"Ο 'μακρύς' 19ος αιώνας": 2η Διάλεξη Α. Δανός


Το Τμήμα Καλών Τεχνών, της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, διοργανώνει, στη διάρκεια του Εαρινού Εξαμήνου 2015, σειρά ομιλιών, υπό τον γενικό τίτλο,

"Ο 'μακρύς' 19ος αιώνας: από τη Γαλλική Επανάσταση στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο"

Οι διαλέξεις αυτές αποτελούν προπομπό του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στην Ιστορία-Θεωρία της Τέχνης, με το οποίο το Τμήμα Καλών Τεχνών αρχίζει τη λειτουργία του τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους υποψήφιους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στην Ιστορία-Θεωρία της Τέχνης.

Όλες οι ομιλίες δίνονται στην ελληνική γλώσσα και είναι ανοικτές για το κοινό.

Όλες οι παρουσιάσεις γίνονται στο Αμφιθέατρο Πεύκιος Γεωργιάδης (Κτήριο Α. Θεμιστοκλέους, ΤΕΠΑΚ, Οδός Αθηνών, Λεμεσός), στις 19:30.
 

  • 2η Διάλεξη: Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου
    Δρ. Αντώνης Δανός, Επίκουρος Καθηγητής Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης, ΤΕΠΑΚ.
    Ιδεαλιστικά οράματα και εθνικός συμβολισμός στους Νικόλαο Γύζη και Κωνσταντίνο Παρθένη: η παραγνωρισμένη πτυχή του ελληνικού μοντερνισμού

    Το ύστερο έργο του Νικόλαου Γύζη – από τις δύο τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα – αποτελεί μια σημαντική περίπτωση πρώιμης μοντερνιστικής ζωγραφικής, μέσα στα πλαίσια της avant-garde του Μονάχου, εκείνης της εποχής. Τα κλασικότροπα ιδεαλιστικά-συμβολιστικά ‘οράματά’ του (που αποτελούν ένα πάντρεμα αρχαιοελληνικής, βυζαντινής και Jugendstil τέχνης), είχαν σημαντική φορμαλιστική, θεματική και ιδεολογική επίδραση στο έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη, ο οποίος θεωρείται από τους ‘πατέρες’ της ελληνικής μοντέρνας τέχνης. Ο συνδυασμός, στο έργο του Παρθένη, μυθολογικών, ιστορικών και θρησκευτικών μορφών, δοσμένες με αντίστοιχο ιδεαλιστικό-συμβολιστικό τρόπο, όχι μόνο συνέχισαν την πορεία της ύστερης δουλειάς του Γύζη, αλλά, κυριότερα, εδραίωσαν τη συζήτηση περί μοντερνισμού και ‘ελληνικότητας’, ως μέρος της ευρύτερης εξιστόρησης της νεοελληνικής εθνικής φαντασίωσης στον 20ό αιώνα. Αυτή η διαδικασία κορυφώθηκε στο καλλιτεχνικό (όπως και λογοτεχνικό) πρόγραμμα της λεγόμενης Γενιάς του Τριάντα – πρόγραμμα που έπαιξε τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση του αισθητικού και διανοητικού χαρακτήρα της Νέας Ελλάδας, ιδιαίτερα μέσω της προσπάθειας να παραχθεί ένας ελληνότροπος μοντερνισμός.

    Πρόσκληση

Σχετικοί Σύνδεσμοι

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΕΩΝ: ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΘΕΣΕΩΝ: ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ

Προκήρυξη Θέσεων Μεταπτυχιακού Προγράμματος στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης, 2018-19

Προκήρυξη Θέσεων Μεταπτυχιακού Προγράμματος στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης, 2018-19

"Ο 'μακρύς' 19ος αιώνας": 15η Διάλεξη Γ. Ξηροπαΐδης

"Ο 'μακρύς' 19ος αιώνας": 15η Διάλεξη Γ. Ξηροπαΐδης

"Ο 'μακρύς' 19ος αιώνας": 15η Διάλεξη Γ. Ξηροπαΐδης

Το Τμήμα Καλών Τεχνών, της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, διοργανώνει, στη διάρκεια του Εαρινού Εξαμήνου 2015, σειρά ομιλιών, υπό τον γενικό τίτλο,

"Ο 'μακρύς' 19ος αιώνας: από τη Γαλλική Επανάσταση στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο"

Οι διαλέξεις αυτές αποτελούν προπομπό του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στην Ιστορία-Θεωρία της Τέχνης, με το οποίο το Τμήμα Καλών Τεχνών αρχίζει τη λειτουργία του τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Η παρακολούθηση των διαλέξεων είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους υποψήφιους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στην Ιστορία-Θεωρία της Τέχνης.

Όλες οι ομιλίες δίνονται στην ελληνική γλώσσα και είναι ανοικτές για το κοινό.

Όλες οι παρουσιάσεις γίνονται στο Αμφιθέατρο Πεύκιος Γεωργιάδης (Κτήριο Α. Θεμιστοκλέους, ΤΕΠΑΚ, Οδός Αθηνών, Λεμεσός), στις 19:30.
 

  • 2η Διάλεξη: Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου
    Δρ. Αντώνης Δανός, Επίκουρος Καθηγητής Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης, ΤΕΠΑΚ.
    Ιδεαλιστικά οράματα και εθνικός συμβολισμός στους Νικόλαο Γύζη και Κωνσταντίνο Παρθένη: η παραγνωρισμένη πτυχή του ελληνικού μοντερνισμού

    Το ύστερο έργο του Νικόλαου Γύζη – από τις δύο τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα – αποτελεί μια σημαντική περίπτωση πρώιμης μοντερνιστικής ζωγραφικής, μέσα στα πλαίσια της avant-garde του Μονάχου, εκείνης της εποχής. Τα κλασικότροπα ιδεαλιστικά-συμβολιστικά ‘οράματά’ του (που αποτελούν ένα πάντρεμα αρχαιοελληνικής, βυζαντινής και Jugendstil τέχνης), είχαν σημαντική φορμαλιστική, θεματική και ιδεολογική επίδραση στο έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη, ο οποίος θεωρείται από τους ‘πατέρες’ της ελληνικής μοντέρνας τέχνης. Ο συνδυασμός, στο έργο του Παρθένη, μυθολογικών, ιστορικών και θρησκευτικών μορφών, δοσμένες με αντίστοιχο ιδεαλιστικό-συμβολιστικό τρόπο, όχι μόνο συνέχισαν την πορεία της ύστερης δουλειάς του Γύζη, αλλά, κυριότερα, εδραίωσαν τη συζήτηση περί μοντερνισμού και ‘ελληνικότητας’, ως μέρος της ευρύτερης εξιστόρησης της νεοελληνικής εθνικής φαντασίωσης στον 20ό αιώνα. Αυτή η διαδικασία κορυφώθηκε στο καλλιτεχνικό (όπως και λογοτεχνικό) πρόγραμμα της λεγόμενης Γενιάς του Τριάντα – πρόγραμμα που έπαιξε τεράστιο ρόλο στη διαμόρφωση του αισθητικού και διανοητικού χαρακτήρα της Νέας Ελλάδας, ιδιαίτερα μέσω της προσπάθειας να παραχθεί ένας ελληνότροπος μοντερνισμός.

    Πρόσκληση