Διάρκεια προγράμματος: 2 εξάμηνα
Μέρες διδασκαλίας: Δύο ημέρες/εβδομάδα, από 08:00 έως 19:00.
Πιστωτικές Μονάδες: 90 ΕCTS (500 ώρες θεωρίας και 500 ώρες κλινικής άσκησης)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1o ΕΞΑΜΗΝΟ
|
ECTS
|
ΜΗΝ 101 Νοσηλευτική ψυχικής υγείας Ι (περιλαμβάνεται κλινική άσκηση*)
|
25
|
ΜΗΝ 102 Βασικές αρχές ψυχοφαρμακολογίας
|
5
|
ΜΗΝ 204 Θεραπευτική επικοινωνία & Διαπροσωπικές σχέσεις
|
3
|
ΜΗΝ 104 Νοσηλευτική φροντίδα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων
|
3
|
ΜΗΝ 105 Νοσηλευτική φροντίδα ευάλωτων πληθυσμών με εφαρμογή σε θέματα ψυχικής υγείας & Προαγωγή υγείας
|
3
|
ΜΗΝ 106 Κοινοτική Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας- Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση
|
2
|
ΜΗΝ 107 Επιδημιολογία ψυχικών νοσημάτων, Μεθοδολογία νοσηλευτικής έρευνας & Βιοστατιστική
|
3
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
44
|
*Κλινική άσκηση (7 ώρες χ2 ημέρες χ13 εβδομάδες=180 ώρες)
2o ΕΞΑΜΗΝΟ
|
ECTS
|
ΜΗΝ 201 Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας ΙΙ (περιλαμβάνεται κλινική άσκηση*)
|
25
|
ΜΗΝ 202 Δομή και δυναμική οικογένειας, Θεραπεία Οικογένειας & Νοσηλευτικές παρεμβάσεις
|
4
|
ΜΗΝ 203 Συμβουλευτική & Αρχές ψυχοθεραπείας
|
3
|
ΜΗΝ 103 Κλινική αξιολόγηση στην ψυχική υγεία
|
4
|
ΜΗΝ 205 Νοσηλευτική φροντίδα ατόμων με διαταραχές χρήσης ουσιών
|
3
|
ΜΗΝ 206 Νοσηλευτικές Θεωρίες με εφαρμογή στη Νοσ/κη Ψυχικής Υγείας
|
4
|
ΜΗΝ 207 Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Νομικά και Δεοντολογικά θέματα
|
3
|
Σύνολο
|
46
|
*Κλινική άσκηση (7 ώρες χ2 ημέρες χ13 εβδομάδες=180 ώρες)
Περιγραφές μαθημάτων
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας Ι (Νοσηλευτική Φροντίδα ατόμων με Σχιζοφρένεια & ψυχωτικές διαταραχές, διαταραχές διάθεσης και διαταραχές άγχους )
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις αρχές της νοσηλευτικής φροντίδας ατόμου που πάσχει από ψυχωτική διαταραχή και σχιζοφρένεια, διαταραχές διάθεσης και διαταραχές άγχους. Ειδικότερα, η εκπαίδευση επικεντρώνεται στην εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας με ιδιαίτερη έμφαση στις νοσηλευτικές διαγνώσεις κατά NANDA και στην αξιολόγηση των παρεμβάσεων κατά IOWA. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο συμμετέχων θα είναι σε θέση να διαμορφώσει και να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα νοσηλευτικής φροντίδας ατόμου που πάσχει από σχιζοφρένεια, άλλη ψυχωτική διαταραχή (σχιζοφρενικόμορφη διαταραχή, σχιζοσυναισθηματική διαταραχή, παραληρητική διαταραχή, βραχεία ψυχωτική διαταραχή, κ.α), διαταραχή διάθεσης (Καταθλιπτικές διαταραχές: Μείζων καταθλιπτικό επεισόδιο/ Δυσθυμική διαταραχή και Διπολικές διαταραχές: Κυκλοθυμική διαταραχή/ Διπολική Ι, ΙΙ διαταραχή) και διαταραχή άγχους (Γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, Διαταραχή πανικού με ή χωρίς αγοραφοβία, Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, Φοβίες, Διαταραχή μετά από τραυματικό στρες, Διαταραχή οξέος στρες). Επίσης στην ενότητα αυτή περιλαμβάνεται αναφορά στη νοσηλευτική φροντίδα ατόμου με διαταραχή πρόσληψης τροφής και διαταραχή ύπνου.
Η αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνει κατά 80% με γραπτή εξέταση και 20% με γραπτή εργασία που θα συνδέεται με την κλινική εκπαίδευση.
