Η αποστολή του προγράμματος Μάστερ στις Επιστήμες Αναπτυξιακών Διαταραχών Επικοινωνίας (ΕΠΑΔΕ) είναι η εμβάθυνση της γνώσης του φοιτητή σε θέματα που αφορούν στις ερευνητικές και κλινικές πτυχές που συνδέονται με τις διαταραχές επικοινωνίας στις ηλικίες 0-18 ετών. Απευθύνεται σε μελλοντικούς λογοπαθολόγους/λογοθεραπευτές, σε επαγγελματίες λογοθεραπευτές/λογοπαθολόγους και σε ατόμα από συναφή γνωστικά πεδία που επιθυμούν την απόκτηση εξειδικευμένης ακαδημαϊκής, ερευνητικής και κλινικής δεξιότητας και που επιθυμούν την εμβάθυνση της γνώσης τους σε θέματα προβλημάτων επικοινωνίας. Το Πρόγραμμα στοχεύει στην δημιουργία αποφοίτων οι οποίοι θα είναι καθόλα καταρτισμένοι στις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν τις επιστήμες των διαταραχών επικοινωνίας όπως είναι η τεκμηριωμένη πρακτική και η θεωρητική βάση των διαδικασιών της αξιολόγησης, θεραπευτικής παρέμβασης και αποκατάστασης ως βάσεις της δια βίου μάθησης και επιτυχίας.
Οι βασικοί στόχοι του Προγράμματος είναι:
- Η δημιουργία υπόβαθρου για συνέχιση των σπουδών των αποφοίτων σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών επιπέδου Διδακτορικού καθώς επίσης και η ενεργή εμπλοκή τους σε αυτοδύναμη θεωρητική και κλινική κατάρτιση και έρευνα.
- Η ανάπτυξη και εμπέδωση σε ανώτατο επίπεδο των θεμελιωδών εννοιών και γνώσεων σε θέματα αξιολόγησης, διάγνωσης , στοχοθέτησης παρέμβασης, και τεκμηριωμένης κλινικής πρακτικής διαμέσου εξειδικευμένης κλινικής εμπειρίας σε μελέτη κλινικών περιπτώσεων .
- Η προαγωγή κουλτούρας διεπιστημονικής προσέγγισης στην αποκατάσταση αναπτυξιακών διαταραχών επικοινωνίας.
- Η ανάπτυξη της ικανότητας ανάλυσης, συγγραφής και δημοσίευσης εργασιών και η παραγωγή ερευνητικού έργου.
Σγκεκριμένα, οι φοιτητές θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε προηγμένα θέματα όπως:
- Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές
- Διαταραχές ήχων ομιλίας,
- Επαυξητική και εναλλακτική επικοινωνία,
- Νευροαπαπτυξιακές και νευροβιολογικές διαταραχές επικοινωνίας,
- Νευρογενείς διαταραχές λόγου,
- Διαταραχές που σχετίζονται με προβλήματα ακοής
- Τεκμηριωμένη πρακτική,
- Βιοστατιστική και μεθοδολογία έρευνας,
- Διγλωσσία, πολυγλωσσία και πολύ-πολιτισμικότητα,
Οι απόφοιτοι του Προγράμματος θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν άριστα στις σύγχρονες προκλήσεις που διέπουν τις επιστήμες διαταραχών επικοινωνίας βάσει των Ευρωπαϊκών και Παγκοσμίων μοντέλων και αρχών παρέμβασης και αποκατάστασης, είτε αυτοί είναι λογοθεραπευτές είτε είναι ειδικοί συναφών πεδίων που ασχολούνται με παιδία.
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε απόφοιτους αναγνωρισμένων ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης οι οποίοι προέρχονται από τις Επιστήμες Διαταραχών Επικοινωνίας (Λογοθεραπείας, Λογοπαθολογίας, Ακοολογίας) ή από άλλους συναφείς κλάδους όπως Γλωσσολογία, Επιστήμες Υγείας, Ψυχολογία, Νευροεπιστήμες, Επιστήμες Αγωγής και Ειδική Αγωγή. Σημειώνεται ότι άτομα από συναφείς κλάδους που δεν κατέχουν πρώτο πτυχίο στις Επιστήμες Αποκατάστασης, με το πέρας των μεταπτυχιακών σπουδών στο εν λόγω πρόγραμμα δεν θα είναι σε θέση να ασκούν το επάγγελμα του λογοπαθολόγου (σύμφωνα με τον περί λογοπαθολόγων Νόμο Κυπριακής Δημοκρατίας (Ν.136(I)/2001)).
Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει έντεκα (11) υποχρεωτικά μαθήματα (τρία μαθήματα που θα διδάσκονται στην Αγγλική Γλώσσα) καθώς επίσης και δύο (2) μαθήματα επιλογής. Προσφέρεται πλήρης ή μερική φοίτηση.
Για την απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου απαιτείται η επιτυχής ολοκλήρωση μαθημάτων σε 110 πιστωτικές μονάδες ECTS η οποία μπορεί να διασφαλιστεί με την επιλογή από τον φοιτητή ενός εκ των ακόλουθων δύο εναλλακτικών τρόπων:
α) Με εκπόνηση Διατριβής Μάστερ:
Ο φοιτητής αφού ολοκληρώσει επιτυχώς τα δώδεκα (12) μαθήματα του προγράμματος σπουδών τα οποία λαμβάνουν 80 ECTS και θα πρέπει επίσης να εκπονήσει Διατριβή Μάστερ η οποία λαμβάνει 30 ECTS.
β) Με εκπόνηση γραπτής εργασίας βάσει ανεξάρτητης μελέτης:
Ο φοιτητής αφού ολοκληρώσει επιτυχώς τα δώδεκα (12) μαθήματα του προγράμματος σπουδών, τα οποία λαμβάνουν 80 ECTS, θα πρέπει επίσης να συμπληρώσει επιτυχώς ανεξάρτητη μελέτη, η οποία λαμβάνει 30 ECTS, και η οποία συνδέεται με κλινικό περιστατικό με το οποίο ο φοιτητής εργάστηκε σε κλινικό πλαίσιο κατά το τελευταίο εξάμηνο φοίτησης.
Στην πλήρη φοίτηση το πρόγραμμα ολοκληρώνεται το ελάχιστο σε είκοσι τέσσερεις (24) μήνες στους οποίους περιλαμβάνονται τέσσερα ακαδημαϊκά εξάμηνα.
Στη μερική φοίτηση το πρόγραμμα ολοκληρώνεται το μέγιστο σε σαράντα οκτώ μήνες (48) μήνες οι οποίοι περιλαμβάνουν οκτώ ακαδημαϊκά εξάμηνα.