαζικής επικοινωνίας σε περιόδους κρίσεων, οικονομικό έγκλημα και πρόληψη απώλειας υλικών και οικονομικών αγαθών.
Το μάθημα ερευνά τις λειτουργίες της διαχείρισης και μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών μέσα από τη θεωρεία των θεμελιωδών αρχών του αντικειμένου και την επισκόπηση περιπτωσιακών μελετών. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάλυση του μάρκετινγκ του τουριστικού προορισμού, το οποίο αφορά στην τμηματοποίηση των στοχευόμενων αγορών του προορισμού, στο σχεδιασμό της εικόνας του προορισμού, στη διανομή της εικόνας του προορισμού, στο branding και στην τοποθέτηση του τουριστικού προορισμού. Μέσα από την πιο πάνω σύνθεση θεμάτων οι φοιτητές θα αναγνωρίσουν τον ρόλο που διαδραματίζουν οι Οργανισμοί Μάρκετινγκ Προορισμών στη διατήρηση και επέκταση της προσφοράς αξίας του τουριστικού προορισμού. Παράλληλα, οι φοιτητές θα εξετάσουν, ανάμεσα σε άλλα, τις έννοιες του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος προορισμών και του αειφόρου προορισμού.
Οι αρχές και φιλοσοφία του Τουρισμού Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Περιλαμβάνει: ορισμό και χαρακτηριστικά του πολιτιστικού τουρισμού και του τουρισμού πολιτιστικής κληρονομιάς, χαρακτηριστικά ζήτησης πολιτιστικού τουρισμού, θεωρίες προσδοκιών και επιδιώξεων των επισκεπτών, ανάπτυξη πολιτιστικών τουριστικών προϊόντων, δημιουργία ολοκληρωμένων πακέτων, έννοιες μεταμοντερνισμού και αυθεντικότητας εμπειριών, προώθηση, προβολή και μάρκετινγκ πακέτων, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.
Εξετάζει τις κοινωνικές πλευρές του τουρισμού. Περιλαμβάνει: οικονομική προσφορά του τουρισμού, ανάπτυξη και εξάπλωση του φαινομένου “τουρισμός”, κίνητρα που ωθούν τους πολίτες στον τουρισμό, κοινωνικές και πολιτισμικές επιπτώσεις του τουρισμού για τον ντόπιο πληθυσμό, και τις μεθόδους κοινωνικής αξιολόγησης του αντίκτυπου (SIA) του τουρισμού.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των κύριων θεωριών και εννοιών του τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται διάφορες μορφές τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων όπως, αγροτουρισμός, οικοτουρισμός, αθλητικός τουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός κ.λπ. Μελέτες περίπτωσης θα προσφέρουν την ευκαιρία για ανάλυση των σύγχρονων μορφών και εξελίξεων του τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων.
Το μάθημα περιλαμβάνει μελέτη των αρχών και τεχνικών διαχείρισης δαπανών και συστημάτων ελέγχου στη βιομηχανία φιλοξενίας. Αναλύονται μεταξύ άλλων τα θέματα: τεχνικές κοστολόγησης και ανάλυσης αποθεμάτων, εκπόνηση προϋπολογισμών και τεχνοοικονομικών μελετών, ανάλυση σημείου εξίσωσης συνολικών εσόδων και συνολικού κόστους, έλεγχος εργατικού κόστους και υπερωριών, και ανάλυση αποκλίσεων.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΔΞΤ 140 Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής
Η θεωρία, το στυλ και η ανάπτυξη ηγεσίας και ηγετικών ικανοτήτων στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού. Εξετάζονται: κίνητρα, θεωρίες και τεχνικές παρώθησης, σχέση μεταξύ διοικητικών και ηγετικών ικανοτήτων, διαχείριση αλλαγών και κρίσεων, χαρακτήρας και παρακίνηση, δυναμική ομάδων, επίλυση διαφορών, επιχειρηματική ηθική και επαγγελματική δεοντολογία.