Κλινική Αξιολόγηση στην Ψυχική Υγεία
Στόχος του μαθήματος αυτού είναι να εξοικειωθεί ο σπουδαστής με τις κλινικές εκδηλώσεις της συμπτωματολογίας των ψυχικών νοσημάτων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε θέματα διαφοροδιάγνωσης και στη διεργασία της νοσηλευτικής διάγνωσης. Πραγματοποιείται αναφορά με βάση το DSM-V στις αγχώδεις διαταραχές, στις διαταραχές διάθεσης, στη σχιζοφρένεια και τις άλλες ψυχωτικές διαταραχές, στις διαταραχές πρόσληψης τροφής και ύπνου, στις σωματόμορφες και αποσυνδετικές διαταραχές, στις διαταραχές συνδεόμενες με ουσίες, στις διαταραχές προσωπικότητας και στις γνωστικές διαταραχές. Επίσης, αναφορά γίνεται και σε δομημένα και ημι-δομημένα εργαλεία κλινικής αξιολόγησης.
Βασικές Αρχές Ψυχοφαρμακολογίας
Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τον σπουδαστή στις βασικές έννοιες και αρχές της ψυχοφαρμακολογίας, και να διερευνηθούν και να αναλυθούν ειδικά θέματα ψυχοφαρμακολογίας. Η εκπαίδευση επικεντρώνεται στο ρόλο του νοσηλευτή ψυχικής υγείας κατά την εφαρμογή της φαρμακοθεραπείας και συγκεκριμένα στην αξιολόγηση της δράσης και των παρενεργειών της φαρμακοθεραπείας, στην εφαρμογή των κατάλληλων παρεμβάσεων, καθώς και στην ψυχοεκπαίδευση του πάσχοντα και της οικογένειας του. Ειδικότερα, το περιεχόμενο του μαθήματος βασίζεται στα δεδομένα των νευροεπιστημών, και περιλαμβάνει δυο ενότητες. Αρχικά γίνεται αναφορά στις βασικές αρχές της ψυχοφαρμακολογίας (απορρόφηση, κατανομή και εξουδετέρωση φαρμάκων- φαρμακοκινητική, φαρμακοδυναμική), ενώ στο δεύτερο μέρος περιλαμβάνεται αναφορά σε ειδικούς χημειοθεραπευτικούς παράγοντες
Νοσηλευτική φροντίδα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις αρχές της νοσηλευτικής φροντίδας παιδιού ή εφήβου που πάσχει από κάποιο νόσημα ψυχικής υγείας. Περιλαμβάνονται διανοητική καθυστέρηση, διαταραχές μάθησης, διαταραχή κινητικών δεξιοτήτων και επικοινωνίας, βαριές εκτεταμένες διαταραχές της ανάπτυξης (αυτιστική διαταραχή-Rett, Asperger). Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις διαταραχές ελλειμματικής προσοχής και Διασπαστικής Συμπεριφοράς, και στις Διαταραχές πρόσληψης τροφής (Ψυχογενής ανορεξία/ βουλιμία). Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο συμμετέχων θα είναι σε θέση να διαμορφώσει και να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα νοσηλευτικής φροντίδας παιδιού ή εφήβου που πάσχει από κάποια διαταραχή ψυχικής υγείας.
Δομή και δυναμική οικογένειας, Θεραπεία Οικογένειας & Νοσηλευτικές παρεμβάσεις
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο σπουδαστής με τις βασικές έννοιες και αρχές που αφορούν στο ρόλο της οικογένειας στην πορεία και στη θεραπεία των ψυχικών νοσημάτων, καθώς και στη θεραπεία οικογένειας. Συγκεκριμένα, στο περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνεται αναφορά: Α) στα δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά λειτουργικής/ δυσλειτουργικής οικογένειας, καθώς και στα μοντέλα λειτουργίας της οικογένειας και στα όργανα μέτρησης οικογενειακών παραμέτρων, Β) στην ενδοοικογενειακή δυναμική και τη στάση της οικογένειας απέναντι σε μέλος της που φέρει i) ψυχωτική διαταραχή (σχιζοφρένεια), ii) διαταραχή πρόσληψης τροφής, iii) διαταραχή συμπεριφοράς, iv) διαταραχή σχετιζόμενες με τη χρήση ουσιών, Γ) στις περιπτώσεις οικογένειας με προβλήματα βίας-κακοποίησης, καθώς και υπό περιπεπλεγμένο πένθος, και Δ) στις βασικές αρχές της θεραπείας οικογένειας (πολλαπλή, γνωστική-συμπεριφορική, ψυχοδυναμική, συστημική, υποστηρικτική-συμβουλευτική). Επίκεντρο της εκπαίδευσης είναι οι παράγοντες ενδοοικογενειακής ατμόσφαιρας και οι παρεμβάσεις με βάση ψυχοεκπαιδευτικά πρότυπα στο πλαίσιο θεραπείας οικογένειας. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο σπουδαστής θα είναι σε θέση να οργανώσει και να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα θεραπευτικής παρέμβασης σε οικογένεια με μέλος που φέρει ψυχικό νόσημα.
