Οι έρευνες που σχετίζονται με την πρώιμη γλωσσική ανάπτυξη και γλωσσική καθυστέρηση είναι οι εξής:
Φωνολογικοί, σημασιολογικοί και συντακτικοί συσχετισμοί: Το παρόν έργο εστιάζεται στη σχέση του φωνολογικού συστήματος ενός παιδιού και της σημασιολογικής και συντακτικής ανάπτυξης στη νηπιακή ηλικία.
Ανάπτυξη δοκιμιού γλωσσικής αξιολόγησης: Το παρόν ερευνητικό έργο εστιάζεται στη δημιουργία, πιλοτική εφαρμογή και στάθμιση δοκιμίου γλωσσικής αξιολόγησης.
Σημασιολογικό Προφίλ: Η παρόν ερευνητική δραστηριότητα εστιάζεται στη μελέτη της λεξιλογικής ανάπτυξης των παιδιών σε διαφορετικές ηλικίες μέσα στο δεύτερο και το τρίτο έτος ζωής. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος μελετούμε το μέσο αριθμό λέξεων που κατανοούνται ή παράγονται σε διαφορετικές ηλικίες, αλλά και το είδος των λέξεων αυτών αναπτυξιακά.
Αναπτυξιακή Φωνολογία: Η δράση αυτή επικεντρώνεται στη διερεύνηση αναπτυξιακών φωνολογικών μοτίβων σε παιδιατρικό πληθυσμό σε τυπικώς αναπτυσσόμενα νήπια με έμφαση στη διαχρονική εμφάνιση φωνολογικών διεργασιών στον παιδικό λόγο. Στόχος είναι η δημιουργία ανιχνευτικού εργαλείου, το οποίο θα παρέχει τη δυνατότητα εξέτασης ολόκληρου του φωνητικού ρεπερτορίου της κυπριακής ελληνικής, ούτως ώστε μέσα από το φωνητικό-φωνολογικό προφίλ του νηπίου να παρέχεται στοχευμένη λογοθεραπευτική παρέμβαση.
Προγνωστικοί παράγοντες στη γλωσσική πορεία των παιδιών που αργούν να μιλήσουν: Το παρόν έργο εστιάζεται στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά με αργή εξέλιξη στον λόγο αναπτύσσουν το λεξιλογικό τους προφίλ με βάση τη μέτρηση και την ανάλυση της ποικιλομορφίας των λέξεων που σημειώνεται και καταγράφεται σε ειδικές λίστες που συμπληρώνουν οι γονείς.
Αξιολόγηση και παρέμβαση λεξιλογίου στο πεδίο της Εναλλακτικής και Επαυξητικής Επικοινωνίας: Οι κύριοι στόχοι του συγκεκριμένου ερευνητικού προγράμματος είναι η ανάπτυξη ενός εργαλείου υψηλής τεχνολογίας για την αξιολόγηση παθητικού λεξιλογίου σε άτομα με εγκεφαλική παράλυση και η ανάπτυξη και εφαρμογή ενός πλάνου παρέμβασης για ανάπτυξη λεξιλογίου.
Παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη διαταραχών φώνησης σε καθηγητές πανεπιστημίου στην Κύπρο: Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τους παράγοντες κινδύνου για τη ανάπτυξη διαταραχών φώνησης σε καθηγητές πανεπιστημίου με διαταραχές φώνησης (ΔΦ) και χωρίς διαταραχές φώνησης (ΧΔΦ). Ως συνέχεια της πιο πάνω ερευνητικής εργασίας, ο σκοπός μιας άλλης έρευνας είναι να αξιολογήσει διάφορους ακουστικούς παραμέτρους φώνησης σε ενήλικες διάφορων ηλικιών. Τα αποτελέσματα της έρευνας εναπόκειται να συγκριθούν με τις διεθνές μετρήσεις ακουστικών παραμέτρων φώνησης.
Call: Εσωτερική χρηματοδότηση από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ)
Role: Ερευνητική υπεύθυνος
Duration: 2014 - Παρών
Website: http://theralab.cut.ac.cy/?lang=el
Funding: Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ) - 40 000 €