Το Κέντρο Γλωσσών «Σίμος Μενάρδος» του Πανεπιστημίου μας διοργάνωσε με επιτυχία την Παρασκευή, 8 Μαΐου δημόσια διάλεξη με θέμα «Η Ρητορεία της Ταυτότητας: Οι Πινακίδες των Αυτοκινήτων των Ελλήνων της Αυστραλίας από μια Γλωσσολογική και Πολιτισμική Προσέγγιση». Η διάλεξη έγινε στο κτήριο Τάσσος Παπαδόπουλος του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου στη Λεμεσό. Ομιλητής ήταν ο ακαδημαϊκός Μίμης Σοφοκλέους. Ο Μίμης Σοφοκλέους, είναι σήμερα ο επιστημονικός διευθυντής του Παττίχειου Δημοτικού Μουσείου – Ιστορικού Αρχείου και Κέντρου Μελετών Λεμεσού. Συγχρόνως παραμένει ακτιβιστής του Πολιτισμού. Με προπτυχιακές σπουδές στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακές στα πανεπιστήμια La Trobe, RMIT University και University of Queensland, στην Ιστορία και τις Πολιτισμικές Σπουδές, εργάστηκε στην Αυστραλία και την Κύπρο σε διάφορα πανεπιστήμια και κινήθηκε σε συγκεκριμένους επιστημονικούς γνωστικούς προσανατολισμούς, έχοντας όμως πάντοτε την Αισθητική των πραγμάτων καθώς και την «Εντοπιότητα» ως βασικά στοιχεία των προσεγγίσεών του.
Στην ομιλία του αναφέρθηκε στα αποτελέσματα έρευνάς του που είχε ως θέμα της τις ιδιότυπες πινακίδες οχημάτων των Ελλήνων της Αυστραλίας. Πρόκειται για το φαινόμενο που παρατηρείται στην Αυστραλία όπου οι κάτοχοι των αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα να διαλέξουν οι ίδιοι τους το περιεχόμενο της πινακίδας του οχήματός τους.
Η ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα αυτή εργασία «Η Ρητορεία της Ταυτότητας" είχε ως θέμα της, το τι λέξεις έξι ψηφίων επιλέγουν να τοποθετήσουν στις πινακίδες των αυτοκινήτων τους οι Έλληνες της Αυστραλίας (π.χ. ΚOSTAS, ITHAKI, SΑGAPW κ.λπ. ως ένα μέσο για να δείξουν την δική τους εκδοχή αναφορικά με την ταυτότητά τους μέσα στην πολυπολιτισμική κοινωνία όπου ζουν. Επιτρέπεται στην Αυστραλία ο κάθε πολίτης να επιλέγει την πινακίδα που τον/την αντιπροσωπεύει. Η προσέγγιση ήταν από την πλευρά των Πολιτισμικών Σπουδών και της Γλωσσολογίας.
Την παρουσίαση ακολούθησε συζήτηση. Οι παρευρισκόμενοι έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον στο φαινόμενο που παρουσιάστηκε. Αυτό φάνηκε από τις ερωτήσεις καθώς και τις τοποθετήσεις τους επί του θέματος.
Διεθνής διάκριση αριστείας για ΤΕΠΑΚ στην εκπαίδευση πολιτικών μηχανικών
Το Κέντρο Γλωσσών «Σίμος Μενάρδος» του Πανεπιστημίου μας διοργάνωσε με επιτυχία την Παρασκευή, 8 Μαΐου δημόσια διάλεξη με θέμα «Η Ρητορεία της Ταυτότητας: Οι Πινακίδες των Αυτοκινήτων των Ελλήνων της Αυστραλίας από μια Γλωσσολογική και Πολιτισμική Προσέγγιση». Η διάλεξη έγινε στο κτήριο Τάσσος Παπαδόπουλος του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου στη Λεμεσό. Ομιλητής ήταν ο ακαδημαϊκός Μίμης Σοφοκλέους. Ο Μίμης Σοφοκλέους, είναι σήμερα ο επιστημονικός διευθυντής του Παττίχειου Δημοτικού Μουσείου – Ιστορικού Αρχείου και Κέντρου Μελετών Λεμεσού. Συγχρόνως παραμένει ακτιβιστής του Πολιτισμού. Με προπτυχιακές σπουδές στην Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακές στα πανεπιστήμια La Trobe, RMIT University και University of Queensland, στην Ιστορία και τις Πολιτισμικές Σπουδές, εργάστηκε στην Αυστραλία και την Κύπρο σε διάφορα πανεπιστήμια και κινήθηκε σε συγκεκριμένους επιστημονικούς γνωστικούς προσανατολισμούς, έχοντας όμως πάντοτε την Αισθητική των πραγμάτων καθώς και την «Εντοπιότητα» ως βασικά στοιχεία των προσεγγίσεών του.
Στην ομιλία του αναφέρθηκε στα αποτελέσματα έρευνάς του που είχε ως θέμα της τις ιδιότυπες πινακίδες οχημάτων των Ελλήνων της Αυστραλίας. Πρόκειται για το φαινόμενο που παρατηρείται στην Αυστραλία όπου οι κάτοχοι των αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα να διαλέξουν οι ίδιοι τους το περιεχόμενο της πινακίδας του οχήματός τους.
Η ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα αυτή εργασία «Η Ρητορεία της Ταυτότητας" είχε ως θέμα της, το τι λέξεις έξι ψηφίων επιλέγουν να τοποθετήσουν στις πινακίδες των αυτοκινήτων τους οι Έλληνες της Αυστραλίας (π.χ. ΚOSTAS, ITHAKI, SΑGAPW κ.λπ. ως ένα μέσο για να δείξουν την δική τους εκδοχή αναφορικά με την ταυτότητά τους μέσα στην πολυπολιτισμική κοινωνία όπου ζουν. Επιτρέπεται στην Αυστραλία ο κάθε πολίτης να επιλέγει την πινακίδα που τον/την αντιπροσωπεύει. Η προσέγγιση ήταν από την πλευρά των Πολιτισμικών Σπουδών και της Γλωσσολογίας.
Την παρουσίαση ακολούθησε συζήτηση. Οι παρευρισκόμενοι έδειξαν ζωηρό ενδιαφέρον στο φαινόμενο που παρουσιάστηκε. Αυτό φάνηκε από τις ερωτήσεις καθώς και τις τοποθετήσεις τους επί του θέματος.