Κοινοτική Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας- Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη των βασικών και των σύγχρονων αρχών που διέπουν και στηρίζουν την πρακτική της κοινοτικής νοσηλευτικής ψυχικής υγείας και το ρόλο του νοσηλευτή ψυχικής υγείας στη διεργασία της ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ο σπουδαστής να έχει εξοικειωθεί με τις βασικές έννοιες και τη θεωρία της κοινοτικής νοσηλευτικής ψυχικής υγείας και της ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, καθώς και με το ρόλο του νοσηλευτή ψυχικής υγείας σε θέματα που αφορούν στη φροντίδα ατόμων, οικογενειών και ομάδων στην κοινότητα. Οι ενότητες που περιλαμβάνονται στο μάθημα αφορούν στις βασικές αρχές κοινοτικής νοσηλευτικής ψυχικής υγείας, στα ηθικά και δεοντολογικά θέματα στην ΚΝΨΥ / νομικό πλαίσιο, στις δομές Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής στην Κύπρο, σε ειδικά κλινικά θέματα ψυχοπαθολογίας στην πρωτοβάθμια φροντίδα, στην προαγωγή και πρόληψη ψυχικής υγείας στην κοινότητα, στην εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης (Αποϊδρυματισμός, Αποασυλοποίηση), στις δομές Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης, και στο ρόλος του νοσηλευτή ψυχικής υγείας σε αυτές.
Συμβουλευτική & Αρχές ψυχοθεραπείας
Ο σκοπός αυτού του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις βασικές αρχές της Συμβουλευτικής και των υπολοίπων κύριων ψυχοθεραπευτικών προσεγγίσεων, συμπεριλαμβανομένων της γνωσιακής συμπεριφοριστικής θεραπείας και της ψυχοδυναμικής αναλυτικής προσέγγισης. Ειδική αναφορά γίνεται στην εφαρμογή συγκεκριμένων τεχνικών στο πλαίσιο του νοσηλευτικού ρόλο. Εξετάζονται ειδικές παρεμβάσεις στο πλαίσιο ποικίλων ψυχικών νοσημάτων, όπως η κατάθλιψη και η ψύχωση.
Θεραπευτική επικοινωνία & Διαπροσωπικές σχέσεις
Ο σκοπός της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας είναι η ευαισθητοποίηση των φοιτητών και η κατανόηση τοy φαινομένου της επικοινωνίας, όπως αναπτύσσεται μεταξύ των νοσηλευτών, μεταξύ νοσηλευτών και πασχόντων/ οικογενειών, καθώς και μεταξύ των νοσηλευτών και των υπολοίπων επαγγελματιών υγείας. Επίσης, μέσω διαδραστικών μεθόδων εκπαίδευσης σκοπός είναι να αναπτυχθεί κριτικός αναστοχασμός των φοιτητών σε θέματα επικοινωνίας στο πλαίσιο του νοσηλευτικού ρόλου, ώστε να είναι σε θέση να αξιολογούν, να επιλέγουν, να σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν τις κατάλληλες παρεμβάσεις, και κατ’ επέκταση να μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας (λεκτικές και μη λεκτικές) και τις δεξιότητες της συμβουλευτικής παρέμβασης, με βάση με τις αρχές και τις θεωρίες της επικοινωνίας και της συμβουλευτικής στη νοσηλευτική ψυχικής υγείας. Τα ειδικά θέματα που θα πρέπει να καλυφθούν είναι α) θεωρίες της επικοινωνίας στη νοσηλευτική ψυχικής υγείας, β)Ενεργητική/ μη ενεργητική ακρόαση, γ) Φραγμοί ενεργητικής ακρόασης και αποτελεσματική ακρόαση, δ) λεκτικά μηνύματα, ε) δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας και διατύπωση κατάλληλων ερωτήσεων, στ) μη αποτελεσματική επικοινωνία, και ζ) εξωλεκτικά μηνύματα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην έννοια της ενσυναίσθησης και στις αρχές της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης κατά C.Rogers
Επιδημιολογία ψυχικών νοσημάτων, Μεθοδολογία νοσηλευτικής έρευνας & Βιοστατιστική
Ο σκοπός του μαθήματος είναι η ενίσχυση της γνώσης των σπουδαστών αναφορικά με τις αρχές της Επιδημιολογίας των ψυχικών νοσημάτων και η εξοικείωση με τις στατιστικές τεχνικές και τις αρχές των ερευνητικών μεθόδων στο πλαίσιο της Νοσηλευτικής Επιστήμης, όπως αυτές χρησιμοποιούνται στη νοσηλευτική έρευνα. Η εκπαίδευση επικεντρώνεται στην κατανόηση της μεταβλητότητας των ψυχοκοινωνικών φαινομένων, καθώς και στις διεργασίες της συλλογής, κωδικοποίησης, ανάλυσης, περιγραφής και παρουσίασης δεδομένων. Επίσης, στο μάθημα περιλαμβάνεται αναφορά στις αρχές εφαρμογής τεκμηριωμένης πρακτικής στη νοσηλευτική ψυχικής υγείας.
Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Νομικά και Δεοντολογικά θέματα
Σκοπός του μαθήματος είναι α) η εισαγωγή του φοιτητή στις βασικές αρχές της οργάνωσης και της διοίκησης υπηρεσιών ψυχικής υγείας, και β) η εισαγωγή στο ειδικό νομικό πλαίσιο που διέπει το χώρο της ψυχικής υγείας (ακούσια- εκούσια νοσηλεία), και στην ισχύ του στην Κυπριακή δημοκρατία. Επίσης αναφορά γίνεται στους κανόνες ηθικής και δεοντολογίας που αφορούν στην άσκηση της νοσηλευτικής ψυχικής υγείας, όπως προσδιορίζονται από τους διεθνείς κανονισμούς. Επιπλέον, συμπεριλαμβάνονται θέματα που αφορούν στα δικαιώματα των πασχόντων, και αναφορά σε εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς που έχουν ως στόχο την προστασία ατόμων με ψυχικές διαταραχές.
Νοσηλευτική Ψυχικής Υγείας ΙΙ. (Νοσηλευτική φροντίδα ατόμων με γνωστικές διαταραχές και διαταραχές προσωπικότητας)
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις αρχές της νοσηλευτικής φροντίδας ατόμου που πάσχει από γνωστικές διαταραχές, διαταραχές διατροφής και από διαταραχή προσωπικότητας. Ειδικότερα, η εκπαίδευση επικεντρώνεται στην εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας με ιδιαίτερη έμφαση στις νοσηλευτικές διαγνώσεις κατά NANDA και στην αξιολόγηση των παρεμβάσεων κατά IOWA. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο συμμετέχων θα είναι σε θέση να διαμορφώσει και να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα νοσηλευτικής φροντίδας ατόμου που πάσχει από κάποια γνωστική διαταραχή (Ντελίριο, Άνοια: ΑΤΑ/ Αγγειακή/ ΓΙΚ, Αμνησιακές διαταραχές), διαταραχή προσωπικότητας (Παρανοειδής διαταραχή της προσωπικότητας, Αντικοινωνική διαταραχή της προσωπικότητας, Μεταιχμιακή διαταραχή προσωπικότητας, Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή της προσωπικότητας, Σχιζοειδής & Σχιζότυπη , Ιστριονική & Ναρκισσιστική, Εξαρτητική & Αποφευκτική) και από διαταραχές διατροφής. Επίσης αναφορά γίνεται στις σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις των νοσημάτων αυτών και στο ρόλο του νοσηλευτή ψυχικής υγείας σε κοινοτικές και νοσοκομειακές δομές.
Κλινική εκπαίδευση
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του προγράμματος η/ο φοιτήτρια/τής πρέπει να έχει πραγματοποιήσει κλινική εκπαίδευση, βασισμένη σε κατευθυντήριες οδηγίες και πρωτόκολλα, σε τουλάχιστον 3 δομές στη κοινότητα (π.χ. Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας, κατ’ οίκον παρέμβαση, Μονάδες Απεξάρτησης, κέντρα ημέρας, κέντρα ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, υπηρεσίες διασυνδετικής/συμβουλευτικής, ειδικές μονάδες ψυχικής υγείας) και τουλάχιστον μία (1) νοσοκομειακή δομή.
