Σκοπός / Περιγραφή του μαθήματος
Ο ρόλος του λογοθεραπευτή: πρόληψη δια μέσου ενημέρωσης και εκπαίδευσης.
Διάγνωση/αξιολόγηση της ανθρώπινης Επικοινωνίας-Φωνής, Ομιλίας και Λόγου.
Θεραπεία των διαταραχών, αποκατάσταση λειτουργιών.
Συνοπτική αναφορά στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές, μαθησιακές διαταραχές, δυσαρθρίες, δυσφαγίες, φωνολογικές-φωνητικές διαταραχές, δυσφωνίες, τραυλισμό, αφασίες, αυτισμό.
Ανάλυση των βασικών επικοινωνιακών ικανοτήτων του ανθρώπου, βασικές θεραπευτικές μέθοδοι, διαπροσωπικές κλινικές και συμβουλευτικές δεξιότητες.
Αναφορά στις άλλες ειδικότητες που συνεργάζονται με λογοθεραπευτές. Διεπιστημονική προσέγγιση και συνεργασία για την ολική αντιμετώπιση του ασθενούς.
Οι λογοπαθολόγοι/λογοθεραπευτές ως αυτοαπασχολούμενοι, εργαζόμενοι σε σχολεία, νοσοκομεία, ιδρύματα και άλλες υπηρεσίες.
Επισκέψεις σε νηπιαγωγείο, ειδικό σχολείο, κέντρο αποκατάστασης και ιδρύματα που εργάζονται λογοθεραπευτές.
Συνοπτική παρουσίαση επιστημονικών άρθρων με ανάλυσή τους και προοπτικές για περαιτέρω έρευνα.
Αναμενόμενα αποτελέσματα
Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- Γνωρίζει την ορολογία που σχετίζεται με τη φωνητική και φωνολογία (άρθρωση, φάσμα ήχου, τόπο και τρόπο παραγωγής σύμφωνων και φωνηέντων).
- Περιγράφει και να αναλύει τις διάφορες πτυχές της φωνητικής με τη χρήση των συμβόλων του ΔΦΑ.
- Να χρησιμοποιεί λογισμικά προγράμματα ανάλυσης φωνητικής.
- Να αναγνωρίζει και να ερμηνεύει ακουστικές παραμέτρους με βάση τις απεικονιστικές μεθόδους φωνητικής ανάλυσης.
- Να αναγνωρίζει τα τεμαχιακά και υπερτεμαχιακά στοιχεία της γλώσσας.
Προαπαιτούμενα μαθήματα