Μέσα από το μάθημα οι φοιτητές αναμένεται να αποκτήσουν ουσιαστική κατανόηση της διαδικασίας διαχείρισης στρατηγικού μάρκετινγκ σε διαφορετικά οικονομικά περιβάλλοντα και συνθήκες με ιδιαίτερη έμφαση στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού. Οι φοιτητές θα είναι ικανοί να αντιληφθούν και να υποστηρίξουν το ρόλο του στρατηγικού μάρκετινγκ μέσα στους οργανισμούς, να αναλύσουν τους πελάτες, ανταγωνιστές, περιβάλλον και συνεργάτες μιας επιχείρησης και να αναπτύξουν, υλοποιήσουν και αξιολογήσουν σχέδια στρατηγικού μάρκετινγκ κατά τακτά χρονικά διαστήματα.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΔΞΤ 260 Αρχές Μάρκετινγκ
Διπλωματική μελέτη υπό την επίβλεψη καθηγητών του Τμήματος. Το αντικείμενο της μελέτης πρέπει να είναι συναφές με την κύρια ειδικότητα του φοιτητή. Ο φοιτητής προσδιορίζει το θέμα που επιθυμεί να εξετάσει και προετοιμάζει λεπτομερή ερευνητική πρόταση.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΔΞΤ 381 Ερευνητικές Μέθοδοι
Σε συνέχεια του μαθήματος Διπλωματική Μελέτη Ι, ο φοιτητής ολοκληρώνει τη διπλωματική μελέτη. Ο φοιτητής συλλέγει και αναλύει τα στοιχεία, συμπληρώνει τη συγγραφή της έρευνάς του και παρουσιάζει τα αποτελέσματά σε ακροατήριο αποτελούμενο από την επιτροπή αξιολόγησης, ακαδημαϊκό προσωπικό και φοιτητές.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΔΞΤ 482 Διπλωματική Μελέτη Ι
Το μάθημα προσφέρει μια εισαγωγή στη Μικροοικονομία. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν τη συμπεριφορά νοικοκυριών και την καταναλωτική επιλογή, τη συμπεριφορά επιχειρήσεων, τη δομή και τη διαμόρφωση τιμών στην αγορά, αγορά και ευημερία, τα δημόσια αγαθά, την πληροφόρηση και τις αγορές εργασίας.
Το μάθημα είναι μια εισαγωγή στη Μακροοικονομία. Τα θέματα που θα εξεταστούν περιλαμβάνουν τις νομισματικές και τραπεζικές συνδιαλλαγές, τη νομισματική πολιτική, τον πληθωρισμό και την ανεργία, τη συνολική κατανάλωση και την επένδυση, τη νομισματική και φορολογική πολιτική, και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Το μάθημα αυτό είναι μια εισαγωγή στις μαθηματικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στη διοίκηση επιχειρήσεων. Τα θέματα περιλαμβάνουν την παράγωγο, τη διαφοροποίηση συνάρτησης μίας ή περισσοτέρων μεταβλητών, τις διαφορικές και συνολικές παραγώγους, ανάπτυγμα Taylor, βελτιστοποίηση συναρτήσεων μιας ή περισσότερων μεταβλητών και βελτιστοποιήσεις με περιορισμούς ισότητας.
Το μάθημα αυτό είναι μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες των Χρηματοοικονομικών. Καλύπτει την έννοια της αποδοτικότητας της αγοράς και την αποτίμηση των κεφαλαιουχικών αγαθών όπως τα αποθέματα και τα ομόλογα. Καλύπτει επίσης τις προτιμήσεις των επενδυτών όσον αφορά τον κίνδυνο καθώς και τη θεωρία του χαρτοφυλακίου. Άλλα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν το υπόδειγμα αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων, τη χρονική διάρθρωση των επιτοκίων και των συναλλαγματικών ισοτιμιών και την τιμολόγηση παράγωγων χρηματοοικονομικών προϊόντων.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση στο υλικό που καλύπτεται στο μάθημα Χρηματοοικονομικά Ι. Περιλαμβάνει μεθόδους με τις οποίες υπολογίζεται το κόστος του κεφαλαίου, αξιολόγηση των επισφαλών χρεών, κεφαλαιακή δομή και την πολιτική μερισμάτων. Καλύπτει επίσης θέματα όπως ο τρόπος αξιολόγησης των επιχειρήσεων, ο ρόλος των συγχωνεύσεων και των εξαγορών και η δομή των Αρχικών Δημοσίων Εγγραφών (IPO).
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές σε ποικίλες τεχνικές πρόβλεψης που χρησιμοποιούνται στον χώρο των επιχειρήσεων. Το μάθημα μελετά τη θεωρητική βάση των τεχνικών αλλά η έμφαση που δίνεται είναι στην εφαρμογή αυτών των τεχνικών στην πρόβλεψη διαφόρων οικονομικών και χρηματοοικονομικών μεταβλητών με τη χρήση πραγματικά οικονομικών και χρηματοοικονομικών δεδομένων. Τα θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν: εκτιμήσεις δεδομένων, επιλογή μοντέλων, κινητούς μέσους όρους και την εκθετική εξομάλυνση, την ανάλυση παλινδρόμησης, αποδόμηση χρονοσειρών, μοντέλα Box- Jenkins (ARIMA), τους βέλτιστους συνδυασμούς πρόβλεψης και την εφαρμογή πρόβλεψης.
Προαπαιτούμενο Μάθημα: ΔΞΤ 180 Στατιστική Ανάλυση και συγκατάθεση του Τμήματος ΕΧΝ