Δεδομένου ότι τα θεωρητικά μαθήματα θα διδάσκονται τρεις (3) ημέρες την εβδομάδα, η κλινική εκπαίδευση θα γίνεται δύο ημέρες την εβδομάδα. Για την εγγραφή στο μητρώο Νοσηλευτών Ψυχικής Υγείας απαιτούνται 500 ώρες. Οι 140 ώρες που υπολείπονται θα γίνονται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (140 ώρες = 7 ώρες χ 20 ημέρες).
Η κλινική άσκηση θα γίνεται ως ακολούθως:
- Παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες : 70 ώρες
- Κοινοτικές Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας : 70 ώρες
- ΨΝ Αθαλάσσας (τμήματα εισδοχής, μονάδες αποκατάστασης) : 80 ώρες
- Μονάδες Απεξάρτησης : 70 ώρες
Νοσηλευτική φροντίδα ατόμων με διαταραχές χρήσης ουσιών
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τις αρχές της νοσηλευτικής φροντίδας ατόμου που πάσχει από διαταραχή σχετιζόμενη με τη χρήση ουσιών. Έμφαση δίνεται στο ρόλο των νοσηλευτών στο πλαίσιο των σύγχρονων υπηρεσιών ψυχικής υγείας αναφορικά με την πρόληψη και διαχείριση της χρήσης και κατάχρησης ουσιών.. Ειδικότερα, η εκπαίδευση επικεντρώνεται στην εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας με ιδιαίτερη έμφαση στις νοσηλευτικές διαγνώσεις κατά NANDA και στην αξιολόγηση των παρεμβάσεων κατά IOWA. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο συμμετέχων θα είναι σε θέση να διαμορφώσει και να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα νοσηλευτικής φροντίδας ατόμου που πάσχει από τις παρακάτω διαταραχές σχετιζόμενες με ουσίες : διαταραχή της χρήσης οινοπνεύματος, οπιοειδών - κάναβης – φαινοκυκλιδίνης - παραισθησιογόνων, κοκαίνης - αμφετανινών, αγχολυτικών παραγόντων, ηρεμιστικών, υπνωτικών. Επίσης αναφορά γίνεται στις σύγχρονες θεραπευτικές προσεγγίσεις απεξάρτησης των διαταραχών αυτών και στο ρόλο του νοσηλευτή ψυχικής υγείας σε κοινοτικές και νοσοκομειακές δομές. Επιπλέον, αναλύονται θέματα από το χώρο της νευροφυσιολογίας και των νευροεπιστημών , της ψυχιατρικής και των κοινωνικών επιστημών, αναφορικά με τις διαταραχές σχετιζόμενες με τη χρήση ουσιών.
Νοσηλευτική ευάλωτων πληθυσμών με εφαρμογή σε θέματα ψυχικής υγείας & Προαγωγή υγείας
Αυτό το μάθημα αποτελείται από δύο ενότητες. Η πρώτη ενότητα αφορά στην εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας (σύστημα NANDA και IOWA) με στόχο την αντιμετώπιση των ψυχικών διαταραχών που απαντώνται στους ηλικιωμένους, στις γυναίκες, στους φυλακισμένους και στις ομάδες μειονοτήτων, με έμφαση σε θέματα διαπολιτισμικότητας. Συζητείται, επίσης, ο ρόλος των νοσηλευτών ψυχικής υγείας στο πλαίσιο της διασυνδετικής νοσηλευτικής. Στη δεύτερη ενότητα του μαθήματος το επίκεντρο είναι η προαγωγή υγείας του γενικού πληθυσμού σε θέματα ψυχικής υγείας, καθώς και ειδικών ομάδων πληθυσμών. Αναλύονται συγκεκριμένες στρατηγικές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας πρόληψης αναφορικά με το ιδιαίτερο πολιτισμικό πλαίσιο εφαρμογής τους.
Νοσηλευτικές Θεωρίες με εφαρμογή στη Νοσ/κη Ψυχικής Υγείας
Αυτό το μάθημα εισάγει μοντέλα εννοιών και θεωριών σχετιζόμενα με την κλινική πρακτική της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας. Συγκεκριμένα, συζητούνται οι θεωρίες εξέλιξης της προσωπικότητας, της ατομικής λειτουργικότητας και της δυναμικής της οικογένειας. Επίσης, παρουσιάζονται θεωρητικά μοντέλα παροχής φροντίδας ψυχικής υγείας ώστε ο φοιτητής να είναι σε θέση να επιλέξει τις κατάλληλες θεραπευτικές στρατηγικές σε ατομικό, ομαδικό και οικογενειακό επίπεδο.