Κυκλοφόρησε νέο βιβλίο για τη Διαμορφωτική Αξιολόγηση στη Γλωσσική Διδασκαλία


Νέα-Ανακοινώσεις

Δημοσιεύτηκε πρόσφατα το βιβλίο «Διαμορφωτική αξιολόγηση στην εκμάθηση δεύτερης γλώσσας: συστηματική ανασκόπηση και σχολιασμένη βιβλιογραφία» των Σκεύη Βασιλείου, Δρος Σαλώμης Παπαδήμα-Σοφοκλέους και Δρος Χριστίνας Νικόλ Γιαννίκα, από τον εκδοτικό οίκο research-publishing.net.

Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας της αξιολόγησης στη γλωσσική διδασκαλία, οι περισσότερες έρευνες που έχουν διεξαχθεί αναφέρονται σε εξετάσεις. Η καταγραφή της διαμορφωτικής αξιολόγησης άρχισε να καταγράφεται σε επιστημονικές δημοσιεύσεις από το 2000. Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία της γλωσσικής διαμορφωτικής αξιολόγησης μέσα από μια συστηματική ανασκόπηση και μια περιγραφική και αξιολογική σχολιασμένη βιβλιογραφία, από την πρώτη δημοσιευμένη εργασία για το θέμα το 2000 έως το 2020. Η συστηματική ανασκόπηση δίνει την ιστορία της γλωσσικής διαμορφωτικής αξιολόγησης με χρονολογική σειρά και δίνει μια επισκόπηση διαφορετικών πτυχών. Η σχολιασμένη βιβλιογραφία παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες για την κάθε δημοσιευμένη ερευνητική εργασία. Οι κύριοι στόχοι του βιβλίου είναι: (α) να δώσει μια συγκεντρωτική καταγραφή των ερευνών που έχουν δημοσιευτεί με επίκεντρο την διαμορφωτική αξιολόγηση στη γλωσσική διδασκαλία στην περίοδο των 20 αυτών χρόνων, (β) να περιγράψει την προσέγγιση του θέματος από τους διάφορους ερευνητές και (γ) να βοηθήσει στην περαιτέρω κατανόηση της διαμορφωτικής αξιολόγησης και της μέχρι τώρα εφαρμογής της στη γλωσσική διδασκαλία.

Στη συγγραφή του βιβλίου συνέβαλαν επίσης η Δρ. Angela Scarino αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας με τις πολύτιμες συμβουλές και παρατηρήσεις της κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου και η Δρ. Ντίνα Τσαγκάρη, καθηγήτρια στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Όσλο με τον ευσύνοπτο και ουσιαστικό πρόλογό της. Στην ολοκλήρωση του έργου συνέβαλαν επίσης η Sylvie Thouësny και ο εκδοτικός οίκος research-publishing.net με την επιμέλεια του βιβλίου και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου με την υποστήριξη και το ενδιαφέρον για την έρευνα αυτή.

Το βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με τη διδασκαλία της γλώσσας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακαδημαϊκούς και ερευνητές, υπεύθυνους επιμορφωτικών προγραμμάτων και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Οι συγγραφείς ευελπιστούν ότι η παρούσα δημοσίευση θα θεωρηθεί ως μια πολύτιμη συμβολή στην ιστορία και εφαρμογή της διαμορφωτικής αξιολόγησης στη διαδικασία της γλωσσικής εκμάθησης. Το βιβλίο πραγματεύεται το τι συμβαίνει στο διεθνές πεδίο. Θα μπορούσε στην παρούσα φάση να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στον τόπο μας σε μια περίοδο που γίνονται πολλές συζητήσεις όσον αφορά την αξιολόγηση των μαθητών.

Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο στο http://research-publishing.net

Βιογραφικά

Η Σκεύη Βασιλείου είναι Ειδική  Επιστήμονας στο Κέντρο Γλωσσών με ειδικότητα τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Είναι κάτοχος πτυχίου Ελληνικής Φιλολογίας (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Μεταπτυχιακού τίτλου στα Παιδαγωγικά (Saint Louis US) και Μεταπτυχιακού τίτλου στην Τεχνολογικά Υποβοηθούμενη Γλωσσική διδασκαλία (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου). Επίσης, είναι υποψήφια διδάκτωρ στα Παιδαγωγικά (Saint Louis, US). Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως Ειδική Επιστήμονας στο Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου αλλά και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο ρόλο της Διαμορφωτικής Αξιολόγησης στη γλωσσική διδασκαλία, σε εφαρμογές της τεχνολογικά υποβοηθούμενης γλωσσικής διδασκαλίας για σκοπούς Διαμορφωτικής Αξιολόγησης αλλά και οι σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία γλωσσών.

Η Δρ. Σαλώμη Παπαδήμα-Σοφοκλέους είναι ερευνήτρια στο εργαστήριο Cyprus Interaction Lab, Τμήμα ΠΟΛΥΓΡΑΤ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ). Δίδαξε γλώσσες στην Μελβούρνη Αυστραλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και διδακτική των γλωσσών, ανάπτυξη γλωσσικού διδακτικού υλικού και αξιολόγηση με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στα πανεπιστήμια La Trobe και RMIT και στην Κύπρο στα Πανεπιστήμια Λευκωσίας και ΤΕΠΑΚ, όπου διετέλεσε Διευθύντρια του Κέντρου Γλωσσών και συντονίστρια του προγράμματος Master in Computer Assisted Language Learning (2010-2021), καθώς και στο πλαίσιο του προγράμματος Προϋπηρεσιακής. Διετέλεσε θεματοθέτρια, αξιολογήτρια και μέλος επιτροπών αξιολόγησης, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Αυστραλία (υπεύθυνη εξετάσεων Ελληνικών). Οι δημοσιεύσεις της επικεντρώνονται στη γλωσσική εκμάθηση, διδασκαλία και αξιολόγηση (Αγγλικά, Ελληνικά, Γαλλικά, Ιταλικά), υποβοηθούμενες από τις νέες τεχνολογίες και επιμόρφωση καθηγητών. Το 2013 συν-επιμελήθηκε το βιβλίο International Experiences in Language Testing and Assessment.

Η Δρ. Χριστίνα Νικόλ Γιαννίκα είναι Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Ιδρύτρια του CG Education & Research Consultancy, Συγγραφέας και Συντάκτης Διδακτικού Υλικού για την εταιρεία Really Great Reading (ΗΠΑ), Eξωτερικός συνεργάτης του τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ. Έχει διδάξει Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στο London Metropolitan University, UK, στο ΤΕΠΑΚ και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει συνεργαστεί με εκδότες, ELT Associations και Υπουργεία Παιδείας σε μια σειρά έργων που προσφέρουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, έρευνα, και την έκδοση διδακτικού υλικού. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στην πρώιμη εκμάθηση γλωσσών, στην εκμάθηση γλωσσών υποβοηθούμενη από τις νέες τεχνολογίες, στην ξενόγλωσση αξιολόγηση, στην ψηφιακή αξιολόγηση και στην επαγγελματική κατάρτιση στη διδασκαλία της αγγλικής.

 

Σχετικοί Σύνδεσμοι

1ο Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου για τις γλώσσες

1ο Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Τεχνολογικού Πανεπιστημίου για τις γλώσσες

Συνδιοργάνωση ετήσιου συνεδρίου CyTEA με θέμα «Development of Transversal Competencies: Current educational realities»

Συνδιοργάνωση ετήσιου συνεδρίου CyTEA με θέμα «Development of Transversal Competencies: Current educational realities»

e-camp day με θέμα: Ψηφιακός γραμματισμός και ψηφιακά εργαλεία για την αξιολόγηση των διαδικτυακών πληροφοριών και τη δημιουργία αυριανών επιχειρηματιών σε εκπαιδευτικά πλαίσια

e-camp day με θέμα: Ψηφιακός γραμματισμός και ψηφιακά εργαλεία για την αξιολόγηση των διαδικτυακών πληροφοριών και τη δημιουργία αυριανών επιχειρηματιών σε εκπαιδευτικά πλαίσια

e-camp day με θέμα: Ψηφιακός γραμματισμός και ψηφιακά εργαλεία για την αξιολόγηση των διαδικτυακών πληροφοριών και τη δημιουργία αυριανών επιχειρηματιών σε εκπαιδευτικά πλαίσια

Δημοσιεύτηκε πρόσφατα το βιβλίο «Διαμορφωτική αξιολόγηση στην εκμάθηση δεύτερης γλώσσας: συστηματική ανασκόπηση και σχολιασμένη βιβλιογραφία» των Σκεύη Βασιλείου, Δρος Σαλώμης Παπαδήμα-Σοφοκλέους και Δρος Χριστίνας Νικόλ Γιαννίκα, από τον εκδοτικό οίκο research-publishing.net.

Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας της αξιολόγησης στη γλωσσική διδασκαλία, οι περισσότερες έρευνες που έχουν διεξαχθεί αναφέρονται σε εξετάσεις. Η καταγραφή της διαμορφωτικής αξιολόγησης άρχισε να καταγράφεται σε επιστημονικές δημοσιεύσεις από το 2000. Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία της γλωσσικής διαμορφωτικής αξιολόγησης μέσα από μια συστηματική ανασκόπηση και μια περιγραφική και αξιολογική σχολιασμένη βιβλιογραφία, από την πρώτη δημοσιευμένη εργασία για το θέμα το 2000 έως το 2020. Η συστηματική ανασκόπηση δίνει την ιστορία της γλωσσικής διαμορφωτικής αξιολόγησης με χρονολογική σειρά και δίνει μια επισκόπηση διαφορετικών πτυχών. Η σχολιασμένη βιβλιογραφία παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες για την κάθε δημοσιευμένη ερευνητική εργασία. Οι κύριοι στόχοι του βιβλίου είναι: (α) να δώσει μια συγκεντρωτική καταγραφή των ερευνών που έχουν δημοσιευτεί με επίκεντρο την διαμορφωτική αξιολόγηση στη γλωσσική διδασκαλία στην περίοδο των 20 αυτών χρόνων, (β) να περιγράψει την προσέγγιση του θέματος από τους διάφορους ερευνητές και (γ) να βοηθήσει στην περαιτέρω κατανόηση της διαμορφωτικής αξιολόγησης και της μέχρι τώρα εφαρμογής της στη γλωσσική διδασκαλία.

Στη συγγραφή του βιβλίου συνέβαλαν επίσης η Δρ. Angela Scarino αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας με τις πολύτιμες συμβουλές και παρατηρήσεις της κατά τη διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου και η Δρ. Ντίνα Τσαγκάρη, καθηγήτρια στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Όσλο με τον ευσύνοπτο και ουσιαστικό πρόλογό της. Στην ολοκλήρωση του έργου συνέβαλαν επίσης η Sylvie Thouësny και ο εκδοτικός οίκος research-publishing.net με την επιμέλεια του βιβλίου και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου με την υποστήριξη και το ενδιαφέρον για την έρευνα αυτή.

Το βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με τη διδασκαλία της γλώσσας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακαδημαϊκούς και ερευνητές, υπεύθυνους επιμορφωτικών προγραμμάτων και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Οι συγγραφείς ευελπιστούν ότι η παρούσα δημοσίευση θα θεωρηθεί ως μια πολύτιμη συμβολή στην ιστορία και εφαρμογή της διαμορφωτικής αξιολόγησης στη διαδικασία της γλωσσικής εκμάθησης. Το βιβλίο πραγματεύεται το τι συμβαίνει στο διεθνές πεδίο. Θα μπορούσε στην παρούσα φάση να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στον τόπο μας σε μια περίοδο που γίνονται πολλές συζητήσεις όσον αφορά την αξιολόγηση των μαθητών.

Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο στο http://research-publishing.net

Βιογραφικά

Η Σκεύη Βασιλείου είναι Ειδική  Επιστήμονας στο Κέντρο Γλωσσών με ειδικότητα τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Είναι κάτοχος πτυχίου Ελληνικής Φιλολογίας (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Μεταπτυχιακού τίτλου στα Παιδαγωγικά (Saint Louis US) και Μεταπτυχιακού τίτλου στην Τεχνολογικά Υποβοηθούμενη Γλωσσική διδασκαλία (Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου). Επίσης, είναι υποψήφια διδάκτωρ στα Παιδαγωγικά (Saint Louis, US). Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως Ειδική Επιστήμονας στο Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου αλλά και στην ιδιωτική εκπαίδευση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο ρόλο της Διαμορφωτικής Αξιολόγησης στη γλωσσική διδασκαλία, σε εφαρμογές της τεχνολογικά υποβοηθούμενης γλωσσικής διδασκαλίας για σκοπούς Διαμορφωτικής Αξιολόγησης αλλά και οι σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία γλωσσών.

Η Δρ. Σαλώμη Παπαδήμα-Σοφοκλέους είναι ερευνήτρια στο εργαστήριο Cyprus Interaction Lab, Τμήμα ΠΟΛΥΓΡΑΤ στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ). Δίδαξε γλώσσες στην Μελβούρνη Αυστραλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και διδακτική των γλωσσών, ανάπτυξη γλωσσικού διδακτικού υλικού και αξιολόγηση με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στα πανεπιστήμια La Trobe και RMIT και στην Κύπρο στα Πανεπιστήμια Λευκωσίας και ΤΕΠΑΚ, όπου διετέλεσε Διευθύντρια του Κέντρου Γλωσσών και συντονίστρια του προγράμματος Master in Computer Assisted Language Learning (2010-2021), καθώς και στο πλαίσιο του προγράμματος Προϋπηρεσιακής. Διετέλεσε θεματοθέτρια, αξιολογήτρια και μέλος επιτροπών αξιολόγησης, τόσο στην Κύπρο όσο και στην Αυστραλία (υπεύθυνη εξετάσεων Ελληνικών). Οι δημοσιεύσεις της επικεντρώνονται στη γλωσσική εκμάθηση, διδασκαλία και αξιολόγηση (Αγγλικά, Ελληνικά, Γαλλικά, Ιταλικά), υποβοηθούμενες από τις νέες τεχνολογίες και επιμόρφωση καθηγητών. Το 2013 συν-επιμελήθηκε το βιβλίο International Experiences in Language Testing and Assessment.

Η Δρ. Χριστίνα Νικόλ Γιαννίκα είναι Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Ιδρύτρια του CG Education & Research Consultancy, Συγγραφέας και Συντάκτης Διδακτικού Υλικού για την εταιρεία Really Great Reading (ΗΠΑ), Eξωτερικός συνεργάτης του τμήματος Επιστημών Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ. Έχει διδάξει Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στο London Metropolitan University, UK, στο ΤΕΠΑΚ και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει συνεργαστεί με εκδότες, ELT Associations και Υπουργεία Παιδείας σε μια σειρά έργων που προσφέρουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, έρευνα, και την έκδοση διδακτικού υλικού. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στην πρώιμη εκμάθηση γλωσσών, στην εκμάθηση γλωσσών υποβοηθούμενη από τις νέες τεχνολογίες, στην ξενόγλωσση αξιολόγηση, στην ψηφιακή αξιολόγηση και στην επαγγελματική κατάρτιση στη διδασκαλία της αγγλικής.